Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Op vakantie met 1 geheugenkaart

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Op vakantie met 1 geheugenkaart

Oorspronkelijk geplaatst door Raymm Bekijk bericht
    Ik ga eerdaags voor langere tijd met vakantie.

Nu heb ik slechts 1 geheugenkaart tot mijn beschikking (2gb) maar wil wel
    veel foto's maken.
    Hoe kan ik dit het beste oplossen (zonder nieuwe geheugenkaart te moeten kopen?.
    Ik ben wel in het bezit van een externe harde schijf, maar neem geen laptop mee.
    Naar internetcafe gaan wellicht en de fotos uploaden? Hoewel ik denk dat daar wel heel veel tijd in gaat zitten.
    Dus iemand enig idee? Zou het mooiste zijn als ik het direct op mijn externe harde schijf kan zetten, maar ik weeet niet of dat kan (Heb Canon EOS 350D)
    Zet je Image Quality op zn laagste stand en de grootte van de foto's ook.

Of koop een analoog toestel en heeel veel rolletjes.
    Probleem opgelost.

Greetz rich
    D700+grip |F80+grip| Nikkor 50 1.8+1.4 AF-D / 80-200 f2.8 AF-S / 300mm f4 IF-ED | Sigma 12-24 / 150 macro | Tamron 28-75 | M42 spul | SB28 / 800 / 900 / R1C1| Strobist Gear | 055xprob + 486rc2 / 680B + 484rc2 | Tamrac Expedition 5/7 | Lowepro 200aw

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DrJeckyll Bekijk bericht
      Zet je Image Quality op zn laagste stand en de grootte van de foto's ook.
      En daarvoor koop je dan een goede camera ?
      Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
      Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jan.brouwers Bekijk bericht
        denk dat dat met een licht sarcastische ondertoon was bedoeld
        With Canon, I can (or at least try)
        Photastic.be ~ Passion for the picture
        Nieuwe site

Comment

Keuze: enkele drankjes meer aan de bar van je vakantiebestemming of de zekerheid van alle foto's te kunnen nemen
          Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
          "Casu Consulto - Modo Fac"

Comment

2 kaartjes van 1 GB zijn op zich ruim voldoende om 'eindeloos te reizen'
            als kaartje 1 bijna vol is, wissel je, en brand je het volle kaartje 2 keer op CD. Je stuurt de CD's op verschillend moment, vanop verschillende plaats naar verschillende bestemmeling (ne maat en uw ma) van zodra 1 van beide je mailt dat de cd werkend toegekomen is formatteer je je kaartje en kan je de oefening gaan herhalen van zodra kaartje 2 bijna vol is.

Image tank is ook een alternatief, maar dat kan kapot/gestolen/verloren. In ons geval is ie door virussen van een internet cafe onbruikbaar geworden én nadien gestolen.... Ik zeg maar.

True je moet heel veel beslissingen nemen van wat je al dan niet kan meenemen voor een langere reis. Maar Memory kaartjes zijn klein, betaalbaar en gaan zelden kapot. Een no brainer.
            http://www.effieweg.tk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mingh Bekijk bericht
              2 kaartjes van 1 GB zijn op zich ruim voldoende om 'eindeloos te reizen'
              als kaartje 1 bijna vol is, wissel je, en brand je het volle kaartje 2 keer op CD. Je stuurt de CD's op verschillend moment, vanop verschillende plaats naar verschillende bestemmeling (ne maat en uw ma) van zodra 1 van beide je mailt dat de cd werkend toegekomen is formatteer je je kaartje en kan je de oefening gaan herhalen van zodra kaartje 2 bijna vol is.

Onwerkbaar.

Ten eerste moet je al een standalone CD brander bij je hebben.
              Ten tweede is dat gemakkelijk meerdere CD's per dag.

Maar goed, dat kan je nog omzeilen door een DVD brander mee te nemen.

Maar ten derde duurt het minstens een week of zelfs twee weken voor die CD toekomt (kijk maar eens wanneer je vakantiekaartje toekomt, meestal als je al terug thuis bent).

Comment

yeah right... als je vanuit het subtropisch regenwoud in Sumatra die CD's verstuurt, dan krijg je mss. 2 weken later bevestiging... als je geluk hebt.
                Je hebt dan 1 GB voor twee weken... in het subtropisch regenwoud met paalwoningen, vleermuisgrotten, waanzinnige flora, kleurrijke volkeren en in het bos slingerapen, varanen, orang utans,...
                ik heb het dan over de Aceh in het noorden van Sumatra, Bukit Lawang.

En zo kan ik nog 100 plaatsen opnoemen van die zelfde lange reis naar IndonesiË. Dan kom ik echt niet toe met 1 GB hoor. En zelfs als je op DVD brandt (waar dan in dergelijke gebieden?)... kom je er met 4 GB kaarten niet.
                1 GB per dag geeft 14 GB op 14 dagen , als je DVD'tje dan al toegekomen is op bestemming...

Doe mij maar een image tank of een resem kaartjes. Maar 80 GB tank vs. 10 * 8 GB of 20 * 4 GB aan kaartjes? Prijs scheelt enorm en de 20 kaartjes zijn ook al redelijk in volume hé.
                Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                www.musicinframe.be

Comment

Hier zie, 4 keer 2 Mb voor 50 eurokes:

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht

Onwerkbaar.
                    laat me stellen dat na een jaar in azie (mongolie, china, vietnam, laos Cambodia, Thailand nepal en ladakh) ik met 2 kaartjes geen ENKELE foto verloren ben, en nooit moeten stoppen ben wegens volle kaarten. Onwerkbaar? Foto zijn aan 6MP full detail jpg getrokken. En ja we zijn op andere plaatsen geweest dan internet cafe's alleen. Check gerust de site in signature.
                    Last edited by Mingh; 11 april 2008, 17:38.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mingh Bekijk bericht
                      laat me stellen dat na een jaar in azie (van mongolie tot ladakh) ik met 2 kaartjes geen ENKELE foto verloren ben, en nooit moeten stoppen ben wegens volle kaarten. Onwerkbaar?
                      Als je heel weinig foto's en/of enkel JPG trekt misschien wel. Op één dag een 200 tal foto's nemen is toch niet overdreven. Een 350D is 8MP dus ongeveer 8 MB per foto (raw). Dat is al 1.6 GB per dag. Hoe lang duurde het voor je CD toekwam en je een mail terugkreeg?
                      Hoedanook moet je die CD's of DVD's ook nog kunnen branden. TS doet geen laptop mee.
                      Last edited by hvr_oosterzele; 11 april 2008, 17:48.

Comment

via airmail: minimum 2 dagen, max 4.

Zeker als je je met openbaar vervoer verplaatst, ga je van stad naar stad (hetgeen je na een maandje wel ******beu wordt, en je eigen vervoer gaat zoeken). Kan je overal airmail gebruiken. De plaatsen langs waar je je als tourist passeert, daar zitten altijd wel mannetjes die wat geld willen verdienen. De een verkoop petjes, de andere banana pancakes en de derde doet een internet cafe open. Je hoeft zelden lang te zoeken om een dvd burner te vinden.

we hadden ook een soortement image tank mee (ipod photo 60 gb) maar behalve veel gedoe, en een beetje peace of mind, hebben we er weinig aan gehad.

Waarin ik wil volgen: toen waren mijn fotografische verwachtingen veel kleiner dan ze nu zijn. We trokken toen geen 10 foto's om 1 goeie over te houden (of deleten de 9 andere onmiddellijk)
                        Last edited by Mingh; 11 april 2008, 17:49.

Comment

je kan ook geen Ipod meenemen... Laat ons zeggen eentje van 80Gb kost ook niet zoveel meer... Het kabeltje dat je gebruikt om van je fototoestel naar de pc te gaan en het kabeltje dat je nodig hebt om van de Ipod naar de pc te gaan en je bent klaar... Op deze manier kan je je foto's overhevelen van het fototoestel naar de Ipod. Je gaat me toch niet zeggen dat je 80 GB gaat volkrijgen met foto's als je 3 weken op reis bent? of heb ik het mis?

Comment

Nu ja, als dat voor jou werkt is dat prima natuurlijk .
                            Ik zou zo niet kunnen reizen. 'k Zou zot worden van de stress dat ik iedere dag een internet café moet zoeken om wat CD's te branden en dan een postkantoor moet zoeken om deze op te sturen .

Als je natuurlijk een jaar tijd hebt dan valt dat misschien nog mee maar de meeste mensen gaan maar 2 à 3 weekjes op reis hoor .

Ik heb ooit een Apacer Disksteno gekocht om op reis mijn foto's rechtstreeks op CD te branden. Alles in dubbel. Bijzonder tijdrovend was dat. 't Was ook de bedoeling om er telkens één set van naar huis op te sturen maar 't is er nooit van gekomen. Dat is de enige keer dat ik die Disksteno gebruikt heb. Hij ligt hier ergens te bestoffen. Misschien wilt er wel iemand die kopen?
                            Last edited by hvr_oosterzele; 11 april 2008, 18:03.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jan.brouwers Bekijk bericht

Oorspronkelijk geplaatst door hswolfs Bekijk bericht
                              denk dat dat met een licht sarcastische ondertoon was bedoeld

Idd was dit sarcastisch bedoeld.

Sorry hoor maar ik plaats de vraag van de TS in hetzelfde rijtje als:
                              Ik wil een nieuwe lichtsterke telezoom onder de €150.
                              Ik wil een compact die op iso 1600 niet ruist, 18x zoom heeft en net zo snel is als een dslr voor onder de €150

Als de vraag hier was geweest kan ik mijn foto's op mijn harde schijf krijgen,
                              raden jullie mij een image tank aan of extra geheugenkaarten bijkopen had ik het nog begrepen.

Er zijn hier een paar opties:
                              Koop extra geheugenkaarten.
                              Koop een imagetank.
                              Ga sukkelen in een internetshop die je dan net niet treft als je kaartje vol is en je de foto van je leven kan maken.
                              Koop een losse cd of dvd brander en een bak cd's of dvd's.

Btw mijn antwoord van de image quality op zn laagst beantwoord wel de vraag van de TS.
                              Op zijn externe harde schijf gaat niet lukken.
                              Aangezien de TS geen geheugenkaarten wil kopen neem ik aan dat ook de kosten van de internetshop niet gaan werken.
                              De rest kost ook allemaal geld.

Greetz rich
                              D700+grip |F80+grip| Nikkor 50 1.8+1.4 AF-D / 80-200 f2.8 AF-S / 300mm f4 IF-ED | Sigma 12-24 / 150 macro | Tamron 28-75 | M42 spul | SB28 / 800 / 900 / R1C1| Strobist Gear | 055xprob + 486rc2 / 680B + 484rc2 | Tamrac Expedition 5/7 | Lowepro 200aw

Comment

off / on topic

Kan een Ipod Classic gebruikt worden om rechtstreeks van de camera naar de Ipod te downloaden ?

Anders een Ipod 80 Gb of zelfs 160 Gb, als alternatief en/of reserve-kopie.

Na de vakantie kan je die nog altijd, dagelijks gebruiken voor zo'n 40 000 liedjes of 200 uren video.
                                Freeze the Ocean of Motion ! Nikon D300 & D700 _ Nikkor AF-x 14-400mm

Comment

Working...
                                X