Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

accesoires in handbagage

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • accesoires in handbagage

    ik heb de computrekker II aangekocht om alle materiaal mee te kunnen nemen in handbagage.

    maar mag een statief of monopod mee in je handbagage?
    den jullie daar dan iets speciaals mee als het in de normale bagageruimte moet?

    Mag je de opladers in handbagage steken, of geeft dit ook problemen (met de snoeren)


    gebruiken jullie ook silicagel om het teveel aan vocht weg te houden van al het materiaal?

    groeten pieter
    canon eos 1d IV, can eos 40d, canon ef 24-70 L USM, canon ef 17-40 L USM, canon 50mm f1.8, canon ef 70-200 F4 L USM, falcon 8mm fisheye, speedlite 580 ex II, speedlite 430 ex ...

  • #2
    Re: accesoires in handbagage

    maar mag een statief of monopod mee in je handbagage?
    Ja

    Mag je de opladers in handbagage steken, of geeft dit ook problemen (met de snoeren)Nee

    gebruiken jullie ook silicagel om het teveel aan vocht weg te houden van al het materiaal? Nee
    Janus.
    Canon S5 + Olympus TCON-17 TC
    Enkele van mijn foto's

    Comment


    • #3
      Re: accesoires in handbagage

      Oorspronkelijk geplaatst door janus007 Bekijk bericht
      Mag Je De Opladers In Handbagage Steken, Of Geeft Dit Ook Problemen (met De Snoeren)ja, Ik Zit Momenteel In Ecuador, En Ik Heb/had Mijn Opladers, Extra Batterijen, Enz Allemaal In Mijn Handbagage Zitten...

      Gebruiken Jullie Ook Silicagel Om Het Teveel Aan Vocht Weg Te Houden Van Al Het Materiaal? ja
      Zie Hierboven

      Sankth+

      Comment


      • #4
        Re: accesoires in handbagage

        Oorspronkelijk geplaatst door janus007 Bekijk bericht
        Mag Je De Opladers In Handbagage Steken, Of Geeft Dit Ook Problemen (met De Snoeren)ja, Ik Zit Momenteel In Ecuador, En Ik Heb/had Mijn Opladers, Extra Batterijen, Enz Allemaal In Mijn Handbagage Zitten...

        Gebruiken Jullie Ook Silicagel Om Het Teveel Aan Vocht Weg Te Houden Van Al Het Materiaal? ja
        Zie Hierboven

        Sankth+

        Comment


        • #5
          Re: accesoires in handbagage

          Ik heb vorig jaar de hele santaboetiek (lader, batterijen, flitser, body en lenzen,...) met fototas ín de handbagage gedropt en zo van Brussel via Frankfurt (relatief streng) tot Colombo in Sri Lanka gebracht zonder de minste problemen. Slechts éénmaal eventjes moeten tonen wat precies in de fototas zat. Dus, lijkt mij niet echt een probleem. Afreizen naar VS is mogelijks iets strenger...
          EOS 6D - 24-105 - 70-200 L F4 IS - prime 50mm - 100mm - speedlite 430EX

          Comment


          • #6
            Re: accesoires in handbagage

            volledige fototas meegenomen naar egypte en niet eens moeten open doen.
            gebruik wel silica maar moet vervangen na iedere vlucht anders geen nut
            www.mussedigital.be

            Comment


            • #7
              Re: accesoires in handbagage

              Net door de security gegaan hier in Johannesburg en zoals steeds geen probleem om de laders, batterijen etc mee te hebben. Ik reis steeds met de hele tas en nooit problemen gehad. Frankfurt, Amsterdam, London, ...
              Volgens eerdere posts (zoekfuntie ) is er meer over te vinden en zou het een probleem zijn in Pakistan bv.

              Even een bedenking: wat met laders van GSM's? Mogen deze dan niet mee in de handbagage? En als batterijen moeten verwijdert worden uit een fototoestel, waarom mogen de batterijen in een GSM dan in godsnaam blijven zitten Men moet dan consequent zijn maar zo'n maatregel kan niet meer genomen worden in de mobiele wereld.

              Laatst had ik een 3mm schorevendraaier in mijn rugzak zitten met een lengte van 200mm. Men had het in 3 luchthavens niet gezien incl London want zo'n fijn schroevendraaiertje is toch wel een redelijk scherp voorwerk. Zelfs de rugzak niet moeten openen.

              Comment


              • #8
                Re: accesoires in handbagage

                Als je naar de usa reist zijn losse batterijen enkel toegelaten in de handbagage in 'beperkte' hoeveelheden. In de ruimbagage zijn ze niet toegestaan. Over laders is er niets vermeld.
                http://www.tsa.gov/travelers/airtrav...batteries.shtm

                Wat betreft de silicagel, ik heb pakjes die van oranje naar groen kleuren als ze verzadigd zijn.

                Mijn statief gaat altijd in de ruimbagage, mijn goed gevulde lowepro computrekker aw is al zwaar genoeg.
                *

                Comment


                • #9
                  Re: accesoires in handbagage

                  Veertien dagen geleden vertrokken naar Griekenland vanop Zaventem en mijn ganse rugzak moeten leegmaken omdat mijn externe flitser "verdacht " leek volgens de security check. Ik had ook vier laders (MP3 speler, batterij en 2 GSMs) mee in de handbagage en die heb ik ook moeten tonen. Maar het mocht allemaal wel mee uiteindelijk
                  Comfortably numb with my Pentax

                  Comment


                  • #10
                    Re: accesoires in handbagage

                    Oorspronkelijk geplaatst door janus007 Bekijk bericht
                    maar mag een statief of monopod mee in je handbagage?
                    Ja
                    Ik had nochtans gelezen dat het vroeger mocht maar nu niet meer (potentieel wapen).
                    Mijn foto's en fractals
                    Sony A700 +Tamron 90mm +Sigma 10-20mm +Minolta 35-105 3.5-4.5 +Minolta 50mm 1.7 +Minolta 35-70mm +Sony 70-300 G.

                    Comment


                    • #11
                      Re: accesoires in handbagage

                      Statief wordt vaak niet moeilijk over gedaan, een monopod wordt als slagwapen gezien en moet je gewoon inchecken.
                      Bodies: Nikon D700, D200
                      Zoom: Nikkor AF-S 18-70, AF-S 24-120VR, AF-S 70-200/2.8, Tokina 12-24
                      Primes: Nikkor AF-D 50/1.8, AF-D 85/1.8, AF-S 300/4, Sigma 150/2.8 EX

                      Comment


                      • #12
                        Re: accesoires in handbagage

                        Als je absolute zekerheid wilt is het natuurlijk beter om bij de vliegmaatschappij te informeren.
                        Maar ik heb nog nooit ergens last mee gehad.
                        Janus.
                        Canon S5 + Olympus TCON-17 TC
                        Enkele van mijn foto's

                        Comment


                        • #13
                          Re: accesoires in handbagage

                          Weet iemand iets over hoe streng men is in Parijs Charle du Gaulle? Want ik zou ook alles willen neemen in men handbagage, ...
                          Eos 400D / EFs 18-55mm / EF-S 55-250mm F4-5.6 IS / 50mm f1.8 II / 28-135 f3.5-5.6 IS USM |

                          Comment


                          • #14
                            Re: accesoires in handbagage

                            bedankt, voor alle info, ik ben hier al een heel eind mee.

                            alles van statief en monopod in de bagaeruimte en de rest in handbagage.

                            @kevinpetit: waar haal je zo'n zakjes. is wel een makkelijke manier.

                            gehoord dat rijst ook werkt???

                            groeten

                            pieter
                            canon eos 1d IV, can eos 40d, canon ef 24-70 L USM, canon ef 17-40 L USM, canon 50mm f1.8, canon ef 70-200 F4 L USM, falcon 8mm fisheye, speedlite 580 ex II, speedlite 430 ex ...

                            Comment


                            • #15
                              Re: accesoires in handbagage

                              Oorspronkelijk geplaatst door Sprobach Bekijk bericht
                              Weet iemand iets over hoe streng men is in Parijs Charle du Gaulle? Want ik zou ook alles willen neemen in men handbagage, ...
                              Inzake statief weet ik het niet, maar op de luchthaven CDG zijn ze zeer strict.
                              Tijdig aanwezig zijn is zeer zeker een must, want alles wordt goed gecontroleerd.
                              Minder glas dan vroeger, maar beter.

                              Comment

                              Working...
                              X