Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ski vakantie Les Arcs - materiaalverzorging in deze omstandigheden?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Ski vakantie Les Arcs - materiaalverzorging in deze omstandigheden?

hallo,

vrijdag vertrek ik naar Les Arcs om te gaan snowboarden met vrienden en vriendinnen, maar ook neem ik mijn fotomateriaal mee.

bedoeling is natuurfotografie, actiefotografie en modelfotografie.

De eerste dagen ga ik wat scouten en daarna gaan ik met enkele vriendinnen wat shooten op toffe locaties in de bergen. De externe flitsers met statief gaan mee en uiteraard ook de camera. Ik heb zo'n Camelbag rugzak.

Hoe kan ik de camera en lens het beste beschermen in de rugzak?

Het spreekt voor zich dat ik die dag (met het materiaal in de rugzak) zeer voorzichtig zal snowboarden en alles in functie zal stellen van fotografie.

nog iets wat ik niet mag vergeten? Portretlens, 18-50mm, 300mm zoom, externe flitser, statief.

nog iets waar ik op moet letten? bv. omwille van temperatuur? of instellingen? ik shoot sowieso in RAW dus de whitebalance achteraf nog bijstellen no problem.

bedankt.

Re: Ski vakantie Les Arcs - materiaalverzorging in deze omstandigheden?

Ik ben vorig jaar ook op skivakantie geweest met m'n 350D. En ik moet eerlijk zeggen: Ik heb een lowepro Rover en ik ben een paar keer in volle snelheid tegen de grond gevlogen, maar mijn camera heeft er niets van ondervonden. Die lowepro rugzakken zijn een perfecte bescherming!

Als je je camera gaat uithalen binnen in een chalet, dan zal hij wss aandampen. Het beste dat je dan kan doen ik gewoon wachten tot de damp verdwijnt, niet beginnen wrijven met een doek ofzo.. Dat maakt het erger..

Mvg en veel plezier!
    Thomas.
    EOS 350D; Sigma 70-200 2.8 EX DG HSM; Canon 28-90 4.0 - 5.6; Nikon FM + 24 2.8, 35 2.8, 50 1.4, 135 2.8, 70-260 4.5; Manfrotto 190PRO-B; Lowepro Rover Light

Comment

Op de piste zelf heb ik nog nooit meer meegenomen dan m'n camera met 18-55mm. Waarom zou je die flitser meenemen? Als het goed weer is in de bergen zit je met heel veel licht, dat van alle kanten weerspiegeld wordt door de sneeuw. En snowboarden met een statief....

Verder kan ik Thomas S. bijtreden over de rugzakken van Lowepro. Ik heb een Slingshot 200 AW, en ik ben er vorig jaar ook vrij onzacht mee geland op de piste. De camera (Nikon D50) mankeerde niets...

Oh en als je in de sneeuw foto's trekt zal je meestal ongeveer 1 stop moeten overbelichten. En moest het hard vriezen, laat dan de batterij van je kamera in je broekzak, of een andere warme plaats zitten. Je batterijen zijn sneller leeg wanneer ze kou hebben.
      Flickr! :: Blog
      Nikon D50 : Nikkor 18-55mm f3.5 : Nikkor 50mm f1.8 : Tamron 28-200mm f3.8 : Tokina 12-24mm f4 : SB 600

Comment

Om je batterij warm te houden kan je ook van die handverwarmers (die chemische zakjes die je moet breken) gebruiken.
        Ben blij met wat je hebt, treur niet om wat je niet hebt...
        Meer info op: www.tomvh.be

Comment

Ik wikkelde vroeger altijd alles in een sjaal of twee, was een mooi bolletje dat
          Eos 400D / EFs 18-55mm / EF-S 55-250mm F4-5.6 IS / 50mm f1.8 II / 28-135 f3.5-5.6 IS USM |

Comment

Hallo,

Binnenkort vertrek ik ook richting besneeuwde bergen en uiteraard gaat m'n dslr mee.
            Hebben jullie misschien nog enkele tips en trucks waarop je moet letten bij wintersport fotografie (sluitertijd, ISO waarden, etc)?

Meen ook ergens gelezen te hebben dat je een paar stops moet overbelichten?

Ik veronderstel dat het gebruik van een polarisatiefilter wordt aanbevolen?

alvast bedankt!
            "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
            Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

Working...
            X