Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kusadasi - Turkije

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Kusadasi - Turkije

Ik vertrek binnenkort naar Kusadasi.
    Wat moeten we zeker gaan zien en wat valt er tegen en is niet de moeite ?
    Efese staat al op ons programma maar tips zijn zeker nog welkom.
    Alvast bedankt en aan iedereen op dit forum wens ik nog een mooie zomer, in ons eigen landje of elders.

Re: Kusadasi - Turkije

Hallo
    Behalve de prachtige cruise-liners die in Kusadasi aanmeren is er eigenlijk niet veel te zien. Wel een ideale verblijfplaats voor excursies.Wij verbleven in hotel Charisma de Luxe
    Zeker doen: Efese, Pammukale, Afrodisias
    en in de buurt: Markt in Söke, Kapakiri (aanrader), Turkse avond in de Karavansarai in Kusadasi. Veel succes en goede reis

Comment

Mispak je niet aan de afstanden in Turkije. Het is een erg groot land en bij
      uitstappen zit je al snel enkele uren in de auto of bus.
      Het waarneembare is slechts een schijn van de realiteit

Comment

zelf al 2keer kusadasi aangedaan als reisbestemming.

- efese zeker doen (voorzie wel véél fris water is daar pokkeheet op die witte marmer)

- pammukale: is tof maar staar u niet blind op de postkaarten van pammukale,
        zou een ontgoochling kunnen zijn mss combineren met Afrodisias heb het ook zo gedaan. Afrodisias is ongeveer hetzelde als efeze maar toch ook anders

- jeepsafari is tof

-bootpicknick

- kusudasie zelf ook tof

off-topic goedkope verplaatsing = dolmus wel in turkse lire betalen is goedkoper. net zoals andere zaken, zeker ter plaatse vragen aan de reisleider die weet meer. sommigen leven daar in't seizoen.

mvg david
        nikon stuff

Comment

Niet gaan winkelen als een groot cruiseschip aangemeerd is,
          prijzen verdubbelen

Comment

Als je pamukkale gaat doen, doe het niet met een bus, maar huur een wagen. Eens aangekomen heb je alle tijd van de wereld en zal je door de buschauffeur ook niet van de ene leder- naar de andere tapijten- of goudwinkel gesleurd worden.
            Beneden aan pamukkale zijn een paar terrasjes, met zwembad, gevuld met water dat uit het 'natuurfenomeen' komt. Vergeet je zwembroek dus niet. Heel verfrissend om na het stappen in de blakende zon een plonske te doen en ondertussen een aperitiefke te drinken.
            Op de terugweg naar je hotel kan je afwijken van de "snelweg" en eens een echt klein dorpje aandoen..

greetz
            Nikon D200- 18-200 VR --- 50mm 1.4

Comment

In de souks ( dicht bij de haven ) kan je ook typische (overladen) plaatjes schieten. Probeer ook eens het baantje voorbij de haven naar omhoog. Mooi uitzicht op Kushadasi vanuit de hoogte. Bergdorpje als het kan ook even meepikken.
              Nikonspul

Comment

Ik ben nu een weekje terug van Kusadasi en het was een zeer goede vakantie en de Turken zijn mij heel erg meegevallen. Vriendelijke mensen !
                Ik heb Efese bezocht (prachtig !!!), de Artemistempel (iets minder te zien maar de geschiedenis die erachter zit is de moeite). Verder het huisje (kapelletje eigenlijk) van Maria in de buurt van Efese.
                Verder nog het bergdorpje Sirence en Selcuk. Zeker de moeite om het typische turkse leven te zien en te proeven.
                Pamukkale heb ik niet bezocht omdat ik geen zin heb om tweemaal bijna 3 uur in de bus te zitten in dit mooie weer.
                Kusadasi zelf : 2 wekelijkse markten (woensdag kleding en souvenirs en zaterdag groenten en fruit).Tof om de inlandse bevolking te zien shoppen. DE haven van Kusadasi en de burcht op het duiveneiland zijn ook zeker de moeite.
                Kortom : we hadden een geweldige vakantie en een prima 5*hotel Charisma Deluxe. Vermoedelijk zien ze ons daar nog wel eens terug. Misschien niet in de zomer (35 à 40 °C). Wel in mei of september.
                Bedankt aan iedereen hier voor de commentaren.

Comment

mili park of het national park een 1/2h auto of 3/4h met de bus.
                  Wel niet in het weekend doen want dan is het er redelijk druk. Op andere dagen kom je er met moeite mensen tegen.
                  afgelegen baaitjes, prachtige wandeling gemaakt daar. Wel niet te ver wandelen want iets verder ligt een militaire basis.
                  Groeten, Benny (Sint-Truiden) - mijn oude BLOG en mijn Nieuwe Blog

Comment

Ik had in mijn verslag nog vergeten te vermelden dat we ook in het Nationaal Park (Milli Park) zijn geweest.
                    2 mooie rustige stranden en in het park zelf kan je een prachtige wandeling van 15km maken. Maar wij waren daar op de middag, onvoorbereid ( slechts 1 flesje water hadden we bij. Je kan daar geen eten of drinken kopen hetgeen wij niet wisten).
                    Daarom hebben we amper een 3-tal km gewandeld omdat we geen proviand hadden voorzien. Maar zeker de moeite maar dan beter in het voor- of najaar. Wij waren daar bij een middagtemperatuur van 40 graden. Iets te warm.
                    Turkije is ons erg bevallen en we gaan zeker nog terug.

Comment

Working...
                    X