Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

MTB en fotografie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • MTB en fotografie

    Ik hou enorm van mountainbiken en nog meer van fotografie. Maar... een D200 meeslepen op mijn rug is me net iets te omslachtig en ik vraag me nu al heel lang af hoe jullie dit doen!!
    Er moeten hier toch nog mensen zijn die fietsen en fotografie willen combineren... Hoe doen jullie dat? Compact camera kopen? Toch met de rugzak?? Indien jullie compactjes gebruiken, kan je aub zeggen welke en of of jullie er tevreden van zijn???
    Bedankt!!

  • #2
    Re: MTB en fotografie

    ik doe aan skien,
    materiaal in rugzak mee, goed plaatske zoeken en dan foto's nemen
    het is wat ambetant om materiaal mee te sleuren maar dat went sneller dan je zou denken
    wat achter het glas staat is belangrijker dan het glas zelf

    Comment


    • #3
      Re: MTB en fotografie

      Oorspronkelijk geplaatst door Poncho Bekijk bericht
      Ik hou enorm van mountainbiken en nog meer van fotografie. Maar... een D200 meeslepen op mijn rug is me net iets te omslachtig en ik vraag me nu al heel lang af hoe jullie dit doen!!
      Er moeten hier toch nog mensen zijn die fietsen en fotografie willen combineren... Hoe doen jullie dat? Compact camera kopen? Toch met de rugzak?? Indien jullie compactjes gebruiken, kan je aub zeggen welke en of of jullie er tevreden van zijn???
      Bedankt!!
      Ik fiets regelmatig met een 40D en een enkele kitlens. ongeveer 2 kilogram in een lowpro rugzak, met wat boterhammekes en drank is dit goed te doen. Regelmatig stop ik dan om een opname te maken. Mountainbiken en een camera is riskant, omdat door de schokken en de modder het apparaat kunnen beschadigd raken. Maar recreatief zeker aan te raden.

      Comment


      • #4
        Re: MTB en fotografie

        Al eens aan een brooddoos gedacht? --> http://forum.belgiumdigital.com/f20/...rs-155180.html
        www.bigducksix.be

        Comment


        • #5
          Re: MTB en fotografie

          Voor langere tochten waarbij gewicht een rol speelt neem ik de compact mee.
          Voor kortere trips heb ik de Lowepro Off Trail 1 (zonder de afneembare lenskokers), waar net m'n 450D met Tamron 17-50 in passen. Die hangt dan rond mijn middel op mijn rug. Schokken vallen op die manier zeer goed mee, en het geheel biedt meer vrijheid dan een echte rugzak. Ook goed beschermd tegen modder. Als het regent gebruik ik wel nog een extra hoesje!

          Grtz,
          Palladio
          You're not supposed to look at the photograph, you’re supposed to look through it. It's a window. (J. Szarkowski)

          Comment


          • #6
            Re: MTB en fotografie

            Vandaag nog is goed gevallen met de MTB, zie het toch ook niet zitten om mijn toestel mee te sleuren.

            Ga deze week een aquapack bestellen voor de IXUS van mijn vriendin ;-) Dan kan die veilig mee.

            Comment


            • #7
              Re: MTB en fotografie

              Ja, ik ben vandaag ook deftig gevallen wat de spreekwoordelijke druppel was om een compact te kopen voor op de MTB...
              Als ik dit forum bekijk heeft de Panasonic TZ5 zeer goede commentaren dus het zal deze worden of de waterdichte Pentax W60 of de Ricoh R8. De twee laatsten kregen 5 sterren in de Chasseur d'Images van respectievelijk augustus en april. Zal het eens vragen in het camera forum...

              Comment


              • #8
                Re: MTB en fotografie

                de vraag is niet "welk toestel" maar welke tas.

                Of je een compactje meeneemt of een full frame hangt er gewoon vanaf wat primeert -het biken zelf of de foto's. Kan je alleen zelf beslissen. Het gewicht zou niet van tel mogen zijn, daar wordt je dan maar fitter van!

                Maar de tas, box moet echt heel sterk zijn. Ik had -per uitzondering- op de FreeRaidClassic in les deux alpes een compactje mee (pentax optio) in een harde CaseLogic in een rugzak. Ik ben nooit gecrashed en toch is het schermpje gebarsten.... ik vrees van met zak op de rug tegen iets te leunen, bvb skilift.
                Volgende keer neem/maak ik een soort alu box met schuim -type flight case- dan ben je gerust. Nog handiger: zorg dat niet jij, maar uwe maat een camera bijheeft. Dan kan je nix kapot doen en sta je er tenminste zelf op
                http://www.effieweg.tk

                Comment

                Working...
                X