Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tibet

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Tibet

Hallo,

Eind September vertrek ik naar Tibet voor een rondreis van 23dagen. Het is een basic vakantie: we gaan zowel de belangrijkste steden bezoeken als een trektocht van een aantal dagen.

Een aantal weken geleden heb ik een EOS 450D gekocht met de twee kitlenzen (de 55-250mm heb ik wel nog niet in bezit daar die niet op voorraad was) en batterygrip.

Is dit voldoende? Wat raden jullie mij zeker aan om nog mee te nemen? Polarisatiefilter? Hoeveel geheugen?

Bedankt voor de hulp!

Re: Tibet

Wat is die andere kitlens? 18-55 ?
    Een breedhoek heb je het meest nodig, de landschappen zijn er fenomenaal.
    Ook in de Boeddistische tempel is een breedhoek heel handig. Indien mogelijk is een lichtsterke (prime) lens (bvb 24/2.8, of eventueel een Sigma breedhoek) zeer handig, want in een aantal tempels is de flitser niet welkom.
    De tele zal je uiteraard zeer goed kunnen gebruiken voor portretten. Let wel voor harde schaduwen, de contrasten zijn doorgaans zeer groot.
    Zorg in ieder geval voor voldoende geheugen (CF-kaarten of image tank) want je zal meer beelden maken dan je denkt. Ik denk daarbij aan zo'n 30 GB aan geheugen.
    Polafilter is inderdaad aanbevolen.
    En zeker niet vergeten is een goede stevige fototas dat tegen een stootje kan (ook veel stof). Mijn favorieten blijven hier de Lowe Pro rugzakken.
    Veel reisplezier ! Tibet is uitzonderlijk mooi, maar verandert razendsnel door de Chinese immigratie en de nieuwe spoorlijn.
    Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Tashi-delek,

Zoals Vantje al gezegd heeft, idd. zeer veel geheugen, want is echt iets unieks, zowel het landschap als de mensen en hun cultuur.

Lenzen: breedhoek voor landschappen, lichte tele voor portretten en lichtsterke prime voor binnen, als je er al mag fotograferen, want in vele tempels hebben ze dat liever niet, eerst vragen dus
      Verder ook niet vergeten, voldoende batterijen, want elektriciteit is er niet steeds en durft al eens weg te vallen, dus ook hier backup voorzien.

Denk er wel aan dat sommige Tibetanen liever niet gefotografeerd worden, omdat dit voor hen gevaarlijk is, alleen al omdat de Chinezen ALTIJD en OVERAL meekijken. Hou hier dus aub rekening mee, ook nadien als je foto's zou willen publiceren bvb op het net.

Maar hou naast je ogen ook je hart open, want je kan er momenten beleven die je niet op de gevoelige plaat (of sensor) kan/mag/wilt leggen, maar die je echt zullen bijblijven.

Grtz

Happyboedha
      Sony A700

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
        Wat is die andere kitlens? 18-55 ?
        Een breedhoek heb je het meest nodig, de landschappen zijn er fenomenaal.
        Ook in de Boeddistische tempel is een breedhoek heel handig. Indien mogelijk is een lichtsterke (prime) lens (bvb 24/2.8, of eventueel een Sigma breedhoek) zeer handig, want in een aantal tempels is de flitser niet welkom.
        Is de 18-55mm kitlens voldoende breedhoek? Het is wel niet zo'n lichtsterke lens. Welke andere lens zouden jullie mij dan aanraden? Ik ben nl nog een beginner en geraak niet goed aan uit, aan het grote aanbod van lenzen.

Comment

18 mm x 1.6 crop factor = ongeveer 29 mm.
          Niet echt overdreven grote breedhoek.

Misschien is de Tokina 11-16/2.8 (599€) wel te overwegen: http://www.fotorubens.be/content/fot...624&startrow=1

Lichtsterk en volgens Photozone zeer goede resultaten.
          Indien je minder duur wilt kan je nog altijd de Tokina 12-24/4 overwegen (449€).
          Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Working...
          X