Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dubai

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Dubai

Ik heb 24 uur in Dubai (stopover). Waar maak ik de interessantste foto's? En hoe schakel ik al deze bezienswaardigheden aan elkaar (Taxi, gids, te voet ...)?

Re: Dubai

Maak je verlanglijstje, check de prijzen hier en haal je hartje op in de taxfree....

Travel the world, take nothing but pictures, leave nothing but footprints.

Comment

Het hangt er natuurlijk vanaf wat je zelf het interessantst vind. Sommige hotels in Dubai zijn heel indrukwekkend, zoals de Burj Al Arab en het Jumeirah Beach Hotel.
      Zelf zou ik kiezen voor een Desert Safari. De woestijn in de buurt van Dubai is heuvelachtig en kan je prachtige beelden opleveren.

Let wel dat het rond deze tijd van het jaar verschrikkelijk warm is in Dubai. Te voet gaan is daardoor geen optie. De afstanden zijn er ook te groot. Je zal dus aangewezen zijn op een taxi.
      Ik heb trouwens ondervonden dat vele taxi chauffeurs in Dubai zelf de weg niet kennen, dus een kaartje bij hebben is zeker geen overbodige luxe.
      Last edited by wouternet; 5 juli 2007, 11:18.
      BD0927BE
      www.belicht.be

Comment

Ik zou voor 24 uur ook eerder opteren voor een uitgebreide shopping in Dubai.
        De temperaturen zijn er in de zomer niet te harden. Ik was er enkele jaren geleden begin september; 47° in de schaduw... Het leven viel er zowat compleet stil tussen 10 uur en 16 uur.
        Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Dank voor de reacties.
          Shoppen is niet aan mij besteed en woestijnen heb ik al gehad (van camel safari's tot sandboarden).
          Ik wou mij dus concentreren op het echte Dubai. Maar met die temperaturen ...
          Burj Al Arab staat bij deze op mijn lijstje (met airco taxi ). Verder dacht ik aan het oude stadsgedeelte en ik heb iets gelezen over een riviertochtje ( ? ).
          Verdere tips blijven welkom.

Comment

Je kan daar een ticket kopen voor een hop-on/hop-off bus. Deze brengt je doorheen heel de stad, inclusief de kustlijn (met het beroemde hotel). 't Is niet al te duur en om 't half uur is er een nieuwe bus. Ik vond het museum in het centrum ook de moeite (inkom was gratis met het bus ticket).

Hier is mijn Flickr-set:
            One day in Dubai, before leaving for Jeddah (BizTalk 2006 Course for NCB).

('t Begin is Dubai, op 't laatste Jeddah).

Have fun!
            Jan
            Last edited by jantielens; 8 juli 2007, 09:58. Reden: Verkeerde URL :)

Comment

Working...
            X