Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vietnam

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Vietnam

Welke lenzen zou ik allemaal meenemen naar Vietnam?

Ik heb niet echt zin om met superveel lenzen te gaan "sleuren", maar wil toch mooie foto's nemen, gezien men gamma lenzen niet zo uitgebreid is, is het echt moeilijk om kiezen, ...
    EFs 18-55mm
    EF-S 55-250mm F4-5.6 IS
    50mm f1.8 II
    28-135 f3.5-5.6 IS USM

Natuurlijk met de nodige filters, ....

Nog iemand speciale fotografietips voor Vietnam, ... onder andere voor de regenbuitjes, en hoe men camera daar tegen beschermen, ...
    Eos 400D / EFs 18-55mm / EF-S 55-250mm F4-5.6 IS / 50mm f1.8 II / 28-135 f3.5-5.6 IS USM |

Re: Vietnam

hou er rekening mee dat het er heel vochtig is... als je veel de natuur ingaat, extreem vochtig...

alleen maar een tip ;-)
    poof

Comment

Hallo,

Ik ben in mei 24 dagen naar Vietnam geweest. Deze foto's (cfr de links van op BD hieronder) zijn ginds allemaal genomen uitsluitend met m'n 17-55mm of 70-200mm lens (in combinatie met een 400D).

Mensen & Modellen 1

Mensen & Modellen 2

Stilleven & Abstract 1

Stilleven & Abstract 2

Als je wil, kan ik je nog een link van de site van mijn reisverslag (met nog meer foto's) doorsturen.

.. dus, je gamma lenzen is zéker uitgebreid genoeg. De lenzen die je m.i. in elk geval moet meenemen zijn:
      EFs 18-55mm voor landschappen
      EF-S 55-250mm F4-5.6 IS voor (straat-)portretten (deze ga je veel gebruiken!)

+ (indien je nog plek hebt) evt de 50mm f1.8 II voor in eerder donkere tempels.

De beste manier om je te beschermen tegen de regen is met een paraplu. Het is erg om te zeggen, maar het is zo. Ik heb het geprobeerd met een poncho (waarmee ze je ginder om de oren slaan bij wijze van spreken) maar dat is gewoon niet handig genoeg (lenzen wisselen van onder een poncho: forget it). Met een paraplu is het ook niet makkelijk, maar iemand anders kan 'm misschien 1 minuutje vasthouden voor jou. Voor wat betreft portretten: de mensen laten zich meestal wel fotograferen - vooral de kinderen - en als ze het liever niet willen zal je het wel merken en dan neem je uiteraard geen foto (ze zullen weg- of neer-kijken of hun hand voor hun gezicht houden). Wanneer ze je expliciet vrágen om een foto te nemen dan is het uiteraard om daarna een dollar te vragen voor de foto .

Als nog specifieke vragen hebt, laat maar weten. Welk traject ga je volgen? Tips zijn afhankelijk van de te bezoeken plaatsen/regio's...

Mvg,
      Dieter
      Last edited by SeaSquid; 1 juli 2008, 13:32.
      equipment: camera's, lenses & some imagination

Comment

Als je in vietnam mooie portretten wil, moet je proberen om niet met een tour operator te werken, maar een beetje verder te gaan, de rand van het dorp is vaak al genoeg. Vreemd genoeg is het tourisme in vietnam enorm geconcentreerd op een paar plaatsen (letterlijk te nemen, sommige pleinen in een dorp wel, andere niet) En de ervaring is dat de mensen in de touristische plaatsen niet zo tof zijn. Genoeg verhalen waarbij de vietnamezen varieren van etters tot veel erger. Laat je niet van de wijs brengen, loop een stukje door en ontmoet de gastvrije, vriendelijke, geinteresseerde vietnamezen!
        http://www.effieweg.tk

Comment

Working...
        X