Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

New York

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• New York

Ik vertrek op 4 Januari naar New York, alle info welkom voor mooie plaatjes.
    Canon 50D - Canon 24-105 f/4L IS USM - Speedlite 580EX II - Manfrotto 728B
    Canon IXUS 990 IS

Re: New York

Groothoek, groothoek, groothoek! The magic word is: groothoek.
    equipment: camera's, lenses & some imagination

Comment

En veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel kaartjes
      voel je nooit te oud om te leren!!!!!
      nikon D80+18-135mm kitlens

Comment

En binnenstappen bij B&H Photo Video

B&H Photo Video
        420 9th Avenue
        New York, N.Y. 10001
        www.olivierdutre.com
        Boek 'Seeking Stillness' verkrijgbaar via Amazon

Comment

Hallo, ben ook zeer geïnteresseerd in deze topic - vertrek 6/12.

Misschien kan iemand ook vertellen of je foto's mag nemen in de musea...en of je je $$ fototoestel niet af en toe in een klein kastje moet achterlaten...

Ik dacht namelijk een citypass te nemen en wat musea te gaan bekijken en ev. ook wat foto's te nemen (http://www.citypass.com/where/ny.html).

Twijfel zelf om mijn statief mee te zeulen. Komt wel heel goed van pas om er in de winter 's avonds (met kerssfeer) foto's te kunnen maken en om mensen in beweging te trekken met lange sluitertijd (of ze zelf even weg te cijferen).
          Last edited by PK; 22 november 2007, 22:16. Reden: aanvulling

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PK Bekijk bericht
            Hallo, ben ook zeer geïnteresseerd in deze topic - vertrek 6/12.

Misschien kan iemand ook vertellen of je foto's mag nemen in de musea...en of je je $$ fototoestel niet af en toe in een klein kastje moet achterlaten...

Ik dacht namelijk een citypass te nemen en wat musea te gaan bekijken en ev. ook wat foto's te nemen (http://www.citypass.com/where/ny.html).

Twijfel zelf om mijn statief mee te zeulen. Komt wel heel goed van pas om er in de winter 's avonds (met kerssfeer) foto's te kunnen maken en om mensen in beweging te trekken met lange sluitertijd (of ze zelf even weg te cijferen).
            Ik ben in april van dit jaar naar de Oostkust van de USA getrokken met oa. New York op het programma. Fotograferen in musea is geen enkel probleem (toch niet diegene die ik gedaan heb). Aan de ingang wordt de zak die je bijhebt wel gecontroleerd (ofwel met scanner ofwel handmatig), maar dat is het dan ook. Op geen enkel moment is er iets gezegd over het fotomateriaal dat in m'n tas stak.

Een citypass heb ik me toen ook aangeschaft, een aanrader.

Dit is bijv. een foto van in het American Museum of Natural History in NY:

De enige plek, die ik tijdens m'n reis ben tegengekomen, waar stond aangegeven dat er geen foto's mochten gemaakt worden, is aan het Pentagon in Washington.
            Last edited by TDP; 22 november 2007, 23:03.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PK Bekijk bericht
              Een goeie vraag. Ik heb hetzelfde meegemaakt in Tokyo: geen statief en avond opnames willen maken op lange sluitertijd... da's niet zo makkelijk. Je probeert je te behelpen door hier en daar je camera te laten steunen op een paaltje of een hoekje van een metro-station, maar je hebt veel meer vrijheid en flexibiliteit (en wellicht ook mooiere foto's dus) als je een statief kan gebruiken. Maar het is natuurlijk wel serieus sleuren, maar of het de moeite waard is, da's een afweging die je zelf zal moeten maken. Hangt ervan af hoeveel spullen je voor de rest meehebt, hoeveel van die opnames je wil maken, e.d. ..
              equipment: camera's, lenses & some imagination

Comment

Voor s' nachts verlichte steden te fotograferen (mijn absoluut lievelings thema ) is een statief onontbeerlijk. Het sleuren zal de moeite waard zijn! Laat je statief mischien tijdens de dag in't hotel en ga s' avonds erop uit met statief.
                Ik was een jaar geleden in Hong Kong en ik dacht toen (ja, ok... ik was een komplete beginner toen!) dat je goede nachtfotos ook zonder statief kon maken... Er was maar één geslaagde nachtfoto omdat ik de kamera op een brug kon zetten.
                Als ik thuis kwam en ik zag maar één goede foto dan was ik eerst en daarna en en ik voelde mij een komplete
                Nu heb ik een Manfrotto in huis gehaald en ik heb mijn lesje geleerd
                (Neem je statief mee !)

Comment

In New York heb je vooral een breedhoeklens nodig.
                  Ook zou ik zeker een tele meenemen voor de afwisseling en om vb het vrijheidsbeeld te fotograferen.

Als je een citypas hebt, dan zul je ook het Empire State Building bezoeken. Denk eraan dat je je statief niet mee naar boven mag nemen!

Enkele foto's : palenta.be
                  palenta !!

Comment

Wij zijn een drietal dagen in New York geweest in mei 2007. Voor het vervoer namen wij de metro : neem een dagkaart, dat is goedkoop : te betalen met je Visa. Wij logeerden in Queens ,het was een eindje rijden tot Manhattan, maar goedkoper dan in het centrum.
                    Een aantal foto's van toen zie je op http://freddy.fotopic.net
                    De boottocht naar het vrijheidsstandbeeld en daarna naar Ellis Island vond ik onvergetelijk mooi. Op Elllis Island heb je het immigratiemuseum waar je lang kan vertoeven. De toegang is inbegrepen in de boottocht.
                    Ik ben ook binnengeweest bij B&H. Eerst thuis opzoeken op hun internetwinkel wat je wil en afdruk meenemen. naar NY. Zo weten ze meteen wat je wil via hun code.

groeten
                    Alfredo
                    Last edited by alfredo; 29 november 2007, 21:46.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SeaSquid Bekijk bericht
                      Groothoek, groothoek, groothoek! The magic word is: groothoek.
                      Idd, en liefst ook nog wat lichtsterk, om hetzelfde s'avonds nogmaals te fotograferen......
                      #BD1024BE# ------------------- http://www.sallybelgium.be -------------------
                      Canon EOS 6D - Canon EOS 40D - Speedlite 580EX - Canon 24-105L IS - Canon 70-200L IS f2.8 - Canon 100-400L IS - Sigma 12-24 - Sigma 8-16 - Tamron 24-75

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alfredo Bekijk bericht
                        Wij zijn een drietal dagen in New York geweest in mei 2007. Voor het vervoer namen wij de metro : neem een dagkaart, dat is goedkoop : te betalen met je Visa. Wij logeerden in Queens ,het was een eindje rijden tot Manhattan, maar goedkoper dan in het centrum.
                        Een aantal foto's van toen zie je op http://freddy.fotopic.net
                        De boottocht naar het vrijheidsstandbeeld en daarna naar Ellis Island vond ik onvergetelijk mooi. Op Elllis Island heb je het immigratiemuseum waar je lang kan vertoeven. De toegang is inbegrepen in de boottocht.
                        Ik ben ook binnengeweest bij B&H. Eerst thuis opzoeken op hun internetwinkel wat je wil en afdruk meenemen. naar NY. Zo weten ze meteen wat je wil via hun code.

groeten
                        Alfredo
                        Idd, naar New York gaan zonder B&H te bezoeken is doodzonde!!
                        Enne, je kan ook de gratis ferry nemen naar Statten Island :-) Gaat verder dan Ellis Island (waar toch niets te zien is) en is zoals gezegd....gratis :-)
                        Je moet er zeker een van de twee nemen om de skyline van New York te fotograferen......super!!
                        #BD1024BE# ------------------- http://www.sallybelgium.be -------------------
                        Canon EOS 6D - Canon EOS 40D - Speedlite 580EX - Canon 24-105L IS - Canon 70-200L IS f2.8 - Canon 100-400L IS - Sigma 12-24 - Sigma 8-16 - Tamron 24-75

Comment

[QUOTE=sallybelgium;1664198] Gaat verder dan Ellis Island (waar toch niets te zien is) en is zoals gezegd....gratis :-)
                          QUOTE]
                          Elk zijn mening, maar het museum van Ellis Island vond ik wel heel interessant : je ziet er de geschiedenis van de instelling waar miljoenen nieuwe immigranten voorbijkwamen voordat ze Amerika binnenmochten.
                          Meer uitleg : http://www.ellisisland.org/genealogy...d_visiting.asp

Comment

Hedgehog: dat zijn schitterende foto's op je site !
                            De kleuren zijn zeer mooi. Pola filter?
                            Last edited by joseph_noelmans; 10 december 2007, 15:52.
                            Nikon D300, D50 -- Sigma 10-20 f/4-5.6 -- Sigma 24-70 f/2.8 -- Nikor 70-200 f/2.8 VRII -- Nikor 50mm f/1.8 -- Nikor 85 f/1.4

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door joseph_noelmans Bekijk bericht
                              Hedgehog: dat zijn schitterende foto's op je site !
                              De kleuren zijn zeer mooi. Pola filter?
                              Zowel Hedgehog als Alfredo mogen trots zijn op hun foto's van New York (en uiteraard niet enkel die)
                              Proficiat!
                              (excuses voor deze off-topic-vermelding, maar het moest gezegd worden)
                              Een fotograaf hoeft geen trofeeën te winnen, hij maakt z'n juweeltjes zelf.

Comment

Working...
                              X