Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vaticaan

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Vaticaan

In het museum van het Vaticaan mag je niet binnen met statief.
    Heb de mijne moeten afgeven aan de vestiaire.

Voor de St Pieter basiliek had een politie agent me in de gaten met mijn statief.
    Hij heeft me mijn foto's laten nemen, om me daarna te zeggen dat op het plein voor St Pieter statieven niet toegelaten zijn.

Heb hem bedankt met "gracie mile"
    Sony Alpha77 + flits HS5600 + Sony 18-55 + sigma 24-70 EX + sony 70 -300G + Sigma 10-20 EX + Minolta 50 mm, Canon PowerShot A2000 IS, Nikon Coolscan V

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door christel Bekijk bericht
      Hallo,

Binnen 2 weken vertrek ik naar Rome. Weet er iemand of ik een statief mag gebruiken in de St.-Pietersbasiliek en de Sixtijnse kapel ?

groetjes,
      Christel
      Ik denk het wel ,die wachters hebben allemaal een statief.
      Canon 50D - 24-105 f/4L IS - 70-200 f /2.8 L IS - 430 EX II

Comment

In de Sixtijnse kapel staan wel meerdere mensen te fotograferen...
        Met een hoge iso kan het wel lukken.

Canon EOS 300D, Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6, Sigma 18-200mm f/3.5-6.3 DC, Sigma 70-300mm f/4-5.6 APO Macro Super II
        Mijn foto's

Comment

waarom bel je de Paus niet even, je weet maar nooit.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

@ Jobo : prachtige foto ! Hoop dat ik er ook zo'n goeie kan maken.
            @ Bouk : dat ik daar nog niet opgekomen ben. Men goeie vriend Benedictus bellen

Bedankt iedereen voor de reacties ! Overmorgen zal ik het weten !

groetjes,
            Christel

Comment

Fotograferen in de Sixtijnse kapel zelf mag niet. Er zijn er veel die het proberen (spreek uit ervaring ) Sommige falen, anderen hebben succes...
              Al de andere delen van het Vaticaan mag je fotograferen zoveel je wil.

Met een statief mag je meen ik mij te herinneren niet binnen.

Grtz
              -The Black Horses-
              Canon materiaal

www.theblackhorses.be

Comment

Ben net terug van Rome en Napels en kan hiervan het volgende vertellen:

Vaticaan : Flinke controle aan de ingang (douane) - maar mocht binnen met met statief zichtbaar aan de buitenkant Dit heb ik evenwel niet gebruikt wegens de grote drukte. Lichtscherpe lens en hogere ISO waarde deden prima hun werk.

St Pietersbasiliek: ook hier geen statief gebruikt, teveel volk. Wel mocht er zelfs met flash foto's worden gemaakt. Tip - de grote teen van Maria heeft een splinter in haar voet die rust op een wereldbol. De splinter bevindt zich ter hoogte van Engeland.

St. Pietersplein :gek verhaal - enkel in Italië . Gedurende een half uurtje was ik met mij statief aan het spelen - panoramafotos - fotos van onszelf - filmcameratje op statief,enzovoort...dit onder het waakzame oog van een politieagent in een karretje. Na een half uurtje komt die agent naar me toe en zegt wat boos dat statieven niet toegelaten zijn op dit plein

Uitdaging: eigenlijk een topic op zichzelf
                De uitdaging voor een fotograaf vind ikzelf is een foto van het sleutelgat van de priorij van Malta. Bij mijn voorbereiding vond ik geen fotos hiervan behalve in een oude artisboek.
                Situering : de priorij bevindt zich op de aventijn, 12 km van het vaticaan in vogelvlucht. Echter, als je door het sleutelgat kijkt kan je perfect de koepel van de St. pietersbasliliek zien. Echter hoe dit te fotograferen
                Ofwel is het sleutelgat scherp en zie je de koepel niet ofwel zie je de koepel omgeven door een wazig sleutelgat. Als iemand weet hoe dit perfect kan hoor ik dit graag. Beste resultaten haalde ik met telezoom.

Verder is Rome heerlijk om nachtfotografie te doen, mooie verlichting van de gebouwen....

Ciao.
                Ex Oriente Lux
                www.soefisinjoor.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Carino Bekijk bericht
                  Situering : de priorij bevindt zich op de aventijn, 12 km van het vaticaan in vogelvlucht. Echter, als je door het sleutelgat kijkt kan je perfect de koepel van de St. pietersbasliliek zien. Echter hoe dit te fotograferen
                  Ofwel is het sleutelgat scherp en zie je de koepel niet ofwel zie je de koepel omgeven door een wazig sleutelgat. Als iemand weet hoe dit perfect kan hoor ik dit graag. Beste resultaten haalde ik met telezoom.
                  2 aparte beelden maken (1 koepel + 1 sleutelgat) en later samensmelten in Photoshop.
                  Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
                    2 aparte beelden maken (1 koepel + 1 sleutelgat) en later samensmelten in Photoshop.
                    Ja, maar kan het ook zonder photoshop? Gewoon 1 foto zonder trukjes. Hoe kan je alles scherp fotograferen, zowel een sleutelgat als het zicht door het sleutelgat ?

Groetjes,
                    Carino
                    Ex Oriente Lux
                    www.soefisinjoor.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Carino Bekijk bericht
                      Ja, maar kan het ook zonder photoshop? Gewoon 1 foto zonder trukjes. Hoe kan je alles scherp fotograferen, zowel een sleutelgat als het zicht door het sleutelgat ?

Groetjes,
                      Carino
                      Eens met een goedkoop compaktje proberen.
                      Sony Alpha77 + flits HS5600 + Sony 18-55 + sigma 24-70 EX + sony 70 -300G + Sigma 10-20 EX + Minolta 50 mm, Canon PowerShot A2000 IS, Nikon Coolscan V

Comment

't is wat laat, maar toch.
                        Vorig jaar er ook naar toe geweest.
                        Bij de ingang van het museum, lees paleis, kon ik er helemaal niet door met een statief. Ook niet opgebrogen in de rugzak.
                        Reden die gegeven werd door de vriendelijke bewaker was dat het te gevaarlijk is voor ongevallen indien je het gebruikt. Het was echter eind september en echt druk was het er niet , maar kom, hij heeft een punt. Ik heb het statief moeten afgeven aan de ingang en pas daar geweldig bij op. Het paleis is dusdanig imens dat je een 30 minuten kan uittrekken eer je weer aan de ingang bent, het kan zelfs langer duren ...
                        In de kapel werd er volop geflitst alhoewel er vooraan continue werd geroepen dat het niet mocht. Zelf heb ik het niet duidelijk gehoord omdat het daar enorm rumoerig is en onze persoonlijke gids onze aandacht voleldig opeiste.. Ik heb éénmaal mijne bliksem gebruikt en blijkbaar heeft iedereen dat gezien. Direct was fotografie met flash gedaan Die anderen waren kleine compactjes en daar zie je niet direct vaan waar het komt. Heb dan maar foto's genomen zonder flash.
                        Nu, buiten de kapel is een statief niet echt nodig.
                        ZOals geschreven, 30 minuten voor sluiting terugweg aangevangen en ik loop verloren, dus in tijdsnood en tegen de stroom in.
                        Dan maar een suppoost om hulp gevraagd en met hem via allerlei afgesloten deuren en gangen tot bij de ingang geloodst. De rijkdom die ik daar gezien heb in die paar minuten is om achterover te vallen. De publieke zalen hebben er geen vergelijk aan. Dat heb ik niet kunnen/mogen fotograferen gezien het snel heel snel moest.
                        Ik heb ze dan ook even voorgesteld om van die nylon-draadbinders te verkopen en rond de poten van een statief te spannen, vast aan een rugzak. Ze vonden dit een super idee en zouden daar even over nadenken. Kwestie dat de bezoeker niet de hele weg terug moet naar de ingang.

De basiliek zelf is vrij, maar ik vind die persoonlijk niet interessant; Veel te groot, te duister .... Er zijn in Rome mooiere en veel cultuurrijkere plaatsen te ontdekken. Fotograferen mag voorlopig nagenoeg overal, ook met statief, flitsen minder.
                        Indien iemand je komt aanspreken dat je niet mag fotograferen ... even nachecken of het wel iemand is die bevoegd is. Ben zo in twee prachtige kerkjes geweest waar ik kontinue verboden werd te fotograferen. Nu, ik was gewaarschuwd en bleek te gaan om een zwakzinnig persoon te gaan die daar iedere dag rondloopt en zo reageert. Hij komt zelfs reklameren als je iets te lang op een plaats staat of zit
                        https://www.fotospotter.be
                        Je suis content d’être heureux

Comment

Working...
                        X