Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De Nijl

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: De Nijl

Oorspronkelijk geplaatst door mexicano Bekijk bericht
    - West Bank per fiets of taxi (kleine graven bezoeken zoals dat van Senefer, gewoonweg schitterend)
    Heb deze zomer ook dit graf bezocht in de vallei van de edelen zonder gids en is inderdaad zeker de moeite.
    Kleuren en tekeningen zijn veel mooiere en meer bewaard dan in de vallei van de koningen.
    En het is toegelaten om foto's te nemen binnenin wat je niet mag in de vallei van de koningen. (uiteraard zonder flits)

Zeker een aanrader !
    Flickr Photopage

Comment

Wat ik zeker kan aanraden indien je naar Egypte gaat is de National Geographic Reisgids Egypte.
      Zéér uitgebreide gids met veel randinformatie !
      Flickr Photopage

Comment

Hallo,

Ik ga in september ook naar Egypte, niet naar de Nijlstreek, maar naar de andere kant, onder de Sinai-woestijn, in Sharm-el-Sheikh meer bepaald. Ik ben nu aan het twijfelen of ik mijn nikon zou meedoen of niet... Is het een risico? Zal het niet gestolen worden in het hotel? We hebben een kluis is dit te vertrouwen? Of zal ik best mijn nikon thuislaten en een compact cameraatje meedoen?

Groeten

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gianduja Bekijk bericht
          Hallo,

Ik ga in september ook naar Egypte, niet naar de Nijlstreek, maar naar de andere kant, onder de Sinai-woestijn, in Sharm-el-Sheikh meer bepaald. Ik ben nu aan het twijfelen of ik mijn nikon zou meedoen of niet... Is het een risico? Zal het niet gestolen worden in het hotel? We hebben een kluis is dit te vertrouwen? Of zal ik best mijn nikon thuislaten en een compact cameraatje meedoen?

Groeten
          Zeker meenemen en uitstappen naar de Sinaiwoestijn zeker meedoen.Zorg voor een rugzak om de cam in te steken,in de white canyon bvb zijn er wat klauterpartijen waar je Uw 2 handen nodig hebt.
          Bewaking en kluizen....betrouwbaar.Camera wel NOOIT afgeven aan vreemde als die voorsteld om een foto te maken.
          Mount Gebel (Mozesberg meedoen als je een beetje conditie hebt.)Als het meevalt heb je boven een prachtige zonsopkomst.Wel warme kledy meenemen,in december vriest het daar 's nachts.
          'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

Comment

Hallo,

Of zal ik best mijn nikon thuislaten en een compact cameraatje meedoen?
            Ik zou niet weten waarom tenzij je ook toeters meesleurt kan die Nikon perfect opgeborgen worden in het kluisje
            Canikon 40D - D200, D300

Comment

Ja ik heb ergens gelezen dat het beter is om niet de woestijn in te gaan met de camera, vanwege het stof en het zand. Ik zal mijn nikon nog maar net hebben dan, ik begin pas met mijn eigen camera! En de lens die ik ervoor wil kopen is de 50mm 1.8
              Is dat te doen voor ginder? Ik wil mij niet speciaal een lens kopen om landschappen te trekken dus ja...

groeten
              Last edited by Gianduja; 27 augustus 2008, 12:31.

Comment

Ja ik heb ergens gelezen dat het beter is om niet de woestijn in te gaan met de camera, vanwege het stof en het zand.
                Zeker meenemen, waarom heb je de camera anders gekocht? Gewoon een beetje voorzichtig zijn en je hebt geen last van het stof...
                mvg
                Bert

Comment

Ik ga in september ook naar Egypte, niet naar de Nijlstreek, maar naar de andere kant, onder de Sinai-woestijn, in Sharm-el-Sheikh meer bepaald.
                  Sharm-el-Sheikh zelf is de moeite niet om een camera mee te nemen (tenzij je gaat duiken of snorkelen in de Rode zee, maar dan heb je wel meer nodig dan alleen een camera). De Sinai daarentegen is prachtig om fotos te nemen...

Je camera kan je best gewoon meenemen, daarvoor heb je hem juist gekocht!
                  Zorg er echter wel voor dat je camera verzekerd is, dan kan je hem met een gerust gevoel in de kluis van het hotel bewaren.

En archiveer je fotos ergens apart, dan ben je die tenminste niet kwijt als je kluis leegroven ;-) Toen ik vorig jaar in Egypte was liet ik wekelijks een CD met fotos schrijven in het hotel en die CD stuurde ik dan gewoon met de post naar huis. Nooit echt nodig gehad maar ik was wel zeker dat ik een veilige backup had (fotos: zie http://picasaweb.google.be/bert.muylaert/TripEgypte2007)
                  Last edited by muylaerb; 28 augustus 2008, 07:13.
                  mvg
                  Bert

Comment

en gevaarlijk dus, gezien het nieuws!!!
                    grt,bouk.
                    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Working...
                    X