Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

barcelona...hou je spullen maar goed vast.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: barcelona...hou je spullen maar goed vast.

Bij mijn zoon hebben ze gewoon toen hij daar liep zijn rugzak opengertrokken en zijn(lees mijn) powershot eruit gegrepen.Mijn zoon en zijn vriend zijn met veel lawaai achter de jonge dief gelopen en deze heeft uiteindelijk de camera terug gegeven.

mvg
    Canon EOS 400D -Grip - Sigma 10-20mm, Canon 70-200mm L F4 IS, Sigma 150mm f2.8 1:1 Macro, Tamron 18-250mm, kenko 1.4x DG, Tokina 80-400mm, speedlight 430EX

Comment

Ik ben juist terug van 5 dagen barcelona, ik heb niets bijzonders mee gemaakt of gezien.
      Ook hangen er op elke straathoek, cafe of restaurant camera's dus criminelen zullen wel 3 keer nadenken voor ze wat pikken.
      Volgens mij is Barcelona niet gevaarlijker dan andere wereldsteden.
      Janus.
      Canon S5 + Olympus TCON-17 TC
      Enkele van mijn foto's

Comment

Mja, ik ken toch ook wel wat verhalen, en allen van Barcelona...

Bv. van metro naar hotel, dus met alle valiezen stappen...
        2 koppels, vrouwen stappen vanvoor met handtas, de mannen met de zware valiezen erachter... Wilden binnenweg nemen door klein straatje...
        1 dief pakt de handtas van één van de vrouwen, snijdt de riem door en loopt er mee weg. De mannen erachter (laten valiezen staan) Ondertussen enkele handlangers die met valiezen weg zijn...
        Dus als je ver moet stappen naar hotel, neem een taxi...

Ook een tip, kleed je niet als een toerist... maar als je een reflex rond je nek hebt hangen zal dat natuurlijk nogal moeilijk zijn.

Comment

*verwijderd*
          Last edited by Brijner; 20 oktober 2008, 03:07.
          Nikon D40 met een 18-200 AF-S DX VR F/3.5-5.6 G-IF ED en een AF-S 18-55 F/3.5-5.6 GII ED Kitlens

Comment

Hola!
            Ik heb een jaartje in Barcelona gewoond en mij is daar nooit iets overkomen, twee vriendinnen van me daarentegen zijn daar op 2 maand tijd 3 keer overvallen... Maar als je wat op je spullen let en er niet als 'de typische tourist' bijloopt ben je wel veilig. Er wordt ook nooit geweld gebruikt, ze sleuren gewoon je tas van je lichaam, dus haak alles goed vast en doe of je Barcelona op je duimpje kent

Have fun!
            P.S. Loop zeker eens in de 'Gracia' buurt rond!

Comment

Zelf woon ik inmiddels een jaar in BCN, en ik heb de taferelen die de TS omschrijft eigenlijk nog niet gezien. Natuurlijk gebeurd het, maar ik loop niet op de drukke toeristische plekken waar juist de zakkenrollers toeslaan: La Rambla en de wijk Raval.

Ik moet wel zeggen dat de meesten een beetje paranoïde reageren, en net zoals Brijner zegt, laat je niet intimideren door de stad omdat deze dingen OOK in Brussel/Antwerpen/Amsterdam en weet ik waar in Europa gebeuren.

Wees gewoon op je hoede en lok het zakkenrollen gewoon niet uit, en zorg er voor dát er gewoon niks te rollen valt (zie tips eerder omschreven).

Verder kan ik maar 1 goede tip geven: huur een fiets! zakkenrollers rollen in de regel enkel mensen te voet en met een fiets zie je meer in minder tijd

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jspr Bekijk bericht
                Ik moet wel zeggen dat de meesten een beetje paranoïde reageren, en net zoals Brijner zegt, laat je niet intimideren door de stad omdat deze dingen OOK in Brussel/Antwerpen/Amsterdam en weet ik waar in Europa gebeuren.
                Ik heb inderdaad ook de indruk dat er hier nogal wat cowboy verhalen geschreven worden. Vorig jaar ook een week naar Barcelona geweest en slechts een klein gevalletje van "poging tot" meegemaakt.
                Je moet inderdaad oplettend zijn en je gezond verstand gebruiken, maar dat je in Barcelona op elke hoek van de straat zou beroofd worden, dat vind ik er wel wat over.

Comment

Ikzelf ben vorig jaar in september een midweek geweest,
                  met een Nikon D50 en bijhorend materiaal.

Wij namen telkens de metro als we iets wilden bezoeken.
                  Nooit last gehad van zakkenrollers. Ik hield de tas wel altijd stevig
                  vast, en een extra riem tussen de tas mijn broeksriem kan ook al veel doen.

1 keer kwam er een koppel nederlanders over ons zitten op de metro,
                  en die waren aangedaan tijdens het instappen.
                  De vrouw voelde iemands hand in haar handtas gaan. Toen ze begon te tieren tegen
                  deze (nogal jonge en magere) jongen, gaf deze jongeman haar een klets op haar wang.
                  Maar er was niets verdwenen.

Om van de luchthaven tot je hotel te gaan, kan je beter een taxi nemen.
                  Niet erg duur, snel en veilig.

Maar een beetje gezond verstand en steeds opletten, dan zal er niet veel
                  gebeuren ... je moet natuurlijk niet met een witte toeter op je reflex rond je nek om 3u s'nachts op de ramblas liggen rondlopen.
                  Last edited by facehugger; 7 augustus 2008, 15:01.
                  *** 2 x Nikon D500 - Nikkor 16-80 & Nikon 80-400 VRII & SB 600 ***

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door facehugger Bekijk bericht
                    Om van de luchthaven tot je hotel te gaan, kan je beter een taxi nemen.
                    Niet erg duur, snel en veilig.
                    Een taxi vanaf de luchthaven kost enkele reis +/-€25,- (ligt er ook nog eens aan hoe veel koffers/tassen je hebt, omdat dat ook per stuk wordt aangerekend) niet echt 'goedkoop' als je het mij vraagt

Beter neem de de Aerobus voor €4 p.p. of de trein (Renfe rodelies) naar het centrum voor €1,30 p.p., en bewaar het geld voor een ritje met de Telefèric

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jspr Bekijk bericht
                      Een taxi vanaf de luchthaven kost enkele reis +/-€25,- (ligt er ook nog eens aan hoe veel koffers/tassen je hebt, omdat dat ook per stuk wordt aangerekend) niet echt 'goedkoop' als je het mij vraagt

Beter neem de de Aerobus voor €4 p.p. of de trein (Renfe rodelies) naar het centrum voor €1,30 p.p., en bewaar het geld voor een ritje met de Telefèric

Wij moesten 22 euro voor 2 personen met 2 tassen betalen voor de taxi van de luchthaven tot voor de deur van ons hotel op de Ramblas. Ongeveer 25 minuten over gedaan.
                      Met die bus ben je een uur onderweg, en moet je met al je tassen nog
                      misschien 1 km te voet wandelen over de Ramblas, wat weer niet echt aan
                      te raden is.
                      *** 2 x Nikon D500 - Nikkor 16-80 & Nikon 80-400 VRII & SB 600 ***

Comment

Tijdens onze vakantie in Spanje zijn we met het openbaar vervoer 2 x naar BCN geweest. Het enige wat ik kan zeggen is dat op een wedereis een Nederlander zijn portefeuille uit zijn zakken gehaald is tijdens het opstappen van de trein. Een gedrum tijdens het opstappen en hopla, weg was ie. Hij heeft het zelf pas vastgesteld toen de trein al aan het rijden was.

Even off topic: de binnenkant van de Sagrada Familia is de inkom niet waard. 10 € per persoon om een bouwwerf te zien is er over. Het is namelijk geheel leeg en als er iets stond dan zijn het steigers tot tegen het plafond. Met de buitenkant heb je het dus allemaal gezien.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door -=EXCALIBUR=- Bekijk bericht
                          Even off topic: de binnenkant van de Sagrada Familia is de inkom niet waard. 10 € per persoon om een bouwwerf te zien is er over.
                          Integendeel: betaal nog wat meer zodat je ook de liften kan nemen. Toegegeven, het is intussen al 10 jaar geleden dat we dat deden maar het bezoek aan de torens was echt de moeite waard. Wat de kostprijs betreft: ik ken geen andere kathedralen in opbouw die je kan bezoeken en eigenlijk is de inkom meer een soort 'steun' om mee de opbouw te financieren. Beschouw het als een goede daad (en het telt ook nog eens als een volle aflaat )
                          Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

Comment

hey allemaal,
                            bedankt voor de vele tips.
                            kan er nu ook zelf over meepraten vermits ik er ook 5 dagen rondgetoerd heb.
                            en er is inderdaad veel te zien.van onveilig gevoel kan je eigenlijk niet spreken,maar was dan natuurlijk op mijn hoede.wat betreft het laatst aangehaald punt door EXCALIBUR van Sagrada Familia is wel correct.
                            20euro betaald (2p)en niets te zien binnenin!gelukkig was er nog een soort Museum ernaast waar je toch nog wat zag,maar uiteindelijk verwacht je toch iets voor dat bedrag.en het was werkelijk één grote bouwwerf,ook buiten veel kraanwerk.dan maar naar catedral de la santa creu langsgeweest (5euro PP) en moet zeggen veeeel meer te zien.
                            voor de diegene die ook naar barcelona gaan en er nog niet geweest zijn,en weten dat alle bezienswaardigheden nogal uiteen liggen,een manier neem deze busdienst.één bedrag 3 routes.(hop on,hop off)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door facehugger Bekijk bericht
                              Wij moesten 22 euro voor 2 personen met 2 tassen betalen voor de taxi van de luchthaven tot voor de deur van ons hotel op de Ramblas. Ongeveer 25 minuten over gedaan.
                              Met die bus ben je een uur onderweg, en moet je met al je tassen nog
                              misschien 1 km te voet wandelen over de Ramblas, wat weer niet echt aan
                              te raden is.
                              Ik vind het nogal tegenstrijdig om te zeggen dat 1 Km lopen over de Ramblas met koffers niet aan te raden is, maar wel een hotel boeken aan de Ramblas

Oorspronkelijk geplaatst door -=EXCALIBUR=- Bekijk bericht
                              Even off topic: de binnenkant van de Sagrada Familia is de inkom niet waard. 10 € per persoon om een bouwwerf te zien is er over. Het is namelijk geheel leeg en als er iets stond dan zijn het steigers tot tegen het plafond. Met de buitenkant heb je het dus allemaal gezien.
                              Ik vond de binnenkant best wel indrukwekkend eigenlijk, en dan met name het plafond.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mingh Bekijk bericht
                                je zou kunnen kippengaas aan de binnenkant van de rugzak aanbrengen, zodat je spullen dan nog die bescherming hebben. Maar iets zegt me dat die smeerlappen ook die truuk zelf wel kennen.....
                                En daarbovenop kan je nog een muizenval installeren...

Best kan je je ook kleden in een pak waarbij niemand in je zakken kan:

Comment

Working...
                                X