Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Op vakantie met 1 geheugenkaart

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Op vakantie met 1 geheugenkaart

    Oorspronkelijk geplaatst door hbervoets Bekijk bericht
    off / on topic

    Kan een Ipod Classic gebruikt worden om rechtstreeks van de camera naar de Ipod te downloaden ?

    Anders een Ipod 80 Gb of zelfs 160 Gb, als alternatief en/of reserve-kopie.

    Na de vakantie kan je die nog altijd, dagelijks gebruiken voor zo'n 40 000 liedjes of 200 uren video.
    En onderweg moet je het dan doen met een beperkte dtabase songs wegens gereserveerde plek voor foto's.
    Kan je zelf op je server wat zetten, en in internet café database muziek aanpassen... Maar internet en snelheid is in sommige landen niet zo goed te verzoenen. Gaat soms samen met de telefoonlijn, en die valt ook af en toe weg. Kan je de snelheid al raden...
    Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
    www.musicinframe.be

    Comment


    • #32
      Re: Op vakantie met 1 geheugenkaart

      Oorspronkelijk geplaatst door hbervoets Bekijk bericht
      off / on topic

      Kan een Ipod Classic gebruikt worden om rechtstreeks van de camera naar de Ipod te downloaden ?

      Anders een Ipod 80 Gb of zelfs 160 Gb, als alternatief en/of reserve-kopie.

      Na de vakantie kan je die nog altijd, dagelijks gebruiken voor zo'n 40 000 liedjes of 200 uren video.
      om echt zeker te zijn zou ik het even checken bij een apple store.
      De vroegere iPod Photo kon het mits een klein adaptertje om een usb jack aan te sluiten, iets waarvoor ze achterlijk veel geld voor vragen bij apple. Je kan evt proberen via een adaptertje dat aan de 2 kanten een vrouwelijke USB heeft, waarin je de camerakabel en de ipod kabel op aansluit.
      Belangrijkste om te weten is dat een camera een usb slave is, en er een master nodig is om transfers te doen. Ik weet niet of een iPod classic dit heeft.

      let wel op voor 2 dingen:
      -het gaat vrij traag om foto's over te zetten.
      -Als je ergens te velde je ipod in een internet cafe aansluit dat je kans hebt om virussen op te scharrelen. Ik heb het voorgehad op die iPod Photo. Ik ben nix kwijtgeraakt behalve de indexing. voor de fotos was dat niet erg, die zoek je toch niet op naam op, maar voor de muziek was het een ramp.

      alternatief is dat je toch een image tank meeneemt en een iPod Nano. Nadeel is dan natuurlijk dat dit meer weegt, en meer plaats in neemt (batterijladers!)
      http://www.effieweg.tk

      Comment


      • #33
        Re: Op vakantie met 1 geheugenkaart

        Het klopt dat het overbrengen van foto's traag verloopt via een iPod. Soms zelfs zo traag dat de batterij eerder leeg is dan dat alle foto's werden overgebracht.
        Er zijn echter twee protocollen die je kan gebruiken op een iPod: Mass Storage en PTP (Picture Transfer Protocol). Mass Storage werkt veel sneller maar is niet altijd beschikbaar en PTP is heel traag. Bij de meeste SLR camera's kan je beide protocollen instellen in de menu's. Dan is het een kwestie van experimenteren met welk protocol je de beste resultaten hebt.
        Op een iPod van 80 Gb kan je 20Gb reserveren voor muziek, dan heb je nog 60Gb over voor foto's.
        Persoonlijk zou ik geen iPod aankopen, enkel om foto's op te bewaren tijdens een reis. ImageTanks zijn immers veel goedkoper en vaak ook (veel) sneller.
        Auteur van handboeken over digitale fotografie.

        website: dfonline.be

        Comment


        • #34
          Re: Op vakantie met 1 geheugenkaart

          Oorspronkelijk geplaatst door Mingh Bekijk bericht
          laat me stellen dat na een jaar in azie (mongolie, china, vietnam, laos Cambodia, Thailand nepal en ladakh) ik met 2 kaartjes geen ENKELE foto verloren ben, en nooit moeten stoppen ben wegens volle kaarten. Onwerkbaar? Foto zijn aan 6MP full detail jpg getrokken. En ja we zijn op andere plaatsen geweest dan internet cafe's alleen. Check gerust de site in signature.
          Sorry, jpg. Full detail ??? Als dat met een digitale reflex is getrokken, moet ik toch even vertellen dat ik dat niet begrijp. RAW geeft je zoveel meer kans om iets moois van je foto's te maken.
          Ik neem steeds een laptop en externe harde schijf mee. Ik heb slechts 1 geheugenkaart van 2GB en ja, na een dag is die vol. Moets ik de laptop niet kunnen meenemen, dan bestaat er geen twijfel. Kaartjes bijkopen en eventueel een imagetank.
          Canon EOS 5D mkII + EF 24-105mm f/4 L IS USM + EF 70-300 f/4-5.6 DO IS USM
          Fujifilm X-E1 + XF18-55mmF2.8-4 R LM OIS

          Comment


          • #35
            Re: Op vakantie met 1 geheugenkaart

            Oorspronkelijk geplaatst door Uytterhoeven Bekijk bericht
            Sorry, jpg. Full detail ??? Als dat met een digitale reflex is getrokken, moet ik toch even vertellen dat ik dat niet begrijp. RAW geeft je zoveel meer kans om iets moois van je foto's te maken.
            Ik neem steeds een laptop en externe harde schijf mee. Ik heb slechts 1 geheugenkaart van 2GB en ja, na een dag is die vol. Moets ik de laptop niet kunnen meenemen, dan bestaat er geen twijfel. Kaartjes bijkopen en eventueel een imagetank.
            Was met bridge cam. Het enige RAW was schapenvlees en groentjes ;-)
            2gb per dag: das 730Gb na een jaartje! Good luck ermee. Je mag nog in 14 Mp schieten, ik zou er niet aan willen beginnen om ze allemaal na te bewerken. Voorlopig kan ik veel te weinig van nabewerking om RAW te gebruiken. Mocht ik nu opnieuw voor een jaar vertrekken zou ik allicht nog in jpg trekken. En als er een prachtshot zit aan te komen, eventjes RAW gebruiken.
            http://www.effieweg.tk

            Comment


            • #36
              Re: Op vakantie met 1 geheugenkaart

              Oorspronkelijk geplaatst door Mingh Bekijk bericht
              En als er een prachtshot zit aan te komen, eventjes RAW gebruiken.
              Alsof je dat op voorhand weet

              Comment


              • #37
                Re: Op vakantie met 1 geheugenkaart

                Geheugenkaartjes zijn heel betaalbaar, koop desnoods een klein kaartje bij maar ga aub niet met 1 kaartje op stap.

                Ik ben net terug van op reis en heb daar heel wat problemen gehad met een kaartje (2gig)... alle 180 foto's weg. Gelukkig was dit de eerste dag en zaten we nog niet in een afgelegen gebied. Eens terug op hotel mijn reservekaartje ingestoken en nog 2 bij gaan kopen van 1 gig.

                Het tweede kaartje heeft na een 600 foto's eveneens "begeven".

                Gelukkig thuis alles nog kunnen recoveren, maar op dat moment vervloek je jezelf dat je geen extra kaartje op zak hebt. Van de eerste dag heel wat mooie plaatjes gemist, wil je echt niet voor hebben!

                Comment


                • #38
                  Re: Op vakantie met 1 geheugenkaart

                  Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
                  Alsof je dat op voorhand weet
                  dan heb je m nog steeds in jpg. Of je mist er eentje. Tja.

                  op risico van in een cirkeltje te blijven draaien:

                  Ik denk dat hier veel advies gegeven wordt dat zeer nuttig is voor reizen van 2 a 3 weken. Voor een reis van 2 weken valt het allemaal nogal mee, maar als je 3, 6 of 12 maanden op reis gaat moet je helaas toch iets meer compromissen nemen qua bagage.

                  Met fotomateriaal alleen al kan je vrolijk boven de volle rugzak van 25kg komen. T is dus duidelijk dat je om het een beetje practisch en betaalbaar te houden, je op foto vlak misschien nog het meest van al zal moeten kiezen. Meer dan in je aantal sokken in elk geval. En dat betekent dat je
                  -ofwel zwaar moet investeren om de boel compact te houden
                  -ofwel op een of andere manier met je verwachtingen qua beelden zal moeten schroeven. Zij het in aantal foto's die je wil blijven meenemen, zij het in bewerkbaarheid, zij het in puur image quality.

                  In de bovengaande posts heb ik _proberen_ aangeven dat je met 2 kaartjes (en eventueel een iPod) er kán geraken. Toen gebruikte ik een 4mp bridge, om jpgs te trekken. En daar zijn voor mijn verwachting veel mooie plaatjes uit gekomen. En uiteraard zijn er een aantal foto's níet gelukt die met beter materiaal of meer pogingen toch misschien iets opgeleverd zouden hebben. c'est la vie. Ik heb intussen recent ook wat beter materiaal gekocht. Maar vanuit MIJN ervaring en verwachtingspatroon is het niet realistisch -of niet de moeite waard- om een jaar lang 2GB per dag te trekken, alles te blijven bewaren vanaf dag 1, en nadien alles te gaan nabewerken. Ik zou niet graag op maand 11 die image tank in t water zien vallen als ze je rugzak even laten slippen wanneer je de jungle in trekt. Dus hoe backup je al die Gbs? Bovendien zit je de rest van je leven in je kamertje met layers te knoeien. En eerlijk gezegd, in mn vrije tijd ga ik liever.... op reis ;-)
                  Last edited by Mingh; 28 april 2008, 09:46.
                  http://www.effieweg.tk

                  Comment


                  • #39
                    Re: Op vakantie met 1 geheugenkaart

                    Ik ben Gisteren in Paradisio geweest.
                    Na ongeveer 700 foto's was de dag rond. (en dat is niet mijn dagrecord )
                    Ik hoef er geen plaatje bij te maken denk ik dat ik daar niet toekom met 1 kaartje zeker?
                    Reken bovenstaande maar eens uit aan 3 weken.
                    Als je een eenmalige lange reis maakt vervloek je iig je eigen tot in het .... als je niet alles kan fotograferen wat je wil omdat na dag x je kaartje(s) vol is (zijn).

                    Ik heb dus 18Gb aan kaartjes en op vakantie neem ik toch mijn imagetank mee.

                    Niet twijfelen dus en kaartjes bijkopen. (dit zal in vergelijking met de prijs van de reis -en ik wil hiermee niemand zijn rekining maken he - wel een klein deeltje van de uitgaven zijn. En verloren is het niet)

                    Grtz,
                    Wilfried
                    Last edited by webwil; 28 april 2008, 11:45.
                    The tide will wait for no-one. That's not even a rule, it's a fact.

                    Comment


                    • #40
                      Re: Op vakantie met 1 geheugenkaart



                      That's mine, Vosonic 6230i (20gb HDD die je nog kan uitbreiden, maar meer dan genoeg). CF, SD, MINISD, ............ kaartje erin en BACKUP en FORMAT memorycard, poepsimpel

                      Is combi met MP3 speler ingebouwd, aan het strand kun je ondertussen je volledige collectie MP3's beluisteren, geen 2 toestellen meesleuren Enjoy the sun, pictures & music

                      Comment


                      • #41
                        Re: Op vakantie met 1 geheugenkaart

                        Oorspronkelijk geplaatst door Innovator Bekijk bericht


                        That's mine, Vosonic 6230i (20gb HDD die je nog kan uitbreiden, maar meer dan genoeg). CF, SD, MINISD, ............ kaartje erin en BACKUP en FORMAT memorycard, poepsimpel

                        Is combi met MP3 speler ingebouwd, aan het strand kun je ondertussen je volledige collectie MP3's beluisteren, geen 2 toestellen meesleuren Enjoy the sun, pictures & music
                        bedankt voor de tip, wa kos zo,n ding!!
                        grt,bouk.
                        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                        Comment


                        • #42
                          Re: Op vakantie met 1 geheugenkaart

                          Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                          bedankt voor de tip, wa kos zo,n ding!!
                          grt,bouk.
                          Hier staan er enkele op, maar wel met een grotere opslagcapaciteit. Is toch nog vrijd kostelijk vind ik.

                          Comment


                          • #43
                            Re: Op vakantie met 1 geheugenkaart

                            Zaterdag: SD kaartjes in de Aldi: 2GB voor 10 euro
                            mvg
                            Bert

                            Comment

                            Working...
                            X