Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Egypte

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Egypte

hallo,

wij gaan in de zomervakantie naar Egypte, de afvaart van de Nijl doen maar vermits ik nog nooit in zulke omstandigheden foto's heb genomen zou ik wille weten of ik nog extra nodig heb k heb een Canon EOS 350d met een 70-300mm en de standaard kitlens met elk een UV-filter en 2 baterijen.
    en kan ik ook hier terecht voor tips in verband met de foto's zelf daar of moet ik dan in een ander forumdeel zijn ?

greetzz
    koen
    Last edited by KoenH; 10 juni 2008, 22:06. Reden: schrijffouten

Re: Egypte

Heb je een laptop en/of genoeg hardeschijf plaats?
    En hoe groot is je MMC?

Anders zou je een grotere MMC of een externe hardeschijf kunnen aanschaffen, ik denk dat je veeel foto's maakt als de nijl afvaart
    Sony Alpha 200
    18-70mm Kitlens
    75-300mm Telelens

Comment

o dat was k even vergete ja ik heb maar voor 8gb sd-caards maar ik wou nog vragen er zijn zo appartjes waar je sd is steeke en deze laad de foto's dan over naar 't geheugen daar van, heeft iemand daar ervaring mee want k heb hier nog maar 1 keer over gehoort want een laptop kopen is niet egt een optie want ik ben al lang naar weekend werk aan 't zoeken maar vindt er geen en vermits ik nog geen 18 ben kan ik maar op weinig plaatsen terecht.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KoenH Bekijk bericht
        o dat was k even vergete ja ik heb maar voor 8gb sd-caards maar ik wou nog vragen er zijn zo appartjes waar je sd is steeke en deze laad de foto's dan over naar 't geheugen daar van, heeft iemand daar ervaring mee want k heb hier nog maar 1 keer over gehoort want een laptop kopen is niet egt een optie want ik ben al lang naar weekend werk aan 't zoeken maar vindt er geen en vermits ik nog geen 18 ben kan ik maar op weinig plaatsen terecht.
        De Canon EOS 350D werkt toch met Compact Flashkaartjes, niet met SD's??

Het toestelletje waarover je spreekt is een "Imagetank", misschien ook te vinden met "externe harde schijf" als trefwoorden.
        Dit soort toestelletjes zijn er met verschillende capaciteiten (voor wat de opslagcapaciteit betreft, bv. 20GB, 40GB, 60GB...)
        en mogelijkheden (meestal voor de meest gangbare geheugenkaarten).
        Heb er zelf geen ervaring mee, maar het lijkt me wel iets handigs, zeker in vergelijking tot het meenemen van een laptop.
        Een fotograaf hoeft geen trofeeën te winnen, hij maakt z'n juweeltjes zelf.

Comment

ja eig bedoelde ik dus inderdaad CF maar is dat te vertrouwen want hoe weetje of de foto's er egt opstaan enz

al vast bedankt

Comment

Ik had hetzelfde probleem, maar heb uiteindelijk besloten om extra geheugenkaartjes te kopen ipv een imagetank. Dit neemt namelijk heel wat minder plaats in, gaat minder snel stuk (dat risico heb je wel met een imagetank, de naald kan de harde schijf stukkrassen bij "wild" gebruik en extreme temperaturen) en bovendien heb je geen batterij nodig...

Comment

ja eig bedoelde ik dus inderdaad CF maar is dat te vertrouwen want hoe weetje of de foto's er egt opstaan enz
              Het blijft - volgens mij dan toch- altijd een risico inhouden zulke imagetanks te gebruiken.
              Misschien stelt het je sneller gerust als er een schermpje op staat waarop je kan zien wat er al dan niet op de harde schijf staat.

Meer geheugenkaartjes meenemen is ook een mogelijkheid.
              Neem in dat geval beter wat meer kaartjes die niet té groot zijn mee,
              dan is het "gevaar" bij verlies minder groot.
              Een fotograaf hoeft geen trofeeën te winnen, hij maakt z'n juweeltjes zelf.

Comment

Polarisatiefilter kan ook nuttig zijn. De zon zorgt voor heel hard licht.
                Ik gebruik nu al een vijftal jaar een imagetank. Nog zo'n oude X-drive Pro. O.a. meegeweest op twee trektochten door de woestijn, en nog nooit problemen mee gehad.
                Veel plezier in Egypte, het is echt een boeiend (foto)land.

Mvg,
                Chris
                Geniet van foto's maken

Comment

Een grijsfilter kan ook wel handig zijn.
                  Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
                  http://www.stevevandegaer.be

Comment

Je gaat vooral problemen hebben met harde contrasten : een beetje oefenen met invulflits is zeker geen slecht idee (wat de portretjes betreft) - ook zitten de mensen meestal in de schaduw
                    (nogal logisch ook bij die temperaturen) - hier ook (voorzichtig) bijflitsen)

Voorbeeldje http://farm4.static.flickr.com/3133/...be037d26_o.jpg
                    Canikon 40D - D200, D300

Comment

Hoi,

Een laptop of imagetank meedoen voor vakanties van een 2-tal weken vind ik wat overkill hoor. Ik denk dat je goedkoper en veiliger af bent met de aanschaf van nog eens 8 gb aan sd-kaartjes. Op 16 gb kan je al serieus wat foto's kwijt hoor.

groetjes,

Comment

hallo,

wij gaan in de zomervakantie naar Egypte, de afvaart van de Nijl doen maar vermits ik nog nooit in zulke omstandigheden foto's heb genomen zou ik wille weten of ik nog extra nodig heb k heb een Canon EOS 350d met een 70-300mm en de standaard kitlens met elk een UV-filter en 2 baterijen.
                        en kan ik ook hier terecht voor tips in verband met de foto's zelf daar of moet ik dan in een ander forumdeel zijn ?

greetzz
                        koen
                        een 300mm zal juist genoeg zijn , als je vanop de boot foto's wil nemen van het leven langs de oever ( je ziet soms echt taferelen die je 200 jaar terug in de tijd zetten ) . Veel dorpsbewoners en dan vooral de kinderen zijn niet opgezet met die rijkeluistoeristen die plaatjes schieten zonder dat ze er geld kunnen voor vragen en bekogelen de schepen met alles wat ze vastkrijgen .
                        Ik heb geen cruise gedaan , maar zat een week in Luxor en Karnak om alles goed te bekijken met voldoende tijd ; de Nijl zijn we een stuk afgevaren met een felouk ( zeilbootje ) , te dicht bij de oever moest je soms toch best niet komen.Anders een prachtig land , de zonsondergangen zijn ongelooflijk met een enorme rode bol ....neem maar geheugenkaartjes genoeg mee !
                        prettige reis...
                        Nikon D70 en D300 + Nikon-Tamron-Tokina tussen 11-400 mm.

Comment

Hallo Koen,

Deed in 2005 een Nijlcruise + 1 week Hurghada (Grand Makadi hotel) als huwelijksreis.

Zie ook dit topic : http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=197957

Korte tips:

Imagetank Vosonic 6230i heb ik (kost wel €200 maar alle geheugenkaartsloten en 80GB HD + mp3 & mp4 speler all in one).
                          Ik trok zo'n 900 fotos met m'n compactcam in jpeg in de tijd, dan had ik wel genoeg met 8GB (elke avond fotos overlopen en mindere wissen).

CPL filter ideaal als je ook strandvakantie doet.

Op de Nijl idd prachtige fotos (verre zoom zeer belangrijk) vb schapenherder in de verte in de maisvelden, bootjes met vissers, zeer sfeervolle fotos!

Enjoy Egypt!
                          Innovator
                          Last edited by Innovator; 23 juni 2008, 20:02.

Comment

let wel,als je rond juli augustus gaat is het er op zijn heetst!
                            vergeet niet een hoed pet of iets anders op je hoofd te doen.
                            zeker wanneer je een bezoek brengt aan het dal der konningen,karnak ,luxor.
                            snikheet!!!!!
                            hier een voorbeeld van onze egyptische gids die net zoals ons van de bus stapte en promt een doek over zijn hoofd legde.
                            ongeveer 40graden.

Comment

Ha de Vallei der Koningen, weer één van die plaatsen waar je geen fotos mag maken net als in Abu Simbel, ze hadden teveel last van de foto-gekke Japanners waardoor de hele wereld verbannen is...

Ook zouden de flitsen de muurtekeningen beschadigen, ze zouden beter camera's met hoge iso's toelaten, en enkel wanneer ze een flits zien beboeten

Ze stonden daar met tulbanden alles in het oog aant houden om je een boete te kunnen geven. Of als je in de duik geld gaf aan een waker mocht je wel een foto nemen (zeldzaam gezien).

Ook natuurlijk om de boekjesverkoop te stimuleren. Een boekje was wel veel mooier omdat deze fotografen de tijd kregen, als je zo in de duik & halfdonker een foto moet nemen trekt het toch op niets.

Maar tempels, muurtekeningen, .... genoeg om te fotograferen, geen nood
                              Zou later nog es terugwillen, maar dan elke morgen een slok Wodka om te ontsmetten (9/10 mensen diaree met pil-voorzorgen).

De bacterie zit overal, water, sla, vlees,... Je moet wel niets eten om niets te hebben.

Mooiste reis ooit, na Thailand...

Comment

Working...
                              X