Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Barcelona tips gezocht

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Barcelona tips gezocht

    Ik ga samen met een vriend binnen een goeie maand ook naar daar, om een andere vriend te bezoeken.
    Bedoeling is ook om serieus uit te gaan, mede omdat er 1 van die twee verjaart, en we dit jaar allen met tram 3 naar huis moeten.
    Dus uitgaan met mijn nieuwe DSLR is geen goed plan... ik neem dus mijn oud toestel mee met goedkope kitlens, indien die gestolen wordt of er iets mee gebeurd... Doch, ik wil toch nog wat mooie foto's nemen... maar ook niet de typische toeristische.

    Soms denk ik: niets opzoeken over de stad, gewoon verloren lopen en je laten verrassen door het moment? Maar dan mis je heel wat dingen.
    Of toch wat voorbereidend werk? Normaal plan ik heel wat dingen vooraf, maar deze keer is het zowat een feestreünie en misschien niet veel tijd om te besteden aan toerisme.

    Dat je niet om meester Gaudi heen kan, begrijp ik. Maar hij is heus niet de enige architect, hoop ik. Parc Güell doet me al aan de Efteling denken, dus ik hoop er ook andere dingen te zien, die eveneens de moeite zijn.
    Ik had al wat pareltjes Art Nouveau gezien op het net die niét van zijn hand zijn. Iemand enige tips wat ik zeker moet doen om Gaudi te omzeilen en toch wat architectuur te zien?

    En voor de mensen die er gewoond hebben, wie kan me de vetste rock tent aanraden? Of voor het gezelschap dat ik meezeul, die wil naar een openlucht discotheek

    Comment


    • #47
      Re: Barcelona tips gezocht

      Hier wat z/w fragmenten uit Barcelona 2012. Allemaal genomen met een compactcamera Panasonic Lumix LX-5.... mijn reisbeestje!
      Zelf sleur ik geen tele's meer mee, want 75% van mijn opnames (straatfotografie) gebeuren op 24mm.
      Zie: Barcelona 2012
      Veel reisplezier allemaal.

      Comment


      • #48
        Re: Barcelona tips gezocht

        A-ha, er zijn basketpleintjes te spotten 8-)

        Comment


        • #49
          Re: Barcelona tips gezocht

          Zeer mooie stad en leuke citytrip
          Wij zijn één week daar geweest over 3 jaar en heel de week goed kunnen vullen!!

          Wat ik nog herinner aan sagrada familia is dat je daar gerust heeeeeel veel tijd moet voor uitrekken vooral als je moet aanschuiven om binnen te graken
          maar het is zeker de moeite waard! De kostprijs zonder korting was toen 17 euro.

          Het stadion van Barcelona koste voor de grote toer toen 18 euro, maar is ook zeker de moeite waard als je in voetbal geïnteresseerd bent ten minste.

          Parc Guell is ook zeer mooi, ook voor foto's te nemen en moet je eigenlijk gezien hebben als je naar Barcelona gaat.

          Aangeraden is een metroticket te kopen, aangezien de bezienswaardigheden nogal ver uit elkaar liggen.

          In ieder geval veel plezier!!

          Comment


          • #50
            Re: Barcelona tips gezocht

            Ben sinds een paar dagen terug uit Barcelona.

            Geen probleem met zakkenrollers gehad. Enfin, ik vind de metro er veel aangenamer dan in andere steden.
            En het onveiligheidsgevoel vind ik in een stad als bijvoorbeeld Brussel een pak hoger.

            Soit, 't is een mooie stad, en weinig vuil op straat, maar wel op elke hoek een vuilbak en containers om afval te sorteren.

            Oorspronkelijk geplaatst door SandyB Bekijk bericht
            Wat ik nog herinner aan sagrada familia is dat je daar gerust heeeeeel veel tijd moet voor uitrekken vooral als je moet aanschuiven om binnen te graken
            maar het is zeker de moeite waard! De kostprijs zonder korting was toen 17 euro.
            Standaardtarief is intussen gezakt naar 13 euro.
            Maar je kan altijd meer betalen wil je er een audiogids bij, of de lift nemen tot in de toren, etc...

            Als je weet dat er jaarlijks 2 miljoen bezoekers zijn, kom je al aan 26 miljoen € inkomsten per jaar, wanneer ze het minimumbedrag betalen. Reëel zal het dus een pak hoger zijn.
            Toch zal het nog minstens 40 jaar duren voor de bouw eindelijk af zou zijn...
            In het museum onder de kerk, zijn ze een maquette aan 't maken, daar zijn ze al 20 jaar mee bezig stond er op de info ... Mán mán mán

            Comment


            • #51
              Re: Barcelona tips gezocht

              Oorspronkelijk geplaatst door SandyB Bekijk bericht
              Zeer mooie stad en leuke citytrip
              Wij zijn één week daar geweest over 3 jaar en heel de week goed kunnen vullen!!
              je gaat dus binnen 3 jaar naar daar?
              dan heb je hier alvast heel goede tips.
              My flickr space

              Comment


              • #52
                Re: Barcelona tips gezocht

                Hallo,

                Dit is inderdaad een zeer waardevol topic voor de "Barcelona-fotograaf/reiziger".
                Wij zijn de laatste week van oktober vertrokken en er 16 dagen gebleven. Dit was al ons vierde bezoek op rij en telkens vinden we nieuwe, leuke plaatsen.
                De meesten zijn hier al uitvoerig aan bod gekomen.
                Tijdens onze 4 reizen zijn we één keer bestolen (band van de auto met opzet kapot gestoken aan een verkeerslicht) en daarna een hele theatervoorstelling om je toch maar uit de wagen te krijgen en dan even mee te gritsen wat los ligt.
                Dus, nooit je wagen even uit het oog verliezen (wij deden de hond zijn riem aan).
                Maar, dat heeft onze pret in Barcelona niet bedorven en we blijven steeds maar teruggaan

                Jaja
                Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                Comment


                • #53
                  Re: Barcelona tips gezocht

                  Bizar dat er niemand Palau de la Musica vernoemt?
                  Ik stond versteld van deze prachtige zaal (waar fotograferen trouwens niet toegelaten is).
                  Voor mij waren de mooiste (foto)plaatsen: Plaça Reial, Sagrada Familia, Parc Guell (en alles van Gaudi eigenlijk), La Bouqueria (op de Ramblas) en met stip Palau de la Musica!

                  Comment


                  • #54
                    Re: Barcelona tips gezocht

                    helemaal mee eens, Palau de la Musica.
                    De buitenkant is leuk, maar stelt niets voor als je binnen bent geweest.
                    Wat een prachtig gebouw! Goeie tip Testedoene.
                    NIKON D90 | Sigma 17-50 f2.8 OS | Nikkor 50 f1.8 | Sigma AF 70-300 APO Super Macro II | Nikon MB-D80 |Nikon SB600| Sony DSC-HX60V | MeFoto A1350 | http://www.parijsmijnstad.nl

                    Comment

                    Working...
                    X