Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Patagonië

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Patagonië

Hallo,

In november trek ik voor een kleine maand naar Patagonië. aangezien ik een redelijke noob ben op vlak van fotografie (ik moet mijn eerste kaarsje nog uitblazen), had ik graag van jullie wat meer info gekregen wat ik moet meenemen, en misschien nog moet bijkopen. In de reis zitten drie trektochten, dus alles wat ik meeneem moet ik ook meesleuren. Aan de andere kant ga je niet elke dag zo ver. De keuze is dus moeilijk

Ik heb nu al:
    D50
    Nikkor 18-55mm F3,5-4,6
    Nikkor 24mm F2,8
    Nikkor 50mm F1,4
    Manfrotto Statief
    Sandisk 1Gb geheugenkaart.
    Loweprotasje voor 1 camera&lens
    Loweprotas Nova 4 (plaats voor 1 body + 4 lenzen)

Van een vriend mag ik gebruiken:
    Extra batterij
    Kitlens D70 (18-70mm) + polarfilter
    geheugenkaart

Zelf zou ik meenemen:
    D50
    Nikkor 24mm F2,8
    Kitlens D70 (18-70mm) + polarfilter
    Loweprotasje voor 1 camera&lens
    2 Gb Geheugenkaarten
    Extra batterij

En ik zou het volgende bijkopen:
    Monopod
    2 Gb Geheugenkaarten
    Polarfilter voor de 24mm

Wat denken jullie, is dit een goede keuze?
    Of zijn er accessoires die ik absoluut moet meenemen?
    Let wel, mijn budget is al grotendeels opgesoupeerd aan de reis,
    dus een lens van +500 euro kan er niet meer af.

Alvast bedankt voor alle info!

Re: Patagonië

Was ik nog vergeten, ik zou ook één lenskoker bijkopen. Weten jullie een goed merk?

Comment

Welke trektochten ga je doen en hoe zal je ze doen? Ik deed daar bvb een trekking van 11 dagen nonstop waarbij ik alles meehad (alle kampeermateriaal, kookgerei, eten, brandstof,...). Ingeval van zo'n trekking heb je minder plaats en speling qua gewicht dan wanneer je een driedaagse doet en overnacht in hutten.

De monopod zou ik in ieder geval thuislaten, neem eventueel een klein vouwstatiefje mee (of zelfs een gewoon statief om bvb de veranderingen in de Perito Moreno vast te leggen). Breedhoek en lichtgevoeligheid ingeval van bewolkt weer is belangrijk, dus dat is OK me dunkt. Afhankelijk van de lengte van je trektochten moet je kijken of extra batterijen en geheugen wenselijk kunnen zijn (want door de koude gaan de batterijen merkelijk minder lang mee). Je fotografiegedrag is hiervoor natuurlijk doorslaggevend.

Travel the world, take nothing but pictures, leave nothing but footprints.

Comment

een trektocht van 6 dagen door het nationaal park Torres Del Paine, en twee van drie dagen (1 in Vuurland en 1 in de omgeving van perito moreno). Mijn statief lijkt me net iets te zwaar (ongeveer 3kg) om overal mee te sleuren. Daarnaast neemt het ook veel plaats in.
        Last edited by passengercis; 17 juli 2007, 11:43.

Comment

Je gaat een prachtige streek bezoeken!
          Het National Parc del Paines is grandioos.
          Deze streek staat bekend om de sterke wind die er is; bijgevolg veranderd het weer er om het uur.
          Zelf ben ik een wolkenfreak; je komt daar voor landschappen zeker aan je trekken. Ik kon er alvast mijn ding doen.
          Neem zeker een groothoek mee én polafilter!
          Je kan de kleuren van ijs, gletsjers, wolkenformaties enz. een extra brillance geven.
          Zorg ook voor voldoende geheugencapaciteit.
          Veel succes!

mvg,

Roland

Comment

Wat meenemen?
            Geheugen, geheugen, geheugen! Met 2GB zal je niet genoeg hebben .
            Want je zal er veel meer foto's nemen dan je kunt indenken.
            En misschien toch nog een 3e batterij.

Suc6

Happyboedha
            Sony A700

Comment

Ik twijfel ook nog of ik mij een (goedkope) tele zou aanschaffen om mee te nemen. Wat denken jullie?

Comment

Working...
              X