Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
ik heb er intussen 10 dagen van gemaakt wegens de vluchten, geboekt
bij icelandexpress en auto gehuurd
moest het niet te veel moeite kosten kan je mij een route aanraden
om zo veel mogelijk van de highlights te zien, ik heb 2 nachten in de hoofdstad, de rest nog niet geboekt
ik heb er intussen 10 dagen van gemaakt wegens de vluchten, geboekt
bij icelandexpress en auto gehuurd
moest het niet te veel moeite kosten kan je mij een route aanraden
om zo veel mogelijk van de highlights te zien, ik heb 2 nachten in de hoofdstad, de rest nog niet geboekt
is het nodig om vooraf
te reserveren?
dank u wel voor de tips
mvg
Jan
discussie verplaatst
Last edited by Guest2; 29 mei 2008, 20:36.
Reden: discussie is verplaatst
Streek rond Myvatn is wel mooi, en ik veronderstel dat de toeristen ook graag allemaal naar Gysir willen gaan kijken,
maar ikzelf zou je 't volgende aanraden:
- 1 van de grote watervallen (die zijn werkelijk ongelofelijk)
- 5-daagse trektocht van Landmanalaugar naar de zee (met de tent en eten, want je kunt niets kopen onder de baan) of omgekeerd van de zee naar Landmanalaugar
- Meer met ijsbergen (jakusarlon als ik me niet vergis).
Wanneer ga je naar Ijsland? In het binnenland is het wondermooi, maar je kan er maar bepaalde periodes van het jaar geraken en soms alleen maar met een 4x4. Informeer je telkens goed voor je een etappe begint. In de zomer zijn er weinig problemen, maar in lente-herfst-winter durft er wel eens een weg afgesloten te zijn.
Wat overnachtingen betreft: er zijn wel heel goede hotels in Ijsland, maar zoek eens iets anders: op een boerderij of een zomerhotel. Dat zijn de kostscholen die in de zomermaanden voor toeristen opengesteld worden. Het kan er supergezellig zijn en het comfort is toch wel heel goed.
Het is een wonderbaarlijk fascinerend land dat geologisch nog steeds in evolutie is, de vulkanen en de aardbevingen getuigen ervan. Maar laat je daardoor niet afschrikken. De Ijslanders leven met die natuurfenomenen en hebben zich op alles en nog wat voorzien.
Enkele mooie tips: Myvatn - Godafoss - Gulfoss - Dettifoss - Jökulsarlon meer - de zuidelijke kustweg naar de Vatnajökull - Skaftafell - Nationaal Park van Thingvellir
voor elke plek zijn er tien andere te noemen, maar hier heb je wel een aantal hoogtepunten op een rijtje. Bekijk eens op een goede kaart hoe je deze punten met mekaar kan verbinden en wat haalbaar is binnen je voorziene tijd.
En vergeet niet, je neemt er 10 maal zoveel foto's dan je van pan bent, laat je niet verrassen.
veel reis- foto- een ontdekkingsgenot,
ik kijk al uit naar je foto's
Gebba
Comment