Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

bestemmingen?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: bestemmingen?

Oorspronkelijk geplaatst door kohraya Bekijk bericht
    Ik 'eddem' niet Misschien eens wat voorbeeldjes van de landen 'waar dat niet get geval is' of de aard van problemen die je bedoelt?
    Mijn ervaring leert dat het vooral de manier van fotograferen, en niet het fotograferen op zich is, wat problemen oplevert.
    Dat héb ik gedaan. Aangezien de OP spreekt over Afrika heb ik hem twee voorbeelden gegeven uit Afrika.

Maar dan non-Islamitisch Afrika. Mijn ervaring leert me immers dat het alles met religie te maken heeft. Ik zeg het met spijt in't hart, pas op.
    http://www.theafricabug.com

Comment

Ok, bedankt voor de verduidelijking, ook al ben ik het er niet helemaal mee eens. Zal een kwestie van ervaring zijn zeker

Comment

Als je echt een fotogeniek land wil bezoeken en een prachtige cultuur ontdekken (want daar gaat het ook om, t is niet enkel foto, foto, foto hé) voor een matig budget kan ik je zeker Nepal aanraden.
        Indien je geen al te groot luxebeest bent en tegen een stootje kan is dit echt een paradijs.
        Ben er vorig jaar geweest met mijn vriendin en je kan makkelijk rondkomen met ongeveer 20à30 euro per dag. De vlucht is wel niet zo goedkoop.
        Het is er erg veilig, je kan natuurlijk altijd mal chance hebben maar ikzelf en mn vriendin hebben niets voorgehad.
        De mensen gaan zeker niet achter u zitten als je een foto neemt zolang je dit maar met respect doet, ik denk niet echt dat ik dit moet verduidelijken maar ik doe het toch even. Als de mensen, en zeker vrouwen zich aan het wassen zijn langs de weg bijvoorbeeld, wat er veel voorkomt moet je daar natuurlijk geen kloef van een lens bovenhalen en beginnen fotograferen .

Maar je hoeft heus niet zover trekken, huur een moto (of met de auto) en trek door Frankrijk of Belgïe of.........

Groeten Andy

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Andy L Bekijk bericht

Maar je hoeft heus niet zover trekken, huur een moto (of met de auto) en trek door Frankrijk of ......
          Ja in feite is dat ook waar. Bij ons in de Languedoc zit elke week bvb deze pee op zijn zaag te spelen:

Geef toe; hoe kunt ge daar nu NIET een mooi plaatje van maken?

Comment

Het Westen van Canada is zeker een topper!
            Zeer mooie meren & geweldige landschappen.
            Canon EOS 5D met 3KG glas
            https://reisforum.net

Comment

Ik heb voor 890 euro 5 weken door Rajasthan ( India ) getourd , chauffeur annex gids inbegrepen en alle hotels incl. morgenontbijt .
              Rajasthan is de kleurrijkste deelstaat van India , prachtige mensen , kleurrijke foto's .
              Ik zou de tweedaagse tocht met kameel door de woestijn nog vergeten en de treinreis naar Varanasi waar ge 's morgens vroeg met een bootje de Ganges kunt doen om de lijkverbrandingen te aanschouwen . Alles in die 890 euro .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door noliko Bekijk bericht
                Ik heb voor 890 euro 5 weken door Rajasthan ( India ) getourd , chauffeur annex gids inbegrepen en alle hotels incl. morgenontbijt .
                Rajasthan is de kleurrijkste deelstaat van India , prachtige mensen , kleurrijke foto's .
                Ik zou de tweedaagse tocht met kameel door de woestijn nog vergeten en de treinreis naar Varanasi waar ge 's morgens vroeg met een bootje de Ganges kunt doen om de lijkverbrandingen te aanschouwen . Alles in die 890 euro .
                Inclusief vlucht? Da's pas een comfy budgetreis!!

Travel the world, take nothing but pictures, leave nothing but footprints.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door noliko Bekijk bericht
                  Alles zelf georganiseerd? Op voorhand geboekt? Lijkt me keifun!! ik gaan mee!!
                  Vriendelijke groeten, Sven
                  Nikon D80 + Tokina 12-24 f4 + Tamron 28-75 f2.8 + Nikkor 50mm f1.8 + Nikon SB600 en een Canon Powershot S5 IS.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rackatear Bekijk bericht
                    Ben ik vorig jaar geweest (weliswaar zonder fototoestel) maar viel serieus tegen...
                    Really?...
                    Flickr
                    Sigma Sd14; Sigma 50mm f2.8; Sigma 10-20mm; Sigma dp1;Sigma dp2

Comment

Nee , de tickets waren niet inbegrepen .
                      Daar heb ik 480 euro voor betaald bij Connections , Brussel / Delhi heen en terug .

Comment

Wat Nokilo zegt klopt: ik ben dit jaar met mijn gezin geweest (4 personen) voor 16 dagen (vlucht, taxi gehuurd, logies, eten, ...) ALLES inbegrepen voor 1200€ per persoon.
                        Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Afrikaanse landen? Fine for me... maar dan zeker niet het Noorden ervan. Vergeet niet dat mensen fotograferen zoals bv Marokko om problemen vragen is. Een klein beetje uitleg over:

Het is tegen hun geloof (Islam) dat er een foto van hen wordt genomen. Zij beleven dit onder de noemer dat hij/zij zijn ziel wordt ontnomen. Maar....

Als je betaald... geen probleem (waar is dan plots hun geloof heen )

Ik ben er geweest, en moet zeggen het is niet gemakkelijk om mensen te fotograferen, tenzij je een toeter gebruikt (en dan nog).

Maar in ieder geval, veel geluk met je reis (waar je ook heen trekt)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Blue Point Bekijk bericht
                            Afrikaanse landen? Fine for me... maar dan zeker niet het Noorden ervan. Vergeet niet dat mensen fotograferen zoals bv Marokko om problemen vragen is. Een klein beetje uitleg over:

Het is tegen hun geloof (Islam) dat er een foto van hen wordt genomen. Zij beleven dit onder de noemer dat hij/zij zijn ziel wordt ontnomen. Maar....

Als je betaald... geen probleem (waar is dan plots hun geloof heen )

Ik ben er geweest, en moet zeggen het is niet gemakkelijk om mensen te fotograferen, tenzij je een toeter gebruikt (en dan nog).

Maar in ieder geval, veel geluk met je reis (waar je ook heen trekt)
                            Ik kan dit enkel maar beamen. De oostkant; vanaf Kenia begint het te gaan, Tanzania ook. Zanzibar dan weer niet (al Islam sinds de tijd dat de dieren spraken). De westkant van Afrika; eenmaal je de woestijn door bent. Gambia, Senegal, ... blijf wel weg uit de Casamance.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk bericht
                              Ik kan dit enkel maar beamen. De oostkant; vanaf Kenia begint het te gaan, Tanzania ook. Zanzibar dan weer niet (al Islam sinds de tijd dat de dieren spraken). De westkant van Afrika; eenmaal je de woestijn door bent. Gambia, Senegal, ... blijf wel weg uit de Casamance.
                              Zanzibar is even erg als Marokko. Een vriendin van mij is er geweest in Okt 2006. Verschrikkellijk moeilijk als het gaat om eens een foto te trekken van de populatie. Van het ogenblik ze merken dat er een lens op hen gericht staat is het bal populair in de straten...

Comment

Kenya vormde geen enkel probleem om mensen te fotograferen. Andere Afrikaanse landen kan ik niks van zeggen.

Wél moet er niet veralgemeend worden naar de Islam toe. Vorig jaar in Kyrgyzstan waren zowat alle mensen aan wie we t vroegen ontzettend trots als er een foto van hen genomen werd. Ze vonden het een eer, en bedankten ons zelfs. Zelf vroegen ze zelden of niet om de foto op te sturen, tegen dat we ons notaboekje hadden om hun adres op te schrijven waren ze vaak al terug weg. Jammer dat t er dunbevolkt is.
                                Ik weet niet of de topicstarter nu nog steeds geen inspiratie heeft qua budget-bestemming, maar indien niet: Kyrgyzstan is op veel vlakken erg bijzonder, en -indien de vlucht betaalbaar uitdraait- niet duur. Onze vlucht kostte vorig jaar 630, met 50 toeslag omdat we fietsen meebrachten.
                                http://www.effieweg.tk

Comment

Working...
                                X