Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

LA - San Diego - Grand Canyon - Las Vegas

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: heli tour boven grand canyon

Oorspronkelijk geplaatst door 360gond Bekijk bericht
    Verspil geen geld bij het (eventueel) upgraden van een personen wagen naar een convertible. het is gewoon te warm om met open dak te rijden.
    Niet mee eens. Je ziet ongelooflijk veel meer om je heen in een cabrio. En als het eens echt heet is in de middag (zoals wij meemaakten in Phoenix (111 gr. F / 34 gr. C in de schaduw) dan kan nog altijd de airco aan (als je met z'n tweeen bent).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
      Niet mee eens. Je ziet ongelooflijk veel meer om je heen in een cabrio. En als het eens echt heet is in de middag (zoals wij meemaakten in Phoenix (111 gr. F / 34 gr. C in de schaduw) dan kan nog altijd de airco aan (als je met z'n tweeen bent).
      Kunnen de PRO & de contra van een cabrio & niet cabrio daar even opgesomd worden en vooral WELKE MODELLEN van wagens prijsmatig en bagage-matig (2 grote valies + nog grote fototas) interessant zijn?

Op de websites van de leasing company's kan je enkel in een minivan, SUV en grote lompe slee al uw valiezen kwijt. DUs er zou geen enkele toffe gewone amerikaanse wagen zijn die wat tof is om mee te rijden en nog betaalbaar is... waar dus valiezen inkunnen. Lijkt me deels toch een zware verkoopstruck.

Wat huurden jullie en hadden jullie veel mee?
      (enig idee nog v/d prijs per dag en waar je die huurde?)

Betreffende papillion, wij boeken ook die heli flight voor de canyon. Stomme vraag, maar je zit wellicht met 3 of 4 op een rij, en de zwaarste moeten dus in 't midden?
      Ik heb 78kg op mijn teller staan, ik denk dat we veel met toeristen uit de US ook te maken hebben... die meestal wel iets zwaarder wegen zeker? ;-)) En hopelijk dus aan binnenkant moeten zitten. Anders heb ik echt wel sh*t ;-)

Wij hebben trouwens de laatste heli flight geboekt, omdat we denken dat dit ook tof kan zijn met lichtjes vallen van de avond. of.... verkeerde keuze? iemand ervaring? (misschien dat we nu nog kunnen swappen if needed)

thnx voor alle feedback!!!
      Imagination is more important than knowledge...
      http://www.kiekje.be

Comment

Zoals ik reeds aangehaald heb, heb ik aan de westkust gewoond en kan ik aanraden best eens een kijkje nemen bij Alamo (gold formule) als het op het huren van een wagen neerkomt.
        Hier zitten geen addertjes onder het gras. Alles is verzekerd, geen extra's voor dit, voor dat...
        Betreft het huren van een cabrio, klopt het wel dat je in een cabrio het "meer ziet" en "een vrijer gevoel" hebt, maar laat je zeker niet misleiden door de zon.
        Vrouwtje-lief, liep enkele jaren geleden (toen we in Miami richting de keys reden) een flinke zonnesteek op, en over was de vakantie...
        Het nadeel van een cabrio is ook dat je beperkt bent in je bagage, immers een deel moet dikwijls noodgedwongen op de achterbank (als je met z'n tweeën ben kan dit nog anders heb je sowieso een probleem), hetgeen als nadeel heeft dat je je spullen moeilijker aan het oog van derden kan onttrekken (zeker je fotografie-spul).
        Ik (en dit is mijn eigen ondervinding en moet daarom niet gevolgd worden :-)) huur altijd bij Alamo, een midsized SUV. In Amerika midsized betekent in Europa eigenlijk FULL size, hetgeen neerkomt dat je een wagen type Jeep Grand Cherokee krijgt.
        Hier kan je makkelijk 4 grote koffers in kwijt, heb je ruimte zat op de achterbank om eventueel een frigobox (en liters water) te stokkeren, en heb je het bijkomend voordeel dat je met een 4x4 onderweg bent, hetgeen tochwel een voordeel biedt als je bijvoorbeeld met je eigen wagen doorheen Monument Valley wil (zeker een aanrader).
        Ik heb hier menig cabriootjes gezien, die eveneens een poging ondernomen hadden, en bijgevolg de onderkant onder hun wagen hadden uitgereden...
        Een ander voordeel is ook het gevoel van veiligheid in het toch wel "mastodonte" Amerika.
        Voor de prijs moet je het ook niet laten, immers dit doet zich aan en uit...
        Meer tips over wat te bezichtingen, reisverslagen, praktische tips, etc... vind je zeker terug op volgende website: http://www.ontdek-amerika.nl/

grtn,
        V
        D700 - D300 - D80 - Nikon 50mm f/1.4 - Nikon AF-S VR 18-200mm f/3.5-5.6 - Sigma 135-400mm f/4.5-5.6 APO - Sigma 10-20mm f/4-5.6 - Sigma 70-200mm F2.8 II EX DG APO HSM - SB800

Comment

Re: LA - San Diego - Grand Canyon - Las Vegas

SUV is toch niet noodzakelijk 4X4 En ik meende gelezen te hebben dat je met huurwagens in de VS normaal gezien niet "off-road" mag, enkel op verharde wegen?
          Mijn foto's en fractals
          Sony A700 +Tamron 90mm +Sigma 10-20mm +Minolta 35-105 3.5-4.5 +Minolta 50mm 1.7 +Minolta 35-70mm +Sony 70-300 G.

Comment

Een cabrio voor meer dan 3 personen moet je vergeten. Er is gewoon te weinig plaats. Bagageruimte is altijd een issue met convertibles maar door niet te veel mee te nemen is het met 3 (niet te grote) personen voor 3 weken net te doen v.w.b. bagageruimte en goed te doen qua zitcomfort. Wij gaan er dan wel vanuit dat we een paar keer onderweg in de motels van de wasmachine gebruik maken. Zo min mogelijk kleren meenemen is het advies, ongeveer voldoende voor 1 week.

Afgelopen vakantie waren we met 3 volwassenen en hadden mee: een grote weekendtas, en grote Samsonite koffer (hardshell), een Samsonite trolley (die in de overhead bin in het vliegtuig past en dus als handbagage meekan) plus natuurlijk de fototas. Fototas is van een fors formaat http://products.lowepro.com/product/...AW,2023,17.htm

De enige cabrio waarin je deze spullen goed kwijt kan is de Ford Mustang (http://www.pbase.com/lschell/image/100314121). Het probleem bij het reserveren is echter dat er meestal staat 'Ford Mustang Convertible or similar'. Je bent dus niet zeker of je 'm ook daadwerkelijk krijgt.

Ik huur in de VS altijd bij Hertz. Niet de goedkoopste maar wel de grootste. Dat vind ik een veilig gevoel bij langere reizen - als er iets gebeurt is er altijd wel ergens een vestiging op niet te grote afstand. Zo werden we een keer van achteren aangereden waardoor de kofferbak niet meer open kon en nog dezelfde dag kregen we een andere Mustang. Er is zeker op LAX (meestal ons startpunt) een ruime keuze aan Mustang cabrio's. Je kunt zelfs de kleur uitkiezen als je zou willen.

Als je de auto echter in een andere stad wilt achterlaten dan waar je 'm gehuurd hebt dan moet je wel oppassen. Meestal willen ze je dan een zwerfauto meegeven en dan is de keuze ineens heel beperkt. De auto's met een California-kenteken willen ze het liefst daar houden en je krijgt er dan een mee die sowieso van een andere staat is. Zo proberen ze dan de auto uiteindelijk weer in de thuisstaat terug te krijgen.

Zo ook deze keer. In eerste instantie kregen we een Mustang uit New York toegewezen. Maar eenmaal bij het parkeervak aangekomen stond er geen auto. Die bleek net voor onderhoud weggehaald te zijn. We kregen toen een Sebring. Hoewel die een veel grotere kofferbak heeft dan de Mustang is het oppassen. Het dak verdwijnt bij de Sebring in de kofferbak terwijl die bij de Mustang 'bovenop', net achter de achterstoelen, gevouwen wordt. Je verliest dan dus geen bagageruimte met dak open. Helaas was een deel van onze bagage niet met de vlucht meegekomen waardoor we in eerste instantie dachten dat de Sebring nog wel voldoende ruimte zou overhouden, zelfs met dak open.

De volgende dag bleek dat dus niet zo te zijn. We zijn toen teruggegaan en hebben alsnog om een Mustang gevraagd. Hoewel de parkeerplaats vol met Mustang cabrio's stond werd er in eerste instantie gezegd dat er geen beschikbaar waren (waarschijnlijk vanwege geen zwerfauto). We hebben toen de manager erbij gehaald, laten zien dat we met de Sebring de helft van de bagage op de achterbank moesten meenemen terwijl het allemaal netjes paste in de Mustang. Ik heb ook gezegd dat ik het niet erg vind om in een zwerfauto te rijden maar je moet als je de auto elders achterlaat wel een USD 500,- drop off charge betalen en daarvoor moeten ze dan maar een student inhuren om de auto weer terug te brengen naar Californie, als ze dat zo graag willen. Toen toch een Mustang meegekregen.

Het verschil tussen een cabrio en een gesloten auto is enorm. Qua uitzicht bedoel ik dan. Als je de auto slechts gebruikt om van A naar B te rijden is dat niet zo van belang maar als je van het landschap wilt genieten is het niet te beschrijven wat een verschil het maakt als je geen B- en C-zuil hebt en geen dak. 't Is voor het fotograferen van vogels die zich aan de kant van de weg te goed doen aan road kill ook erg handig. http://www.pbase.com/lschell/image/100055810

Zoals hierboven al gezegd - oppassen met de zon. Ik heb er zelf geen last van maar m'n reisgenoten hadden wel liever een sjaaltje om of pet op op bepaalde momenten van de dag.

Ik geloof dat we voor 3 weken nog geen EUR 1300 betaald hebben, inclusief de USD 500 om de auto uiteindelijk in MIA achter te laten. We hebben wel al een half jaar van tevoren geboekt, ik weet niet of dat veel verschil maakt. Het is waarschijnlijk dat andere aanbieders goedkoper zijn maar ik geef graag wat geld uit voor extra comfort en gemoedsrust.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
              Ik geloof dat we voor 3 weken nog geen EUR 1300 betaald hebben, inclusief de USD 500 om de auto uiteindelijk in MIA achter te laten.
              Amai, onze auto (Mid-size SUV) kost voor 25 dagen slechts 700 euro plus 200 dollar drop charge (via usareisen, met het bedrijf National). Toch een groot verschil
              Mijn foto's en fractals
              Sony A700 +Tamron 90mm +Sigma 10-20mm +Minolta 35-105 3.5-4.5 +Minolta 50mm 1.7 +Minolta 35-70mm +Sony 70-300 G.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door starsofglass Bekijk bericht
                Amai, onze auto (Mid-size SUV) kost voor 25 dagen slechts 700 euro plus 200 dollar drop charge (via usareisen, met het bedrijf National). Toch een groot verschil
                Daarom schreef ik ook
                Het is waarschijnlijk dat andere aanbieders goedkoper zijn maar ik geef graag wat geld uit voor extra comfort en gemoedsrust.
                We hadden voor de vakantie EUR 8000 gebudgetteerd en daar zijn we nog flink overheen gegaan. Dan maakt die paar honderd euro voor autohuur niet zoveel meer uit...

Comment

Voor jou niet, maar niet iedereen heeft zo'n budget Een "beetje" duurder volgens jou is een zware meerkost voor anderen (zoals mezelf ) Ik kan me inbeelden dat sommige wel effe verschieten bij zo'n prijs, daarom toch "leuk" voor hen om te weten dat er toch een stuk goedkoper is (en National is toch ook een gekende maatschappij).
                  Mijn foto's en fractals

Comment

Als je alleen naar prijs kijkt dan is er natuurlijk internet om eenvoudig te bepalen waar je het goedkoopst terecht kunt. Gewoon bij alle autoverhuurders je autotype en data selecteren en je weet het. Als je via een reisbureau boekt, kun je daar ook eens vragen wat een huurauto 'doet'. Vaak scheelt het iets als je het meeneemt in je pakket. Geen ervaring mee, maar van horen vertellen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gurdy Bekijk bericht
                      Ik heb tussen mijn "verzonden berichten" van Outlook nog een tekst teruggevonden die ik ooit antwoordde op de vraag van een collega-fotograaf. Ik heb hem beetje aangepast aan jouw vraag en met knippen en plakken zet ik hem hier voor jou nog eens :

Ik heb al meerdere keren Californië, Utah, Colorado en Arizona bezocht.
                      Eén iets moet je voor lief nemen : je zal veel tijd in de auto doorbrengen ! Maar er is dan ook constant superveel te zien on the way.

Plaatsen die je moet zien :

San Francisco, daar maak je superportretten van de vele karakterfiguren (rare snuiters, zeg maar ! ) die er rondhangen, Chinatown, Golden gate, architectuur, de gezellige haven, ...
                      supersympathieke stad (zowat de minst "Amerikaanse" stad) !!! ...
                      Ik stel voor: 2 dagen, één nacht.

Yosemite Park.
                      Aanbevolen verblijfsduur ? Voor de gemiddelde fototoerist: 1 dag en één nacht geven je een algemene impressie van het park. Voor de fanatieke natuurfotograaf: 50 jaar en je bent nog niet klaar !!! … zegt de naam Ansel Adams je iets ? Yosemite was zijn favoriete speelplaats.

Sequoia-Kingspark Reuzenbomen tot 100 meter hoog. Indrukwekkend, de grootste levende wezens op de planeet.
                      Nadeel is dat er één weg naartoe leidt vanuit het Oosten en dat je diezelfde weg terug moet rijden en zo wel heel veel verplaatsing maakt. Je kan niet verder Oostwaarts rijden naar bijvoorbeeld Death Valley.
                      't Is indrukwekkend maar als je ergens moet snoeien in het programma, dan zou ik het daar doen (vanuit fotografen-standpunt dan)

Death Valley is een superlocatie !!!
                      Dat is één van de foto's die ik daar maakte (in het hoekje staat het origineel)

en dan een klein beetje photoshopte ...
                      TIP : zorg dat je bescherming meehebt voor je camera tegen de hitte!!! De collega-fotograaf die laatst met me mee was heeft er de chroombandjes van rond zijn Hasselblad zien uiteenvallen. Door de hitte waren die losgekomen ... 50°C in de schaduw is er de dagelijkse middagtemperatuur. Maar moet je doen !!!

Las Vegas zoals hierboven gezegd : moet je gezien hebben, maar niet te lang. Statief(je) meenemen, Vegas is doods overdag en leeft 's nachts, en met "leven" bedoel ik "léven"!!!
                      Belangrijk : maak je reisplanning wel zo op, dat je er op een dinsdag of een donderdag aankomt, niet voor of tijdens het weekend want dan ga je flink betalen voor een hotel !!! Overnachten wordt soms tot 10x duurder in het weekend.
                      Nog een tip : als je VEGAS benadert vanuit Los Angeles zie je enkele tientallen miles voor Vegas een soort INFORMATION- TOERIST-bureau langs de weg. Moet je zeker binnen gaan, van daaruit kun je gratis rechtstreeks naar Hotels bellen om te reserveren. En het trukje is : vraag dat één van de bedienden dat doet voor jou. Zij kennen er het klappen van de zweep en voor een fooi zal hij/zij er zeker een "mega-super-promotion" voor je versieren in één van de mooiste hotels langsheen the strip. Als je geluk hebt slaap je er voor 20$ in een poepchique kamer. Deze promoties zijn er om de Amerikanen te overhalen ook midden de week even snel over en weer te gaan vanuit Los Angeles. En die pipo's doen dat ook echt é !
                      Dat zit zo : hotels zijn in de eerste plaats gigantische goktenten. En men redeneert zo : liever maar 20$ vragen voor de overnachting om dan een paar duizend $ uit je zakken te halen aan de roulette- of blackjacktafel. Want de Amerikanen gaan veelal uitsluitend voor het gokken. Vooral in het weekend, dat verklaart gelijk de hoge prijzen dan.

Na Vegas ga je best een kijken in ZIONpark en zo naar Bryce Canyon Die twee parken kun je gewoon doorrijden op één dag als je vroeg vertrekt.
                      Zorg dat je tijdig in Bryce bent! Lichtinval is àlles in Bryce! Ik ben er tot twee maal toe te laat toegekomen en dan verlies je een volle dag met wachten op de avondzon die Bryce Canyon "in brand steekt" ... en overnachtingen zijn er niet goedkoop. Tracht altijd te overnachten op ettelijke tientallen kilometers weg van toeristische trekpleisters, dat scheelt vele dollars !

Daarna moet je zeker langs Lake Powell passeren. Als je ergens water vindt dat nog blauwer is dan daar, laat iets weten ...

Dan een moeilijke keuze : onmiddellijk naar de South Rim van de Grand Canyon ofwel eerst verder Oostwaarts naar Monument Valley... 't Is de moeite om er te gaan kijken en de weg ernaartoe is super maar 't is een serieus stukske omrijden.
                      Ikke in Monument Valley (dertien jaar geleden)

(Foto genomen met een piepklein compactje want ik was eerder in Los Angeles mijn complete foto-uitrusting gestolen !!!)

De Grand Canyon. Ik zeg niet rap Waaaw maar geloof, me beste sportliefhebber, als je aan dat "putje" staat, dan besef je wat voor een nietige wormpjes wij maar zijn ... Ik kan je nu al ontgoochelen : je zal het overweldigende ervan niét op je sensor krijgen, je zal je te pletter stitchen als je thuis komt !

En na de Grand Canyon passeer je desgewenst nog eens door Las Vegas ... en vaneigens dat je daar nog eens overnacht !

En dan door de Mohavewoestijn terug naar het Westen.

Los Angeles Pas op daar ! Criminaliteit !
                      LA wordt in Amerikaanse films zowat als de place-to-be afgeschilderd terwijl het eigenlijk een antipathiek mierennest is, vind ik. Je kunt beter wat extra tijd uittrekken voor San Francisco.

En het laaste wat echt goed is: De Big Sur, de kust van Los Angeles naar San Fransisco.

Ik word er weer zo enthousiast van dat ik niet kan ophouden met typen! Waar het hart van vol is loopt het keyboard van over , zekers ? ...

Nog enkele tips ?

Als je er een auto wilt huren bij AVIS of HERTZ of zo, dan tracht men je er vanalles bij te lappen aan totaal overbodige verzekeringen ... informeer goed voor je vertrekt.

Koop ter bescherming van je fotomateriaal enkele "frigoboxen" in piepschuim. Je vindt ze overal in de voedingswinkels en je zal ze goed kunnen gebruiken in de Mohavewoestijn en ik Death Valley tegen de hitte.

Onderschat de afstanden niet !!! ... Je reis valt of staat met een grondige voorbereiding qua tijdsverbruik (De reisboeken van Lannoo zijn daarvoor warm aanbevolen)

San Diego ken ik niet, daar ben ik maar een dag en een nacht sfeer gaan snuiven en naar Seaworld gaan kijken, meer niet ...
                      Mijn gedacht : laat San Diego voor wat het is en kies ervoor om noordelijk te gaan naar San Francisco anders mis je Yosemitepark en de Big Sur.

De themaparken zijn wel leuk in LA en San Diego, maar je doet die beter eens op een volgende reis (naar Florida). SeaWorld, Disneyland, Universal Studios, ... verstand op nul en allemaal ne keer leuk om zien, hoor, maar véél beter en "bigger" in Florida.
                      En zoals hierboven reeds werd geadviseerd, laat die grootsteden maar voor wat ze zijn, geniet van de parken, je gaat er CF kaarten tekort komen !

Ik hoop dat het je wat helpt, groeten.
                      100% mee akkoord.
                      Mij advies: Wide wide en wide, alles is grooots, en je hebt altijd wide tekort, een 5D + sigma 12-24 is de ideale reisgezel in de VS.
                      LA, is de minst leuke stad die ik er gezien heb.
                      LV is dan weer de stad waar je gepamperd word, heerlijk vertoeven is het er. Fotografisch overdag iets minder, maar s'avonds...Midweeks slaap je inderdaad voor een appel en een ei, wij hadden geboekt in de Luxor, pirmaide op de strip, ik denk 60$/ nacht.
                      GrandCanyon is bij mij het "minst" spectaculair geweest, mja, ieder zijn ding.
                      Deathvalley was een heel unieke belevenis, en niet enkel de camera beschermen,maar ook jezelf, ik heb daar op 4 uur een bak water opgedronken. Ik herrinner mer het uitstappen aan badwater, deed me denken aan de wind van een haardroger op volle kracht in je gezicht. Daar overleeft ne mens echt niet lang, maar dat zal je wel te weten komen in het visitor centre.
                      En de andere natuurparken zijn ook super de moeite.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DPSklusiva Bekijk bericht
                        Nochtans verifieert u best met de maatschappij waar u een auto wenst te huren of zij dat rijbewijs aanvaarden. Het rijbewijs heeft in de Verenigde Staten ook de functie van identiteitskaart zodat het ook kan voor komen dat uw rijbewijs wordt gevraagd in situaties waar u niet met een wagen rijdt.

Alamo, onze verhuurmaatschappij in SF vroeg hier wel achter, alsook de agent die ons tijdens een baancontrole tegenhield...
                        ik heb ook bij Alamo gehuurd en een Europees rijbewijs was voldoende , ik gaf dit trouwens ook steeds af samen met mijn Visa als ik ergens betaalde , want het wordt zoals je zei ook aanvaard als ID ...
                        Ik heb daar samen met mijn wagen ook een GPS gehuurd wat nadien toch enorm handig bleek , vooral in de grote steden en bvb voor het zoeken naar bezienswaardigheden en restaurants ...
                        Nikon D70 en D300 + Nikon-Tamron-Tokina tussen 11-400 mm.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                          100% mee akkoord.
                          Mij advies: Wide wide en wide, alles is grooots, en je hebt altijd wide tekort, een 5D + sigma 12-24 is de ideale reisgezel in de VS.
                          Hmm, heb een 18-55 kitlens. Geraken de Mittens en Butte's van Monument Valley erop? Of is een 12mm een echte noodzaak?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mandello Bekijk bericht
                            ik heb ook bij Alamo gehuurd en een Europees rijbewijs was voldoende , ik gaf dit trouwens ook steeds af samen met mijn Visa als ik ergens betaalde , want het wordt zoals je zei ook aanvaard als ID ...
                            Ik heb daar samen met mijn wagen ook een GPS gehuurd wat nadien toch enorm handig bleek , vooral in de grote steden en bvb voor het zoeken naar bezienswaardigheden en restaurants ...
                            Voor alle zekerheid ben ik toch maar zo'n internationaal rijbewijs gaan halen gisteren.
                            Voor 16 € kan je geen risico's tot tijdverlies met flikken hebben vind ik ;-)

Comment

M'n vriend heeft bij het afhalen van z'n paspoort gevraagd om een internationaal rijbewijs, en ze beweerden dat dat niet meer bestaat
                              Mijn foto's en fractals

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door starsofglass Bekijk bericht
                                M'n vriend heeft bij het afhalen van z'n paspoort gevraagd om een internationaal rijbewijs, en ze beweerden dat dat niet meer bestaat
                                In waregem city wel nog ;-)))
                                't zijn misschien de laatste, ... SOLDEN ! 16 € ;-)

Is trouwens wel vrij belachelijk, alles is in nederlands en frans op dat rijbewijs !
                                ... of hebben ze mij hier goed liggen gehad?
                                Iemand die ook zo'n rijbewijs heeft toevallig?
                                Mijne is zo'n dik-papier geval van ongeveer 10x14cm ; zie voorbeedje op deze URL http://www.sixdegreesofseparation.nl..._rijbewijs.jpg

Ik zie de meerwaarde van dit nederlands/frans voddeke versus ons normale rijbewijs niet in.
                                Last edited by b-@rt; 16 augustus 2008, 14:21.

Comment

Working...
                                X