Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

barcelona...hou je spullen maar goed vast.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: barcelona...hou je spullen maar goed vast.

Oorspronkelijk geplaatst door RichKE Bekijk bericht
    dat (kippen-)gaas is nog niet zo'n slecht idee ,en is ook nog heel goed te moduleren.....
    Ik zou er ook een kip bijsteken. Als die dan nog wat goed rondschijt, schrikt het nog meer af. Camera in een plastiek zakje ter bescherming.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jspr Bekijk bericht
      Ik vind het nogal tegenstrijdig om te zeggen dat 1 Km lopen over de Ramblas met koffers niet aan te raden is, maar wel een hotel boeken aan de Ramblas
      Ik snap niet wat hier tegenstrijdig aan is ?
      Het hotel is enkel toegankelijk voor mensen met een hotel-pasje ...
      De Ramblas is de ideale uitvalsbasis om BCN te verkennen.
      *** 2 x Nikon D500 - Nikkor 16-80 & Nikon 80-400 VRII & SB 600 ***

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door facehugger Bekijk bericht
        Ik snap niet wat hier tegenstrijdig aan is ?
        Het hotel is enkel toegankelijk voor mensen met een hotel-pasje ...
        De Ramblas is de ideale uitvalsbasis om BCN te verkennen.
        Je zegt in een eerder bericht dat het niet aan te raden is om met je koffers 1km over de Ramblas te lopen (ik neem aan vanwege diefstal/beroving). Ik vind dat enigzins tegenstrijding omdat je wel een hotel boekt aan de Ramblas, en je dan ook met je koffers over straat loopt?

Dat bedoel ik er mee te zeggen

Comment

Wij zijn ook deze zomer naar Barcelona geweest, ook veel verhalen gehoord, maar zelf niets meegemaakt, en ik liep de hele tijd met de canon rond mijn nek...

De één zal geluk hebben, de ander nie zeker?

Ik heb nooit het gevoel gehad dat ik extra op mijn spullen moest letten...

allé, goede reis en laat u niet afschrikken!
          Canon eos350D - 50mm/1.8 - 60 mm macro - 17-40L

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TheBigPicture Bekijk bericht
            Zelf gezien op de ramblas:

Koppel zit aan tafeltje iets te drinken, allebei gsm op tafel
            2 kinderen komen leuren met een gazet
            Ene laat de gazet zien en zegt iets in het spaans, wat de toeristen niet verstaan, ze kijken allebei naar hem, 2de kind houdt aan de andere kant de gazet over de gsm van de vrouw en graait met zijn andere hand gsm weg

kinderen gaan voort..man ziet dat gsm weg is en loopt erachter..

Ik ga dit jaar naar Madrid en daar is't blijkbaar nog erger
            Deze truc zelf meegemaakt in Valencia. Het was met mijn portefeuille die midden op de tafel lag. De krant er over, wijzen naar de krant. Maar toen had ik snel op dat ik op die manier geen zicht meer had over mijn geld was het snel gedaan. Hoho je had die gastjes hun gazet moeten zien vliegen.
            De lokale bevolking kijkt er heus niet meer van op, ook niet van mijn uitvliegen.

Comment

Ben net terug van Barcelona en ben heelhuids teruggekomen
              De beste tip hier is nog: geniet van uw vakantie. Uiteraard oppassen op je materiaal, maar dat kan je best overal doen!

Wegens luiheid kopieer ik gewoon de uitleg uit m'n blog :

"Heb er althans zelf geen last van gehad, zelfs niet toen we per ongeluk via een zijstraat van een zijstraat van de Rambla in een ghetto-achtige buurt zijn binnen gewandeld. Heb wel een Franse jongen gezien die achter een klein meisje holde en vroeg of ze zijn portefeuille had en bij de terugkomst werd de laptop van twee Britten gestolen. Toch: dat kan in elke grootstad gebeuren."

Foto's vind je HIER !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door krol Bekijk bericht
                we gaan er langs in augustus,en heb al reiservaringen gevraagd aan familie en vrienden,en vele waarschuwen mij om daar zéér goed op je spullen te letten!in bijzonder fotomaterial,ik weet wel dat je dat ten alle tijden en in ieder land moet doen.
                maar is het echt zo opletten geblazen?
                als er nog andere tips en advies is....

thanks.
                heb deze zomer een maand gewerkt in Barcelona op la Rambla voor een reportage met straatartiesten
                ik heb op geen enkele keer problemen ondervonden !
                ook 's avonds op geen enkel moment een gevoel van onveiligheid gehad (dat is waar ik woon in Bahia, in Salvador bvb wel anders) wel ver integendeel
                enige keer dat ik een (onrechtstreeks) met een gauwdief geconfronteerd werd was een het park net aan de Arc de Triomphe toen een (slordige) vrouw haar handtas liet 'slingeren' in het park, tja ...

ik vind gans dat gedoe over onveiligheid in Barcelona dus sterk overdreven, in Oostende 'savonds rondlopen in de hoofdwinkelstraat kan ook zeer gevaarlijk zijn (da's al meer dan eens bewezen)

een gouden regel blijft gewoon in elke stad : adverteer je materiaal niet te veel en bedek het gewoon wanneer je er geen gebruik van maakt
                Tropisch genieten doe ik al meer dan een decenium in Bahia, de zwarte parel van Brazilië, waar men een andere kijk heeft op fotografie ;-)

Comment

een bekende truc: ze morsen een ijsje op je jas en snellen dat met jou naar de WC om je het te helpen afwassen, ondertussen is je portefeuille verdwenen uit je jas...

Nog zo eentje, je zit rustig in internetcafé of op terrasje, ze komen je de weg vragen met een groot stadsplan dat ze over je tafel spreiden, en dus ook over je portefeuille, gsm, wat dan ook verborgen kan worden door een stadsplan, vooraleer je doorhebt wat je kwijt bent zijn ze al lang tussen de massa verdwenen.

Maar ik zou mij niet téveel zorgen maken, ik heb er een jaar gewoond en ik ben nooit bestolen, wees gewoon op je hoede.

Barcelona is prachtig om foto's en filmpjes te maken, vooral de panorama's zijn fantastisch!
                  En de gebouwen, het ene kunstwerk na het andere!

Comment

Paar jaar terug naar Barcelona geweest en niets bijzonders gemerkt. Een goede vriend was in Barcelona na 1 dag zijn portefeuille al kwijt....

Dit heb ik zelf meegemaakt in Parijs: een leurder met van die imitatiehorloges en andere rommel grijpt in de metro mijn arm vast en legt er zijn collectie horloges op om te tonen hoe mooi ze wel niet zijn. Tegelijkertijd ging hij met zijn andere hand naar m'n broekzak. Ik had het door en pech voor hem toen hij botving.

Comment

Heb al vele steden zowel voor werk als toerist aangedaan. Ik ga nooit met een portefeuiile of brieftas op stap. Gewoon 1 bank of credit card met wat euros en kaartje met adres hotel los in mijn broekzak met een moneyclip . De enige die daar zijn/haar hand in mag steken is mij vrouw al de rest blijft in het hotel. Vertrek donderdag naar Rome en heb me een zwarte crumpler pretty boy xxl aangeschaft, daar gaat perfect de 40D + grip en de efs18 200 is in , klein en onopvallend.

Bye the way je zou een moeten weten hoeveel mensen ik ken die in antwerpen, brussel en zelf in leuven al beroofd en in mekaar geklopt zijn.... ook triest.
                      Gevaarlijkste stad die ik al ben tegen gekomen is Cagliari Sardinië,.... scary !!
                      Last edited by MDY; 19 oktober 2008, 19:04.
                      Nikon F100 - Nikkor 28-70mm f/2.8 - oly mju II 35mm 2,8 - Olympus zoom 140

https://www.flickr.com/photos/138780768@N04/albums

Comment

Het traject met de aerobus van de luchthaven naar de Plaza Catalunya valt wel mee, én is goedkoop. Vanop dit plein kan jet de metro nemen onder de Ramblas... alleen moet je een idee hebben welke halte het dichtst is bij je hotel... wij dede het op 25 september dus te voet, mét de bagage.... het was zeket te doen, omdat onze vlucht erg vrog vertrok in Brussel, en we tegen ahltien over de Ramblas kuierden.... niet aan te raden vanaf de vooravond.

We zijn een drietal dagen in Barcelona geweest, mét EOS-1 en heb geen probleem gehad; heb WEL goed opgelet, en mijn toestel bijna altijd "vast" gehad...

Comment

Tja, een aantal jaren terug zijn we 2x 'gepakt' in Barcelona..
                          De eerste keer was op de boulevard waar we de auto geparkeerd hadden. Wij uitgegaan in de Baja Beachclub... we komen bij de auto, en geloof me, alles, maar dan ook alles wat maar los zat in de auto was weg... Alles netjes uitgebouwd, denk aan radio en carkit, het enige wat kapot was was de raam, de rest was netjes gejat.

2 nachten later hebben zo op de camping in Barcelona 3 van de 4, 2 persoons tentjes waar me weg mee waren leeggeroofd terwijl we erin lagen.. Beetje gas erin en alles weg... geld, tassen, kleding, fotocamera, intree tickets van de F1 ! alles....

Het grappige van dit alles is dat ik zondag weer naar Barcelona ga en mijn DSLR thuis laat..
                          Canon 60D / Sigma ex 150mm 2.8 macro / Canon 28-105 F4 / Bigma 50-500 / Lowepro Minitrekker /

Comment

Zo, inmiddels weer terug uit Barcelona.... Geen DSLR mee gehad, maar de volgende keer gaat ook die gewoon weer mee.
                            We hebben 3 dagen rond gelopen in Barca, en in de metro gezeten... Niet 1 keer heb ik iets gezien wat met diefstal of criminaliteit te maken had.... Duizenden, maar dan ook duizenden lopen er met een spiegelreflex om hun hals.. Je valt er niet eens meer tussen op.

Ook heb ik het idee dat tegenwoordig de verschillende soorten politie ruimschoots vertegenwoordig zijn in Barcelona... Op La Rambla kan je geen meter vinden waar vanuit je geen politie kunt zien... Eindelijk zijn ze daar echt werk aan het maken van de criminaliteitsbestrijding... en dat merk je...
                            Canon 60D / Sigma ex 150mm 2.8 macro / Canon 28-105 F4 / Bigma 50-500 / Lowepro Minitrekker /

Comment

En zo is het

Comment

Weekendje Parijs achter de rug en ook hier hetzelfde,waar je ook keek agenten.In de metro of zelfs daarbuiten had ik een zeer veilig gevoel,wil niet zeggen dat je niets kan overkomen.

Comment

Working...
                                X