Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vaticaan

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Vaticaan

Hallo,

Binnen 2 weken vertrek ik naar Rome. Weet er iemand of ik een statief mag gebruiken in de St.-Pietersbasiliek en de Sixtijnse kapel ?

groetjes,
    Christel
    Last edited by christel; 22 april 2008, 13:02. Reden: taalfouten verbeteren

Re: Vaticaan

Ik ben vorig jaar daar ook geweest en meen me te herinneren dat ik er statieven heb gezien. Ik denk niet dat het een probleem is.

Comment

In de Sixtijnse kapel mag je zo goed als niet forograferen, zeker geen flits, en 't is er meestal zo druk dat je geen statief kan zetten zonder dat ze er tegenop lopen.

Comment

Bedankt voor de info !
        Hopelijk valt het nogal mee met de drukte. We vertrekken pas na het lange weekend. Ik ga in ieder geval mijn statief meenemen. Ik zal wel zien of ik het kan gebruiken. Ik had vooral schrik dat het aan de ingang geconfisqueerd zou worden.

groetjes,
        Christel

Comment

Sixtijnse kapel fotograferen absoluut verboden. Hoogstens kun je er stiekem een fotootje proberen te nemen. Overal elders mag je vrij en ongestoord fotograferen maar of een statief erg aangewezen is? Het is meestal overal behoorlijk druk.
          Goeie reis!
          "Just do it !"

http://jr52.be/index.html

Comment

Ik had gehoopt dat het verbod enkel zou slaan op het gebruik van de flits. Vandaar het statief. Een volledig verbod zou wel spijtig zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jr52 Bekijk bericht
              Sixtijnse kapel fotograferen absoluut verboden. Hoogstens kun je er stiekem een fotootje proberen te nemen. Overal elders mag je vrij en ongestoord fotograferen maar of een statief erg aangewezen is? Het is meestal overal behoorlijk druk.
              Goeie reis!
              Klopt voor 100% Stiekem gaat als je geluk hebt, maar het resultaat is waarschijnlijk ook navenant. (spreek uit ervaring). Statief werd toen (2005) ook niet toegelaten in sommige kerken.

Comment

Toen wij vorig jaar in de Sixtijnse Kapel waren, stond er een bewaker constant te roepen "No photo!". Als hij mensen zag die het toch probeerden schoot hij er zich naartoe.
                Ik weet niet of je voorbij de bewaking mag met een statief. Ik zou het nogal straf vinden mochten ze het in beslag nemen maar als dat de regels zijn, zullen ze het wel doen natuurlijk.
                Is er niets over te vinden op de website van het Vaticaan?

An
                Blogger is een publicatieprogramma van Google, waarmee je eenvoudig je gedachten met de rest van de wereld kunt delen. Met Blogger kun je makkelijk tekst, foto's en video's op je eigen blog of teamblog posten.
                Nikon D90 met Tamron 18-270mm sinds 20/12/2008.
                Voorheen Fuji Finepix S9500.
                Fotoblog: http://anvds.blogspot.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door anvds Bekijk bericht
                  Toen wij vorig jaar in de Sixtijnse Kapel waren, stond er een bewaker constant te roepen "No photo!". Als hij mensen zag die het toch probeerden schoot hij er zich naartoe.
                  Ik weet niet of je voorbij de bewaking mag met een statief. Ik zou het nogal straf vinden mochten ze het in beslag nemen maar als dat de regels zijn, zullen ze het wel doen natuurlijk.
                  Is er niets over te vinden op de website van het Vaticaan?

An
                  http://anvds.blogspot.com
                  Je kan dan wel foto's kopen aan prijzen die de grootste privébank-museum-onderneming nog rijker moeten maken.
                  Doe je duit in het zakje om die arme Sixtijnse kapel aan wat extra inkomens te helpen.
                  En wat deed Christus weeral met die schijnheiligaards?

Henri
                  lidnummer: BD0435BE

Comment

Bizar, vorig jaar juli een hele middag lopen foto's trekken in de Sixtijnse kapel (met een 400D met grip - niet echt onopvallend dus) en geen enkele keer tegen gehouden geworden. Iedereen liep daar trouwens als gek te fotograferen... Maar wel niemand met een statief gezien.
                    flickr.com/wernerwattenbergh
                    flickr.com/vdpsportfotograaf
                    http://voetbalfotografie.wordpress.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wernwatt Bekijk bericht
                      Bizar, vorig jaar juli een hele middag lopen foto's trekken in de Sixtijnse kapel (met een 400D met grip - niet echt onopvallend dus) en geen enkele keer tegen gehouden geworden. Iedereen liep daar trouwens als gek te fotograferen... Maar wel niemand met een statief gezien.
                      Chansaaaarrrr

Henri
                      lidnummer: BD0435BE

Comment

Bedankt iedereen voor de antwoorden !

@anvds : op de website van de vaticaanse musea zeggen ze niets over fotograferen.

groetjes,

Christel

Comment

ook van 't plafond?

Comment

Hum, uw foto is wel van de Pieta en die staat in de St Pieters zelf dacht ik. Daar mag je naar hartelust fotograferen (mits respect van het kerkelijk karakter van het gebouw). Zo ver ik weet mag je in de Sixtijnse Kapel geen flits gebruiken, en ik dacht zelfs ook niet fotograferen (noch muur, noch plafond).

Canon 40D // Speedlite 430EX // Canon 50mm f1.8 // Canon 70-200L f2.8 // Tamron 28-75mm f2.8 (te koop) // Tokina 11-16 f2.8
                            http://digital.raptor-tec.be

Comment

Aaargh je hebt gelijk! my bad.
                              In de Sint Pieter mag je inderdaad volop fotograferen, in de Sixtijnse kapel niet
                              flickr.com/wernerwattenbergh
                              flickr.com/vdpsportfotograaf
                              http://voetbalfotografie.wordpress.com

Comment

Working...
                              X