Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kenia: ik neem mee...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Kenia: ik neem mee...

Oorspronkelijk geplaatst door Twizter Bekijk bericht
    Tips zijn altijd welkom en heb er enkele interessante uitgehaald maar hell, wie kan dat allemaal betalen? Zoals die 600mm f4, een slordige €10.000 en het liefst 3 body's.
    Maar zoals gezegd, er is zeer goede info op te vinden en met wat relativeren een top site
    Ik ging aanvankelijk enkel een D70 en een compactje meenemen, maar morgen ga ik nog snel naar de fotowinkel om twee D2Xs bodies, als backup

Maar serieus, 't is zeer informatieve lectuur.
    Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

Re: Kenia: ik neem mee...

Oorspronkelijk geplaatst door pichayandege Bekijk bericht
      Akkoord, ik bedoelde niet 5gb bewerken (want ik neem nauwelijks RAW foto's op vakantie). 2gb foto's selecteren na een vakantie (dit is wanneer ik terug werk ) gaat nog net. Daar een selectie uit bewerken wordt echt tijdrovend.

Bij bovenstaand voorbeeld stel ik toch wel vragen hoor. Afgezien van het feit dat je Uganda wellicht alleen door je zoeker gezien hebt (wat de starter van deze topic duidelijk niet wil), vraag ik me af waarom je zoveel foto's neemt. Je houdt 8% van je foto's over na selectie ! Zo kan je ook 200Gb meenemen en 1% overhouden.
      Wat bedoel je met 'een week gekost' ? In een week zijn 168 uur, maar je hebt wellicht ook geslapen
      Ik heb Uganda zeker niet door m'n zoeker gezien en 4000 foto's in 3 weken is niet echt veel. In veel situaties schiet je een hele serie (gemakkelijk met een D200) en dan heb je snel veel foto's te pakken. Die ongeveer 35Gb komt voornamelijk door het gebruik van RAW (D200 -> 10Mb per foto, D70 -> 6Mb per foto) en lijkt misschien veel maar geloof me, dat is het zeker niet. Ik ga dan ook niet elke avond m'n foto's van de dag bekijken om te zien welke er weggegooid kunnen worden. Ik kan m'n tijd aldaar wel beter gebruiken

En zo'n weekje is zo'n 3 tot 4 uur per avond foto's selecteren/bewerken. Met de juiste tools (Lightroom / Bridge) is dit echt geen vervelende klus.
      Bodies: Nikon D700, D200
      Zoom: Nikkor AF-S 18-70, AF-S 24-120VR, AF-S 70-200/2.8, Tokina 12-24
      Primes: Nikkor AF-D 50/1.8, AF-D 85/1.8, AF-S 300/4, Sigma 150/2.8 EX

Comment

Working...
      X