Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Noorwegen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Noorwegen

Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
    Hm, dit lijkt me sterk (valt helemaal niet onder het gedrag van een papaegaaiduiker)

Vertel

PaulM
    Als je in de vooravond naar boven klimt vanuit de camping richting kaldekloven tot aan de heuvelrand dan zijn ze massaal aanwezig. Er is op sommige plaatsen een afspanning om te vermijden dat je van de rand afdondert. Wij zaten op de grond tegen de afspanning met de lens door de draad door en de papegaaienduikers kwamen gewoon over onze voeten lopen. Ik kon zelfs met mijn Nikon 70-300 VR niet meer focussen, zo dicht zaten ze. Goeie site is ook www.runde.nl
    Wim

Comment

Noorwegen is zoooooo onbeschrijflijk mooi!
      Net terug van vakantie.
      Ga zeker met een boot van Color Line naar Oslo: het lijkt wel of je op cruise bent!
      Rijd dan helemaal tot de prachtige Lofoten en dan naar de Noordkaap... Zoek wel een chauffeur en hou zelf je fototoestel constant in je handen. De natuur is daar zoooooooooo mooi en zie je gewoon veranderen: hoe noordelijker, hoe kaler.
      En als je liever foto's maakt van dieren, ook geen probleem ginder: vossen, meeuwen, kraanvogels, reigers, hertjes, springende zalmen, kwallen...... stokvis die hangt te drogen aan stellages... en hoe noordelijker je komt, hoe meer rendieren natuurlijk.
      Het je liever wat cultuur, dan zijn er een heleboel musea en parken (Vikingschipmuseum, Vigelandpark, Samententen in het noorden.........) waar je foto's mag maken.
      De steden zijn ook prachtig!
      Noorwegen... een echte vakantie-aanrader!
      Last edited by HeidiN; 4 augustus 2008, 01:28.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door HeidiN Bekijk bericht
        Noorwegen is zoooooo onbeschrijflijk mooi!
        Net terug van vakantie.
        Ga zeker met een boot van Color Line naar Oslo: het lijkt wel of je op cruise bent!
        Rijd dan helemaal tot de prachtige Lofoten en dan naar de Noordkaap... Zoek wel een chauffeur en hou zelf je fototoestel constant in je handen. De natuur is daar zoooooooooo mooi en zie je gewoon veranderen: hoe noordelijker, hoe kaler.
        En als je liever foto's maakt van dieren, ook geen probleem ginder: vossen, meeuwen, kraanvogels, reigers, hertjes, springende zalmen, kwallen...... stokvis die hangt te drogen aan stellages... en hoe noordelijker je komt, hoe meer rendieren natuurlijk.
        Het je liever wat cultuur, dan zijn er een heleboel musea en parken (Vikingschipmuseum, Vigelandpark, Samententen in het noorden.........) waar je foto's mag maken.
        De steden zijn ook prachtig!
        Noorwegen... een echte vakantie-aanrader!
        Color Line is naar mijn persoonlijke mening zeker niet de beste ... Neem dan maar de Stena-line. Eenmaal Color line gebruikt (door omstandigheden) en nooit meer. (ontbijt viel tegen tov Stena, ...)
        Het Cruise gevoel vind je trouwens op elke overzet.

Waarom rechtstreeks naar de Lofoten? Er is nog zoveel ertussen..
        Kortom: Alles wat je in Noorwegen vind is subliem en prachtig.
        Al is het ondertussen niet meer wat het ooit geweest is. Gevolg van overtoerisme.
        .-≈° BD1188BE °≈-: Canon 5D met een goedgevulde gLascontainer.
        ***[ Also visit the BelgiumDigital Challenge @ http://challenge.belgiumdigital.com ]***

Comment

Dat is exact wat ik ook bedoelde: héél Noorwegen is prachtig! Ik bedoelde met 'van Oslo tot de Lofoten en dan tot de Noordkaap', dat er zoveel te zien is als je van zuid naar noord rijdt, dat je niet enkel in het zuiden hoeft te blijven.
          Ik vind het gewoonweg prachtig om de natuur te zien veranderen van zuid naar noord.
          En inderdaad: sommige plekjes zijn té toeristisch... Jammer, maar ja... dat is niet alleen het geval in Noorwegen...
          Kortom... we hebben eigenlijk gewoon dezelfde mening over Noorwegen: 't is daar overal prachtig! :-)

Wij gingen met de Color Line van Kiel naar Oslo, met de Viking Line van Turku naar Stockholm en met de Stena Line van Göteborg naar Kiel.
          Voor ons was de nieuwe 'Color Magic' van Color Line overtuigend het beste: mooiste buitencabines, mooiste bootinrichting, beste ontbijt, grootste avondbuffet, meeste dingen te zien en te doen... Maar da's onze mening, he... Niet iedereen heeft dezelfde mening...
          Bij de Viking Line en de Stena Line was bij het avondeten de drank inbegrepen, dat was niet het geval bij de Color Line.
          Last edited by HeidiN; 4 augustus 2008, 13:38.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Decapix Bekijk bericht
            Color Line is naar mijn persoonlijke mening zeker niet de beste ... Neem dan maar de Stena-line. Eenmaal Color line gebruikt (door omstandigheden) en nooit meer. (ontbijt viel tegen tov Stena, ...)
            Het Cruise gevoel vind je trouwens op elke overzet.

Waarom rechtstreeks naar de Lofoten? Er is nog zoveel ertussen..
            Kortom: Alles wat je in Noorwegen vind is subliem en prachtig.
            Al is het ondertussen niet meer wat het ooit geweest is. Gevolg van overtoerisme.
            Color Line vaart sinds dit jaar met nagelnieuwe boten en ik kan je verzekeren dat dit nog wel iets anders is dan Stena ( en jawel in het verleden al veel met beiden gevaren )
            1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
              Color Line vaart sinds dit jaar met nagelnieuwe boten en ik kan je verzekeren dat dit nog wel iets anders is dan Stena ( en jawel in het verleden al veel met beiden gevaren )
              De boten mogen vernieuwen zoveel ze willen ... Als de keuken niet verbeterd blijft het troep voor mij
              En eerlijk gezegd ... na wat we meegemaakt hebben, zijn we niet echt happig om het opnieuw te proberen...
              ***[ Also visit the BelgiumDigital Challenge @ http://challenge.belgiumdigital.com ]***

Comment

In 2001 ook met Color Line van Kiel naar Oslo gevaren zonder enig minpunt!
                Op kwaliteit van ontbijt en avondlunch niks op aan te merken. De buitencabine was misschien oud maar netjes.
                Sony RX10 Mark IV
                nog een fijne dag verder!
                Guido

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Decapix Bekijk bericht
                  De boten mogen vernieuwen zoveel ze willen ... Als de keuken niet verbeterd blijft het troep voor mij
                  En eerlijk gezegd ... na wat we meegemaakt hebben, zijn we niet echt happig om het opnieuw te proberen...
                  Jij gaat waarschijnlijk elke week eten in de comme chez cois na zo een 12 of 13 scandinaviereizen durf ik gerust zeggen dat color line zeker boven Stena zou kiezen, al is het maar om de prijs/kwaliteit, als je een ferryboot neemt met het idee een low budget cruise te maken dan heb je het toch verkeerd voor...
                  Last edited by RDB; 7 augustus 2008, 19:27.
                  1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
                    Jij gaat waarschijnlijk elke week eten in de comme chez cois na zo een 12 of 13 scandinaviereizen durf ik gerust zeggen dat color line zeker boven Stena zou kiezen, al is het maar om de prijs/kwaliteit, als je een ferryboot neemt met het idee een low budget cruise te maken dan heb je het toch verkeerd voor...
                    De 'Comme Chez Cois' mag blijven waar hij is
                    We hebben er na vorige jaar oktober ondertussen onze 15e trip naar Noorwegen opzitten en ook andere locaties zijn door ons al met Ferry bezocht. Ik weet dus wel wat een ferry is ....
                    Ik weet daarbij ook het verschil tussen de 'rustiger' overzet van vroeger en de 'dronken' bemanning die je tegenwoordig tegen het lijf loopt...
                    Ik weet ook wel het verschil dus de 'gravé' autostrade van vroeger en de mooie wegen van tegenwoordig...

We hebben hierbij ooit 1 keer de Color Line gekozen en die 1ne keer is deftig tegen gevallen...
                    Wij verwachten zeker geen luxe cruise. Wat we toen echter als ontbijt gekregen hebben (tov wat we bij Stena gewend waren) tart alle verbeelding.

1 slechte ervaring maakt misschien hier het verschil. Hadden we die 1ne keer pech? Ik weet het niet. Het is echter iets dat nog extreem lang zal doorwegen bij onze keuze.

Comment

Working...
                    X