Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vakantie Andalucia

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vakantie Andalucia

    September hopen wij naar Andalucia te gaan is er iemand uit uit het Forum geweest?
    Henricus Vink, Nieuw Zeeland

  • #2
    Re: Vakantie Andalucia

    ja - wat wil je juist weten?
    equipment: camera's, lenses & some imagination

    Comment


    • #3
      Re: Vakantie Andalucia

      Vorig jaar ook in september prachtige rondrit gemaakt:

      Granada (Alhambra, tickets vooraf via internet bestellen)
      Cordoba (bezoek de Mesquita voor 10u dan is het gratis)
      Sevilla (romantische mooie stad)
      Ronda en een aantal andere kleinere steden dmv mooie bed and breakfasts

      Eten en drinken (goeie adresjes in de Trotter en natuurlijk niet gaan eten in resto's waar het eten op een vergeelde foto staat)

      Prachtige foto's kunnen nemen, op de middag kan de zon wel nogal hevig zijn.
      Check out our travel experiences in the British Columbia, Canada. http://pmcanada.wordpress.com

      Comment


      • #4
        Re: Vakantie Andalucia

        Cordoba, Granada, Ronda, Sevilla,... zijn de gekendste, de populairste en ook wél de must-see-steden van Andalucía, maar probeer vooral 'ns de échte "ambiente español" op te snuiven in dorpjes/steden als: Cadiz, Medina Sidonia (witte dorpjes), surfparadijs Tarifa, "Vejer, Arcos en Conil de la Frontera",...
        Vergeet absoluut niet 'ns te cruisen in de Sierra Nevada (Las Alpujarras). Aanraders: Trévelez (hoogste dorpje van Spaanse vasteland) en talloze bergdorpjes. Verder landinwaarts: Guadix met zijn rotswoningen.
        En dat is er nog "el desierto de Tabernas" = woestijn met "Texaanse" look. Hier zijn tal van Amerikaanse cowboyfilms gedraaid.
        Vergeet in het oosten de stad Mojácar niet.
        Er is werkelijk vanalles te beleven en te zien. In ieder geval: mijn favoriete bestemming. Kan nog uren doorgaan...
        EOS 6D - 24-105 - 70-200 L F4 IS - prime 50mm - 100mm - speedlite 430EX

        Comment


        • #5
          Re: Vakantie Andalucia

          In september gaat er wel niet zoveel groen meer overblijven denk ik... Idd voor 10h naar Mezquita gaan, er zijn dan veel minder toeristen, en als je net als ik geluk hebt, wordt er een mis opgedragen en speelt men op het orgel. Niks zo prachtig als Inquisitie-tonen te aanhoren terwijl je door een moskee wandelt

          Granada was voor mij een plezante stad, heeft een levendigere sfeer dan de andere plaatsen waar ik geweest ben. Er is een heuvel met rotswoningen van waarop je een mooi zicht op het Alhambra hebt. In de rotswoningen wonen nu kunstenaars, die zoals je kunt ruiken niet altijd met kunst bezig zijn

          Malaga was troep.
          :::[ w w w . f o t o m a c h i . m x ]::: :::[ M a c h i g l a z k i . О п т и к . B l o g ]:::

          Comment


          • #6
            Re: Vakantie Andalucia

            Wij hebben daar in november 2007 geweest. Wel meer de Atlantisch kust.
            Sevilla is heel schoon. Jerez is ook de moeite (voor de sherry en de paarden).
            Ook Cadiz (oudste stad van Europe) is zeker een bezoek waard.

            Van Gibraltar kunt ge beter wegblijven. Duur en geen bal te zien.
            Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
            Website - 500px - Instagram

            Comment


            • #7
              Re: Vakantie Andalucia

              Oorspronkelijk geplaatst door machi Bekijk bericht
              Granada was voor mij een plezante stad, heeft een levendigere sfeer dan de andere plaatsen waar ik geweest ben. Er is een heuvel met rotswoningen van waarop je een mooi zicht op het Alhambra hebt. In de rotswoningen wonen nu kunstenaars, die zoals je kunt ruiken niet altijd met kunst bezig zijn
              Heuvel met rotswoningen = Albaicin (schrijfwijze niet zeker)

              't Is al heel wat jaren geleden, maar wij hadden een hotel geboekt aan de Costa del Sol en een auto gehuurd, van daaruit wat excursies gedaan.
              Ronda (Puente Nuevo, Arena stierengevecht etc), Antequerra, Laguna del Fuente Del Piedra (meer waar je in het seizoen flamingo's kunt spotten), Sevilla, Cordoba, Granada, Gibraltar, ...
              BD1094BE - Canon 40D en nog één en ander.

              Comment


              • #8
                Re: Vakantie Andalucia

                Ik ben er vorige zomer geweest.
                Ronda, Jerez (de rondleiding in de sherrykelders van Tio Pepe is de moeite), Sevilla en Cádiz zijn absolute aanraders. Blijf weg uit Gibraltar, tenzij je een lelijke stad met Engelse pubs wil zien tijdens je reis naar Spanje. Als je naar Ronda gaat, neem dan niet de grote weg, maar een kronkelende bergweg. De uitzichten zijn meer dan de moeite waard.
                Verder hebben we nog een leuke tocht gemaakt op de Guadalquivir doorheen het nationaal park Doñana. Hier zie je heel wat leuke beestjes, dus een goede foto-uitstap. Zorg hier wel voor een goede muggenmelk!
                Als je een typisch Spaanse badstad wil zien, dan moet je naar Chipiona.
                Een groentje met een Canon 400D + glas & een Canon PS S3 IS ...

                Comment


                • #9
                  Re: Vakantie Andalucia

                  Hoi (met name Henricus),

                  na vorig jaar Kreta bezocht te hebben (zie post ook hier op het forum...),
                  gaan wij in de zomer 2 weken met de auto rondknorren.
                  We vliegen naar Malaga, rijden her en der wat rond,
                  om uiteindelijk in Sevilla aan te komen om vanaf daar weer naar huis te vliegen.

                  Ik blijf deze post ook volgen.
                  Groet
                  Adrie en z'n maatje (mijn vrouw)

                  Comment


                  • #10
                    Re: Vakantie Andalucia

                    Ik ga reeds meer dan 10 jaar minstens éénmaal per jaar naar Andalucia. Een paar tips :

                    - ga steeds iets eten waar de Spanjaarden gaan, de vuilste (papiertjes op de grond) tapa bars zijn de beste
                    - vraag op straat (als je kan in het Spaans aan oudere mensen) waar je iets kunt gaan drinken, zij gaan je steevast naar hun stamcafé sturen, hier voel je en proef je werkelijk Andalucia
                    - je moet geduldig wezen, het is mogelijk dat je 10 a 15 minuten op een terras wacht vooraleer er iemand komt opdagen, een moment op TV (staat steeds aan) kan belangrijker zijn voor de ober dan jij... dit is Spanje en dat ga je er bij moeten nemen
                    - een bezoek aan de bodega van Tio Pepe of andere merken is zeker de moeite waard
                    - indien je info zoekt via internet, ga steeds naar Spaanse sites, veel beter dan Nederlandse of Engelse.
                    - vermijd Torremolinos en andere oorden waar de Noord Europeanen samenhokken, hier hoor je Frans Bauer en consoorten overal en vind je borden met erop 'Today's football Leeds - Liverpool live on big screen, pints half of price (hier moet je echt niet zijn, tenzij voor een uur om de ellende eens aan te zien)
                    - Mooie steden zijn : Sevilla, Granada, Oud Marbella, Cadiz, Ronda en nog vele andere (witte dorpen route volgen of stierenroute)
                    - Voor glamour en glitter moet je in Puerto Banus zijn, vergeet echter niet dat hier een biertje op een terras 4 a 5 Euro kost, maar je hebt zicht op prachtige boten en wagens, als je geluk heb kan je een bekende mensen tegenkomen (heb zelf het geluk gehad King Fahd van zijn jacht zien te komen, toen hij nog leefde), de boot van Antonia Banderas vind je dan weer in de haven van Benalmadena (hier vertoeven in de zomer veel Belgen)
                    - eet in Andalucia vooral geen paella (niet dat deze slecht is), maar is echt niet te vergelijken met de paella van Valencia (el secreto , een van de belangrijkste ingredienten is er niet in verwerkt)
                    - goede hotels zijn :
                    omgeving Marbella : Guadalpin Puerto Banus, Atalya Park (vooral met kinderen),
                    omgeving Costa de la Luz : Melia Sankti Petri
                    Granada : Parador de Granada
                    Nikon D70 - Nikkor 17-70 kitlens - Nikkor 50mm 1.8 - Sigma 70-300 Apo II - Bigma 50-500mm
                    Konica Minolta Dimage A2
                    Lumix FX-30

                    Comment


                    • #11
                      Re: Vakantie Andalucia

                      een klein 'hotelletje' - formule bed & breakfast - vlakbij Ronda:
                      website finca la guzmana

                      We zijn er ong een jaar geleden geweest en is een aanrader. Wordt uitgebaat door vriendelijke Britse (dus taal = geen probleem als je geen spaans spreekt) en alles is heel aangenaam en verzorgd. Het ontbijt is erg uitgebreid en zéér lekker (dus laat de nationaliteit van de uitbater je niet afleiden). Ook kindvriendelijk en slechts enkele kamers beschikbaar.
                      equipment: camera's, lenses & some imagination

                      Comment


                      • #12
                        Re: Vakantie Andalucia

                        Oorspronkelijk geplaatst door SeaSquid Bekijk bericht
                        een klein 'hotelletje' - formule bed & breakfast - vlakbij Ronda:
                        website finca la guzmana
                        Vorig jaar ben ik daar ook geweest!!
                        Echt een aanrader, een vriendelijke brit die je met rust laat en je je ding laat doen. Prachtig
                        Check out our travel experiences in the British Columbia, Canada. http://pmcanada.wordpress.com

                        Comment


                        • #13
                          Re: Vakantie Andalucia

                          Vorig jaar in april zijn wij ook in Finca La Guzmana geweest.
                          Zeker een aanrader! Peter, de uitbater, is een zeer vriendelijke man die je heel erg op je gemak stelt en het ontbijt is idd zeer verzorgd.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Vakantie Andalucia

                            Hoogtepunt voor mij was "Arcos de la Frontera" (stond als tip in "Grande" magazine, maar weet niet meer welk nummer).

                            14daagse reis was over de hele lijn een ongelooflijke meevaller en dus absolute aanrader (Malaga-Ronda-Cordoba-Sevilla-Arcos de la Frontera-Jerez de la Frontera-en dan nog een van de witte dorpjes in de bergen); in Granada ben ik niet geraakt, dus een reden temeer om nog eens terug te gaan

                            Comment


                            • #15
                              Re: Vakantie Andalucia

                              Granada ligt inderdaad wat uit de richting. Ik ben er vorig jaar ook niet geraakt, dus ze mogen me daar in het zuiden van Spanje ook nog eens terug verwachten.

                              Zoals gezegd: de tapasbars met veel locals en servietjes op de grond zijn meestal de beste en de goedkoopste. Probeer ook eens een bodega te bezoeken. Ik heb in Chipiona een Moscatel-bodega bezocht, waar je voor een zacht prijsje verschillende soorten moscatel kon proeven
                              Een groentje met een Canon 400D + glas & een Canon PS S3 IS ...

                              Comment

                              Working...
                              X