Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

4 daagjes Parijs

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• 4 daagjes Parijs

Heb net 4 daagjes Parijs geboekt
    Maar nu had ik dat fotografisch toch een klein beetje op voorhand willen plannen...
    Het mag een beetje vakantie zijn, maar wil vooral met mooie foto's thuis komen.
    Alle tips enz zijn dus meer dan welkom!
    StijnDeGrauwe.be

Re: 4 daagjes Parijs

Parijs is natuurlijk eindeloos interessant voor een fotograaf.
    Waar gaat je voorkeur naartoe ? De klassiekers zoals Montmartre, Eiffeltoren,
    de grote boulevards, de Notre Dame.
    De parken zoals Luxembourg, Tuilerieën, Butte de Chaumont.
    Het beroemde kerkhof Pêre Lachaise.
    Moderne architectuur vind je bij la Défense, Parc de la Villette, Institut du monde Arabe, Centre Beaubourg, de piramide aan het Louvre.
    Ofwel bereid je alles grondig voor, ofwel laat je je leiden door de luim van de dag en het weer.
    Neem in ieder geval genoeg geheugenkaartjes mee, goede stapschoenen en een goed stadsplan.
    Het waarneembare is slechts een schijn van de realiteit

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PLATO Bekijk bericht
      Neem in ieder geval genoeg geheugenkaartjes mee, goede stapschoenen en een goed stadsplan.
      ...en koop een abo op de metro voor 4 dagen, dan kom je overal voor geen geld.

Comment

Ik weet niet of je al geweest bent, maar ik kan nog enkele tips geven.

Vanop Tour Montparnasse (200m hoogte) heb je een mooi zicht op Parijs. Dit kost iets van een 10euro dacht ik.
        Ik ben gegaan net voor val-avond, dan kan je wat langer blijven en kan je dag en nacht foto's maken. Als je avondfoto's
        maakt wel rekening mee houden dat een toren van zo hoog wel effectief beweegt daarboven.

Boven aan Troccadero heb je het mooiste zicht op de Eifeltoren en eigenlijk valt de hoeveelheid van mensen wel mee.

Een mooie kerk om te fotograferen vind je aan Les Halles. De kerk St. Eustache is zeer rustig en ook gratis om binnen te
        gaan. Je mag er ook foto's nemen, wat niet het geval is binnen in Sacre Coeur.

Enkele voorbeelden van mijn foto's in Parijs vind je op mijn site

Comment

We zijn nog niet geweest. De metropas hebben we bij genomen samen met de tickets
          Kan al niet meer wachten!
          Alvast bedankt voor de info...
          StijnDeGrauwe.be

Comment

Ja die metropas is echt wel de max. Er zit een plannetje bij van de stad, en dan datzelfde plan met alle buslijnen. En nog eens met alle metrolijnen en treinen. Super-easy.

Een paar goede tip voor wie Parijs bezoekt trouwens;

- je kan ook met de wagen! Zet je auto op Charles de Gaulle (goed beveiligd, steeds verlicht, proper, en goedkoper dan parkeren in de stad), en koop zo'n "Paris visite" abo. In dat geval wordt het een kaartje voor zones 6 (de luchthaven) en 1, 2 en 3 (centrum van de stad, waar alle toeristische plekjes zich bevinden).

- ga bij nachte aan de overkant van de rivier staan, aan de Eiffel toren. Ongeveer op het uur, tot een kwartier na het uur zet men speciale fonkelende verlichting aan. De max, maar niet makkelijk te fotograferen.

- bezoek ook La Défence! De Arche bezoeken is duur, en binnenin is niet veel te zien. Mooi zicht, dat wel.
            http://www.theafricabug.com

Comment

's Zondags is parijs zalig. Heel weinig verkeer waarduur je heel vlot rondkomt met de fiets. Er zijn heel wat punten waar je een fiets kan ontlenen of terug brengen. Zeker op dagen zoals vandaag wil je misschien niet teveel ondergronds zitten. Zowat op alle toeristische plaatsen en metros. Je kan dus gerust de seine al slingerend van punt naar punt volgen vanaf Bercy tot aan het nieuwe museum voor niet-europese culturen. Daar je fiets inleveren en met de metro terug naar je hotel. In het rijtje leuke plaatsen mogen St Germain en de Gare de Lyon (vooral het restaurant dan) bijgevoegd worden.
              http://www.effieweg.tk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Orland0 Bekijk bericht
                Ik weet niet of je al geweest bent, maar ik kan nog enkele tips geven.

Vanop Tour Montparnasse (200m hoogte) heb je een mooi zicht op Parijs. Dit kost iets van een 10euro dacht ik.
                Ik ben gegaan net voor val-avond, dan kan je wat langer blijven en kan je dag en nacht foto's maken. Als je avondfoto's
                maakt wel rekening mee houden dat een toren van zo hoog wel effectief beweegt daarboven.

Boven aan Troccadero heb je het mooiste zicht op de Eifeltoren en eigenlijk valt de hoeveelheid van mensen wel mee.

Een mooie kerk om te fotograferen vind je aan Les Halles. De kerk St. Eustache is zeer rustig en ook gratis om binnen te
                gaan. Je mag er ook foto's nemen, wat niet het geval is binnen in Sacre Coeur.

Enkele voorbeelden van mijn foto's in Parijs vind je op mijn site
                Inderdaad, ik ben vorig jaar ook naar Parijs geweest voor enkele dagen en trok daar op de Montparnasse prachtige nachtfoto's van de 'lichtstad'. Hint: ga 's nachts! Het is er dan niet zo heel erg druk en je hebt alle plaats voor een statief zonder dat je overal voor moet uitkijken...

Ik ben helaas mijn mooie foto's kwijtgespeeld... nu ja. Goede reis gewenst!
                Sony Alpha 200 met SONY 18-70 mm/3,5-5,6

Comment

Alles is al geschreven... Heel boeiende stad om te fotograferen dus!
                  Vergeet niet, Parijs is heel mooi in de nacht, toch stoppen de metro's ook met rijden 's avonds...

Ik geloof dat ze tot 01.00 rijden, dus als je ergens blijft hangen in de nachtelijke uren, place pigalle bijvoorbeeld, zorg dan dat je weet hoe je terug moet.

Comment

Aanvullend; wij hebben ons in Parijs, zelfs putteke nacht op de metro, steeds heel veilig gevoeld. Het zat nog steeds vol met gewone reizigers zoals overdag.

Iets heel anders dan bvb Brussel, waar om 20h 's avonds alle ongure figuren van onder hunne steen komen gekropen...

Comment

draadje effe volgen want in juni gaan mijn vriendin en ik ook (en uiteraard de camera )
                      With Canon, I can (or at least try)
                      Photastic.be ~ Passion for the picture
                      Nieuwe site

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Scorso Bekijk bericht
                        Inderdaad, ik ben vorig jaar ook naar Parijs geweest voor enkele dagen en trok daar op de
                        Montparnasse prachtige nachtfoto's van de 'lichtstad'. Hint: ga 's nachts! Het is er dan niet zo heel erg druk en je hebt
                        alle plaats voor een statief zonder dat je overal voor moet uitkijken...
                        Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk bericht
                        Aanvullend; wij hebben ons in Parijs, zelfs putteke nacht op de metro, steeds heel veilig
                        gevoeld. Het zat nog steeds vol met gewone reizigers zoals overdag.
                        Toch wel uitkijken wat je vertelt, want 's avonds gaan zowel Tour Montparnasse als de Metro toe. Kijk maar op de respectievelijke sites.
                        Ik dacht dat de Metro om 1 uur 's nachts stopt en de Tour Mont Parnasse om 23u30. Maar ik kan er naast zitten hoor.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Orland0 Bekijk bericht
                          Toch wel uitkijken wat je vertelt, want 's avonds gaan zowel Tour Montparnasse als de Metro toe. Kijk maar op de respectievelijke sites.
                          Ik dacht dat de Metro om 1 uur 's nachts stopt en de Tour Mont Parnasse om 23u30. Maar ik kan er naast zitten hoor.
                          Dat klopt, Orland0. De liften van de Eiffel toren gaan ook de laatste keer omhoog om 23h.

Maar wat ik wou zeggen is; daarna nog tijd genoeg om op een veilige manier in je hotel te geraken.

Comment

Working...
                          X