Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Montenegro

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Montenegro

    Hey,

    Binnen 4 weken vertrek ik naar montenegro, heb met moeite nu een reisgidsje in het engels kunnen bemachtigen.

    Mijn 50mm 1.8 is in bestelling, statieven liggen klaar, (mijn vriendin verklaart mij weer voor zot), hopelijk geen problemen dit allemaal mee te nemen.

    Is er van jullie al iemand geweest, zoek nog een paar leuke lokaties want er is percies niet veel over bekend...

    Dido,

    Nikon D40 18-55 / 55-200VR en binnenkort een 50mm 1.8

    'Wat als een kleine kriebel begon is nu niet meer weg te denken'

  • #2
    Re: Montenegro

    Oorspronkelijk geplaatst door Dido Bekijk bericht
    Is er van jullie al iemand geweest, zoek nog een paar leuke lokaties want er is percies niet veel over bekend...
    Ik ben er een aantal jaar geleden geweest. De baai van Kotor en vooral het stadje Kotor is voor mij een van de top fotolocatie's in heel Europa. Hier raak je niet uitgeschoten. Helaas was dat nog in m'n analoge tijdperk en zat ik krap in de film.
    Podgorica is niet de moeite waard. Weer wel de moeite waard is Cetinj, zo'n 1000m hoger dan Kotor. Helemaal boven is een mausoleum maar vroeg op het jaar (ik was er in april) is dat nog onbereikbaar. Natuurfotografie is ook mogelijk, tegen de Bosnische grens is een groot natuurpark. En voor de literatuurfreaks is natuurlijk een foto van de brug over de Tara een must.

    Comment


    • #3
      Re: Montenegro

      Vooral de kust is de moeite waard met een aantal mooie stadjes (Kotor, Budva, ...).

      Het nadeel van Montenegro is dat het vrij arm is, vanaf je de grens met Kroatië overrijd voel je de armoede rond je (en Kroatië is nu ook al niet echt het toonbeeld van welvaart). Hoe dieper ik ook het binnenland inreed, hoe onveiliger ik me voelde. Op sommige plaatsen had ik echt geen zin om m'n wagen uit te stappen. De mensen kunnen je soms echt op een zeer onaangename manier bekijken.

      Podgorica is echt absoluut de moeite niet waard, ik zou het zelf mijden, de stad ziet er uit als een ghetto en heeft quasi niets te bieden.

      De berggebieden zijn ook erg mooi, maar let er wel op dat de wegen niet zijn wat ze hier in het westen zijn. Een autostrade is een weg waar als je niet oplet je je wagen er kapot op rijd (putten van enkele tientallen cm diep).

      Ik moet zeggen dat ik er niet lang gebleven ben aangezien ik met mijn eigen wagen tot daar gereden ben (reisje naar Slovenië, Kroatië en Montenegro in 2006) en ik me er niet echt veilig voelde met zo'n kapitaal op de baan. Ik ben toch van plan van eens terug te keren en ter plaatse een wagen te huren aangezien het land volgens mij echt wel veel moois te bieden heeft. Het grootste nadeel is naar mijn mening de bevolking. Montenegrijnen (of hoe je ze ook noemt) was een bergvolk dat vroeger uit de bergen kwamen om te stelen bij de kroaten en de bosniërs. Een andere grote groepering zijn Albanezen. Ik voelde me er echt niet op mijn gemak het aantal dagen dat ik er geweest ben. Het kan een foute indruk zijn maar ik zeg het je toch liever (misschien ben ik gewoon een angsthaas ).
      Last edited by rolf; 17 juli 2007, 14:14.
      Canon EOS 7D
      Canon EF-S 10-22mm USM - Canon EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM - Canon EF 70-200mm f/4L USM
      Canon Speedlite 580EXII

      Comment


      • #4
        Re: Montenegro

        Misschien toch nuttig om dit eens te updaten zodat komende toeristen geen "schrik" pakken.

        Wij zijn er net van thuis en ik heb me daar geen seconde onveilig gevoeld. die armoede is ook achterhaald en de prijzen van eten en drinken zijn zoals hier, drank is vaak zelfs goedkoper.

        De baai van Kotor is top, maar ook het Skadarmeer is een top natuurlocatie. De kust daarentegen is dan eerder tegengevallen wegens overbebouwing en druk. Veel voormalige Oostblokkers komen hier op vakantie, ook opvallend veel Serviërs. En men blijkt deze mensen een soort Ibiza-disco-toerisme te willen aanbieden wat resulteert in nachtlawaai. Dit geldt dan vooral voor Bar, Budva ....

        Ons bezoek aan de bergen (Bezaljak) was ook de moeite, maar het dorp op zich had nog iets communistisch, vervallen ski oord-achtig. Maar onveilig ??? Ne dat is het niet (meer).

        Grtz,
        Marc

        Comment

        Working...
        X