Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Montenegro

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Montenegro

Binnen twee weken vertrek ik naar Montenegro voor het maken van enkele nieuwe instructieve filmpjes over fotografie voor mijn website.
    In de boekhandel zijn er erg weinig boeken te vinden over Montenegro. Vandaar mijn vraag: wie is er al in Montenegro geweest en kan mij wat tips geven over mooie locaties of onderwerpen. Ik zou filmpjes willen maken over macrofotografie, natuurfotografie (gebruik van telelenzen), 3D fotografie, HDR opnames en nog wat meer algemene onderwerpen.
    Alle tips zijn zeer welkom!
    Auteur van handboeken over digitale fotografie.

website: dfonline.be

Re: Montenegro

waarom naar Montenegro om nieuwe instructiefilmpjes te maken, als je niet eens weet wat en waarom!!!.
    waarom filmpjes maken over macrofotografie en natuurfotografie in Montenegro, als dat overal kan.
    mocht deze vraag betrekking hebben op een eventule vakantieplannen, kan ik mij er nog wat bij voorstellen.
    mijn tip: Google.
    grt,bouk.
    Last edited by bouk; 20 mei 2008, 05:29. Reden: d te veel.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Waarom Montenegro: omdat je er op een oppervlakte zo groot als Vlaanderen zowel bergen, meren, rivieren als stranden hebt. Dit, samen met de kerken en moskeeën, de dorpjes, de mooie flora en fauna, maakt van dat land een ideaal oefenterrein om foto's te maken van diverse onderwerpen. Omdat Montenegro niet zo gekend is zullen de locaties in de filmpjes de aandacht niet afleiden van het doel, namelijk: mensen leren hoe ze met hun spiegelreflexcamera, objectieven, filters en andere middelen betere of speciale foto's kunnen maken. Je ziet: er is dus wel degelijk over nagedacht .

Ik heb uiteraard één en ander opgezocht over Montenegro en er het beperkt aantal uitgebrachte boeken over gelezen, maar ik ben er nog niet eerder geweest en kan dus zeker tips gebruiken van amateurfotografen die er wel al geweest zijn en die mij mooie, rustige of speciale locaties kunnen aanraden.
      Auteur van handboeken over digitale fotografie.

website: dfonline.be

Comment

ik was al wel eerder in Montenegro.
        een prachtig land !!
        het nut om helemaal naar Montenegro te gaan voor het doel dat je vooropstelt, ontgaat me ook een beetje maar je hebt overschot van gelijk dat er op een kleine oppervlakte bijzonder veel te zien is.
        de baai van Kotor is toeristisch maar bijzonder mooi. je moet er zeker de klim maken naar de Lovcen vanwaar je een magistraal uitzicht hebt over de baai.
        het meer van Skadar (de grens met Albanië) is ook zo een plaats waar je niet op uitgekeken geraakt. De bergen zijn overal even mooi en de weg van de kust via Podgorica naar Niksic heeft me ook bijzonder kunnen boeien.
        de kleine dorpjes onderweg, het grensgebied tussen Niksic en Bosnië Hercegovina.... allemaal bijzonder indrukwekkend...

ik ga er zeker nog eens terug naartoe.
        een paar fotokes vind je terug op http://www.pbase.com/peterdejongh/bosnia_hercegovina

veel plezier !
        www.peterdejongh.be

Comment

Working...
        X