Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lenzen wisselen op reis

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Lenzen wisselen op reis

Ik ga deze zomer ook naar Afrika en men heeft mij aangeraden mijn digitaal reflex toestel (30D) niet mee te nemen omwille van het vele stof. Niet voor het wisselen van lenzen op zich, maar gewoon, omdat het stof overal zou tussen kruipen en mijn toestel om zeep zou helpen. Onzin?
    Ik ben natuurlijk ook niet van plan om er mee achter een rijdende jeep op een stoffig pad te gaan lopen.
    Is het beter maar een compactje mee te nemen? Ik had me al verheugd op het nemen van mooie foto's en nu ben ik in twijfel...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jefken61 Bekijk bericht
      Ik ga deze zomer ook naar Afrika en men heeft mij aangeraden mijn digitaal reflex toestel (30D) niet mee te nemen omwille van het vele stof. Niet voor het wisselen van lenzen op zich, maar gewoon, omdat het stof overal zou tussen kruipen en mijn toestel om zeep zou helpen. Onzin?
      Ik ben natuurlijk ook niet van plan om er mee achter een rijdende jeep op een stoffig pad te gaan lopen.
      Is het beter maar een compactje mee te nemen? Ik had me al verheugd op het nemen van mooie foto's en nu ben ik in twijfel...
      Gewoon meenemen anders ga je later waarschijnlijk spijt hebben van de gemiste kansen.
      Het stof is wel heel fijn en kruipt inderdaad overal in. Maar gewoon gezond verstand gebruiken.
      BD0497BE : Nikon body + glas
      www.RudyVerrijt.info

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jefken61 Bekijk bericht
        Waarvoor anders heb je een 30D? Die zou moeten gebouwd zijn tegen een stootje. Niet twijfelen. Je zal meer spijt hebben van de 'gemiste fotokansen' dan van wat stof dat je nadien toch kan opkuisen.
        http://www.effieweg.tk

Comment

Naar stofjes in lenzen, daar kijk ik echt niet naar hoor, ...
          Ik heb net in Cuba ook lenzen gewisseld als zot op straat enzo, gewoon een beetje kijken wat je doet, en je gezond verstand gebruiken, ...
          Wat ik dan weer wel doe, is s'avonds men body eens goed uitblazen, ...

Eventueel durf ik wel de body met de opening naar beneden houden, ... Voor Vietnam deze zomer denk ik weldat ik eens ga uitkijken naar een goede wandellens, zodat ik niet steeds hoef te wisselen, ....
          Eos 400D / EFs 18-55mm / EF-S 55-250mm F4-5.6 IS / 50mm f1.8 II / 28-135 f3.5-5.6 IS USM |

Comment

als je de body met de opening naar beneden houdt, moet je toch de lens met de opening naar boven houden? En komt het stof toch gewoon langs daar?

ik leer graag bij maar ik hou mn camera en lens 'gewoon horizontaal' omdat het me lijkt dat zwaardere stofdeeltjes vallen, en zo t minst kans maken om in het spul terecht te komen. Voor de lichtere stofdeeltjes die meedrijven op luchtverplaatsing kan je je niet wapenen door je spul zus of zo te houden. Tenminste dat geloof ik.

Please comment.
            http://www.effieweg.tk

Comment

Een heel andere overweging is deze : heb al een aantal malen de 18 200 VR gehad enkel voor reisdoeleinden : engeland oostenrijk italie spanje croatie ..... en wanneer ik in lightroom alle 18 200 fotos ( 3000 tal ) bekijk, dan zie ik dat meer dan 7O % onder de 30 mm zit 20 % onder de 70mm zit en een 10 % boven de 70mm waar zelden boven de 100mm gegaan wordt. Dir zowel in de bergen, bossen, weidse vlakten en drukke steden.
              Natuurlijk is dit elk voor zich uit te maken en geld dit niet voor de echte avontuurlijke reizen of safaris. Maar voor mijn gewone reizen ,waar steevast mijn camera riem in mijn nek gebrand wordt , staat mijn 17 - 55 vast erop, betrouwbaar, snel en scherp. Zelden en enkel bij een city trip gaat de sigma 10 20 mee. En anders, tenzij er een ravijn tussen staat, ga ik naar mijn onderwerp toe.
              Maar nog eens : voor de echte avonturiers onder ons is 55 mm een beetje weinig.

Marc
              Nikon F100 - Nikkor 28-70mm f/2.8 - oly mju II 35mm 2,8 - Olympus zoom 140

https://www.flickr.com/photos/138780768@N04/albums

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mingh Bekijk bericht
                als je de body met de opening naar beneden houdt, moet je toch de lens met de opening naar boven houden? En komt het stof toch gewoon langs daar?

ik leer graag bij maar ik hou mn camera en lens 'gewoon horizontaal' omdat het me lijkt dat zwaardere stofdeeltjes vallen, en zo t minst kans maken om in het spul terecht te komen. Voor de lichtere stofdeeltjes die meedrijven op luchtverplaatsing kan je je niet wapenen door je spul zus of zo te houden. Tenminste dat geloof ik.

Please comment.
                Je moet dit stofprobleem niet overdrijven hoor. Je moet natuurlijk geen lenzen wisselen tijdens een zandstorm.

Trouwens oefen een beetje om lenzen snel te wisselen zodat je camera minimaal zonder lens zit.
                BD0497BE : Nikon body + glas
                www.RudyVerrijt.info

Comment

Working...
                X