Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

bestemmingen?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: bestemmingen?

Turkije
    Canikon 40D - D200, D300

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kohraya Bekijk bericht
      Mooie foto's van de bevolking? Staat Indië dan niet op nr1?
      Ik heb de zoekrobot van Airstop zijn werk laten doen voor de maand juli en vond verschillende vluchten voor 486€ met Northwest Airlines naar Delhi.
      Met een budget van 20€ per dag en een backpackers mentaliteit, heb je op 2 weken tijd de Taj Mahal gezien, rij je op een kameel door de woestijn van Rajastan, bezoek je prachtige oude paleizen, eet je 'special' pancakes en zie je roze olifantjes
      Rep je reet en koop dat ticket
      Zo iets zoek ik dus. Ik wist niet dat Indië goedkoper was als pakweg Oeganda of Viëtnam. Het is inderdaad de bevolking en niet de natuur die ik zou fotograferen. De meeste Europese landen (Spanje, Portugal, Griekenland, Frankrijk,...) heb ik al gedaan. Maar ik zoek toch een andere stijl. Zoals je die in Afrika bijvoorbeeld hebt.

Alvast bedankt voor de reacties

Comment

Voor 800€ kan je met een beetje geluk ook naar Azie
        Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
        http://www.stevevandegaer.be

Comment

What about Ireland ...?
          beeldbank www.arterra.be
          persoonlijke site www.wildeyes.be
          Before You Attempt To Beat The Odds. Be Sure You Could Survive The Odds Beating You.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Photophil (De) Bekijk bericht
            What about Ireland ...?
            Inderdaad,
            Zeer fotogenieke mensen:
            http://www.quitegreat.co.uk/images/dubliners.jpg

Comment

Azie:

als je de grote luchthavens aan doet, en van daar verder je plan trekt kan je koopjes doen.
              Behalve India kan je voor relatief weinig geld wel in Singapore geraken, Kuala Lumpur, of evt nog een Hongkong of Bangkok.
              Andere cheapass is china, maar met de olympische spelen zal dat dit jaar wat duurder zijn. Genoeg aanbod wel.

Ander aziatische bestemmingen (nepal, vietnam, laos, cambodia, mongolia,....) gaan al snel een pak duurder uitkomen. Zo zitten we al bijna 2 jaar te kijken voor een betaalbare vlucht naar vietnam, maar t is nog nooit onder de 900 pp geraakt.

Als je 800€ een prijs per persoon is: check out the Stans! Kyrgyzstan hebben we vorig jaar met de fiets gedaan, en daar vlieg je voor een 700 wel naartoe. Tadjikistan is qua vlucht even goedkoop, maar je hebt lokaal vervoer nodig (fiets ligt er moeilijker, omdat je veel tijd moet hebben om door de pamir mountains te peddelen)

That said: centraal turkije is schijnbaar ook beestachtig mooi en verrassend om te doen. Alleen heeft het onder backpacker geen coole naam he. Vrienden van onz zijn kortelings van een jaar azie teruggekeerd en vonden t binnenland van turkije één van hun toppers.
              http://www.effieweg.tk

Comment

Minder bekend maar schitterend: Pakistan. Ben er 2x geweest en het blijft één van mijn favorieten.
                Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Ik heb verschillende rondreizen gedaan maar voor mij was het binnenland van Turkije een echte topper die ik je zekere kan aanbevelen.
                  Ik zou alleen niet in juli en augustus gaan want het kan daar bloedheet zijn.
                  mvg
                  Antoine

Comment

Jerusalem

als je vanuit luik vertrek heb je een goedkoop ticket +/- 200 € (brussels airlines vraagt tussen 500 en 800 € heen en terug brussel-tel aviv)
                    van daar naar de dode zee en je hebt een toffe foto-vakantie
                    de oude stad van jerusalem is een aanrader met een mix van joodse en arabische mensen/invloeden

frank
                    EOS 350D - EFS 18-55 - MINOLTA DYNAX 505si (analoog) - 28-80 - 75-300 (beiden minolta)

Comment

Er worden hier nogal veel "goedkope" landen aangeraden waar IMHO de lokale bevolking wel eens problemen zou kunnen maken als ze een lens hun richting uit zien gaan (understatement).

@OP; Afrika hoeft niet duur te zijn hoor. West-Afrika bvb valt enorm mee (Senegal, Gambia, ...)
                      http://www.theafricabug.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rackatear Bekijk bericht
                        Hoi,
                        Laag budget
                        Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk bericht
                        Er worden hier nogal veel "goedkope" landen aangeraden
                        Ja gast! Goe bezig!
                        Last edited by Koen; 27 juni 2008, 15:38. Reden: Smilieke toegevoegd ter bescherming van de lange tenen...
                        BD0910BE

Comment

Roemenië? Je kan zelfs een lage-kosten maatschappij nemen om erheen te vliegen...

Moest je gaan, en je wil tips: laat maar weten!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kpr Bekijk bericht
                            Ja gast! Goe bezig!
                            Dude, als ge quote, quote dan gans mijne zin hee zeg.

Ik heb het over goedkope landen WAAR MENSEN FOTOGRAFEREN PROBLEMEN OPLEVERT.

Mijn punt is dat ge beter goedkope bestemmingen aanraadt WAAR DAT NIET HET GEVAL IS.

Eddem?
                            http://www.theafricabug.com

Comment

Ik 'eddem' niet Misschien eens wat voorbeeldjes van de landen 'waar dat niet get geval is' of de aard van problemen die je bedoelt?
                              Mijn ervaring leert dat het vooral de manier van fotograferen, en niet het fotograferen op zich is, wat problemen oplevert.

Comment

Probeer Marokko eens
                                Web: http://www.hanscouwenbergh.be
                                Like my page! https://www.facebook.com/HansCouwenberghPhotography?ref=hl

Comment

Working...
                                X