Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De Woestijn in met een fototoestel

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• De Woestijn in met een fototoestel

Wij vertekken kortelings naar Egypte.
    woestijn, en nadien strand.
    Natuurlijk neem ik mijn D70 en enkele lenzen mee in een degelijke lowepro rugzak.
    Ik maak me toch wat zorgen over mijn fototoestel: zand, hitte, zout water...
    hoe kan ik mijn fototoestel beschermen tegen dit alles? zowel in als uit de fototoestel-rugzak

Wie heeft in deze omstandigheden al gefotografeerd en kan mij adviseren?

Riete

Re: De Woestijn in met een fototoestel

Oorspronkelijk geplaatst door Riete Bekijk bericht
    Wij vertekken kortelings naar Egypte.
    woestijn, en nadien strand.
    Natuurlijk neem ik mijn D70 en enkele lenzen mee in een degelijke lowepro rugzak.
    Ik maak me toch wat zorgen over mijn fototoestel: zand, hitte, zout water...
    hoe kan ik mijn fototoestel beschermen tegen dit alles? zowel in als uit de fototoestel-rugzak

Wie heeft in deze omstandigheden al gefotografeerd en kan mij adviseren?

Riete
    Ik ...
    En ik kan je de garantie geven dat al je voorzorgen en beschermingen tot niks zullen leiden
    Als je echt de woestijn in trekt is de enige goeie oplossing een onderwaterbehuizing met een zeeeeeeeeeeeeer grote geheugenkaart en een zeeeeeeeeeer grote baterij zodat je uw onderwaterbehuizing niet moet openen gedurende uw verblijf.

Natuurlijk is deze oplossing bijna onmogelijk en overdreven, maar je zal zien wat ik bedoel als je terug thuis komt.

Je kan uw toestel in plastiekzakken stoppen, je kan uw toestel alle dagen poetsen, toch zal je stof op uw sensor hebben en in het slechtste geval tussen uw lens(delen).

En dan zwijg ik nog over de quadtocht. Als je van plan bent om een quadtocht mee te doen ( in de woestijn ) dan raad ik u zeer warm een grote duikbril aanbevelen om aan te doen op die quad. Het stof die je daar zal zien is niet te geloven ( geloof mij ). Doe ook een goeie vest mee, ook al is het 40° overdag. Tijdens de avond/nacht is het erg fris op die quad.
    Ik zou je dan ook aanraden om geen toestel mee te nemen als je met de quad de woestijn in trekt voor een namiddag.
    Doe je het toch dan moet je ZEKER een grote sterke plastiezak voorzien die je zeer goed dicht kan knopen.

Voorzie u ook van een paar doosjes imodium ( niet voor uw toestel maar voor jezelf en uw vrouw )...
    Na een paar dagen zal je ze kunnen gebruiken ( geloof me )...
    Zelfs een paar plastiekhandschoenen kunnen nuttig zijn om uw eigen darmen er terug in te steken.
    Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lieven lens Bekijk bericht
      Zelfs een paar plastiekhandschoenen kunnen nuttig zijn om uw eigen darmen er terug in te steken.
      Ge spreekt zo te zien uit ervaring
      .-≈° BD1188BE °≈-: Canon 5D met een goedgevulde gLascontainer.
      ***[ Also visit the BelgiumDigital Challenge @ http://challenge.belgiumdigital.com ]***

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lieven lens Bekijk bericht
        en dat kan ik alleen maar beamen, en ik heb ervaring en ik zag
        Wat die foto's betreft hebben wij ons in de woestijn gered met een Canon Ixus 70. De rest was me iets kostbaar om in de zandbak te gebruiken ....!
        Last edited by RichKE; 3 augustus 2008, 20:03.
        Canon 60D, Canon Rebel XT,wat geslepen glas, een driepikkel en een hoop dromen....

Comment

Lieven Lens,
          Als ik jouw reactie lees, zou ik beter mijn plannen om te foto's te nemen opbergen. Maar je spreekt uit ervaring, neem ik aan. Hoe beschermde jij je materiaal??

(diaree en dergelijke zullen we wel overleven)

Riete

Comment

tegen het zand kun je je feitelijk niet wapenen, heb geen ervaring in Egypte maar wel in Noord-Afrikaanse deel van de Sahara. Het zand is zulf fijn spul, gaat overal doorheen. Je bent de hele dag aan het tandenknarsen van het zand, zelf met bedekking voor je mond Je camera is na je trip toe aan een hele beste schoonmaak/service beurt Ik heb zelf een compact meegenomen en doe ik dit jaar weer..... maar Imodium heb ik nog niet nodig gehad gelukkig.....
            ---------------- Ik doe niet meer mee

Comment

Working...
            X