Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

ontwikkeling analoge foto's

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • ontwikkeling analoge foto's

    Hallo,

    Net terug gekomen van reis zit ik met het volgende dillema..

    Ik zoek een plek waar ik goedkoop veel filmrolletjes kan laten ontwikkelen. Liefst niet in zo een zelfstandige fotowinkel (mits te duur voor zoveel rolletjes) maar toch ergens waar ze goede kwaliteit leveren.

    Wie kan me hierbij helpen?

    Alvast bedankt

  • #2
    Re: ontwikkeling analoge foto's

    Oorspronkelijk geplaatst door Lientje88 Bekijk bericht
    Hallo,

    Net terug gekomen van reis zit ik met het volgende dillema..

    Ik zoek een plek waar ik goedkoop veel filmrolletjes kan laten ontwikkelen. Liefst niet in zo een zelfstandige fotowinkel (mits te duur voor zoveel rolletjes) maar toch ergens waar ze goede kwaliteit leveren.

    Wie kan me hierbij helpen?

    Alvast bedankt
    Had je al eens gedacht aan het kruidvat? Familie van mij is in juni bij ons in Canada op bezoek geweest en zij hadden hun rolletjes daar laten ontwikkelen. Ik heb te horen gekregen dat de foto's erg mooi waren en dat de kwaliteit goed was. Ik heb er zelf nooit geen foto's laten ontwikkelen dus ik kan het niet beamen.

    Veel succes ermee!
    Groetjes uit Canada,
    Ann

    Comment


    • #3
      Re: ontwikkeling analoge foto's

      Opgelet ontwikkeling van de Film is héél belangrijk want dat het origineel en onvervangbaar, dus laat daar geen klungelaar aan beginnen.

      Om de kosten te drukken vraag je in het vaklabo om alleen de film te onwikkelen, eventueel met het maken van een contactsheet zodat je de foto's kan kiezen op klein formaat.

      Om dan tot afdrukken te komen heb je twee mogelijkheden ofwel de klasieke weg , of scannen en digitaal verder gaan .

      Over hoeveel films spreken we en wat voor formaat hebben ze .

      MVG, Jeff
      Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

      Comment


      • #4
        Re: ontwikkeling analoge foto's

        Probeer photohall eens, zij gebruiken dezelfde machines als de spector winkels en dus dezelfde qualiteit maar zijn een stuk goedkoper.

        Als ik veel filmpjes heb doe ik ze wel niet allemaal tegelijk ontwikkelen, er kan in zo een labo altijd iets misgaan en als je maar een deel binnen doet dan verdeel je het risico.
        President Merkin Muffley: Gentlemen, you can't fight in here! This is the War Room.

        Comment


        • #5
          Re: ontwikkeling analoge foto's

          Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
          Opgelet ontwikkeling van de Film is héél belangrijk want dat het origineel en onvervangbaar, dus laat daar geen klungelaar aan beginnen.

          Om de kosten te drukken vraag je in het vaklabo om alleen de film te onwikkelen, eventueel met het maken van een contactsheet zodat je de foto's kan kiezen op klein formaat.

          Om dan tot afdrukken te komen heb je twee mogelijkheden ofwel de klasieke weg , of scannen en digitaal verder gaan .

          Over hoeveel films spreken we en wat voor formaat hebben ze .

          MVG, Jeff
          Hier sluit ik me volmondig bij aan. Niet besparen op de ontwikkeling van de film. Wel op de eerste afdrukken, een contactsheet is hier de beste optie. Nadien scan je je negatieven op een deftige manier in en kan je digitaal verder.

          Groeten,

          Mark
          http://markwijnants.zenfolio.com/
          Canon EOS 5D MarkIII & EOS 7D + EF 50 F1.8 II + EF 16-35L F4 IS USM + EF 24-105L F4 IS USM + EF 100-400L F4.5-5.6 IS USM + GP-E2 GPS Logger + Speedlite 580EX + MacBook Air 13'

          Comment


          • #6
            Re: ontwikkeling analoge foto's

            dit heeft geen belang waar u deze laat ontwikkelen
            als u alle foto's op automatisch heeft getrokken dan worden deze op een basis methode ontwikkeld en zult u geen last hebben van slechte kwaliteit , echter als u na het ontwikkelen deze nog zelf wilt afdrukken in een doka dan maakt dit niks uit want u kan het nog steeds aanpassen naarmate de belichtingstijd of de magenta.

            mvg

            Comment


            • #7
              Re: ontwikkeling analoge foto's

              Ik denk dat die foto's al lang ontwikkeld zijn. Dit is een thread van 2007!!
              bye, Maurice
              https://on4bam.com/
              Nikon D7500

              Comment


              • #8
                Re: ontwikkeling analoge foto's

                Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                Ik denk dat die foto's al lang ontwikkeld zijn. Dit is een thread van 2007!!
                TS heeft zich gisteren geregistreerd, 1ste bericht en al direct de hoofdvogel afgeschoten maar is wel een zeer attente jongen/meisje moet ik zeggen
                Toch nog iemand die het archief leest .....
                Canon 60D, Canon Rebel XT,wat geslepen glas, een driepikkel en een hoop dromen....

                Comment

                Working...
                X