Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Turkije - Antalya

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Turkije - Antalya

Weldra vertrekken wij op reis naar Anatalya in Turkije...
    Zijn er van daaruit enkele leuke uitstappen te maken?
    Hoe zit het trouwens met de veiligheid van je fotomateriaal in turkije want ben sterk aan't twijfelen om mijn DSLR al dan niet mee te nemen...

Re: Turkije - Antalya

Wij zijn over twee jaar geweest,wel naar Alanya.
    Een dikke aanrader vonden wij was de rafting trip
    Een dagje op de boot is ook een dikke aanrader.

Over fotoapparatuur,ik heb toch practisch elke avond met mijn dslr in de stad rond gelopen,je hebt dan wel wat beziens maar verder geen probs mee gehad.

ps.laat je niets aansmeren in het hotel in verband met trips,in de stad vind je een overvloed van bureautjes waar je de tripjes kan boeken,tegen de helft van de prijs,enne daar gaan er zeggen van die wat je in het hotel boekt zijn beter verzorgd enzo,niets is minder waar,wij hebben in dezelfde bussen gezeten en aan dezelfde tafeltjes gegeten bij de uitstapjes maar wel maar de helft betaald

Mvg.
    Last edited by Rumocool; 25 juni 2007, 17:33. Reden: toevoeging
    Canon|Canon 70/200f:2.8 ISL|50mmf:1.8|580EX Flitske.
    Mijn website.

Comment

Veiligheid is geen echt probleem, niet erger dan hier. De Turken zijn supervriendelijk zeker als je kinderen bij hebt, andere toeristen vallen soms minder mee.
      Heel lekkere lokale keuken en Efes-pils is beter dan een Stella.
      Ben verschillende keren in Turkije geweest en Antalya is zeker een mooie uitvalsbasis. Aanraders, Antalya zelf(oude stad/haven, het archeologisch museum is schitterend, je kan er met de tram naar toe).
      In de buurt, met lokale bus of dolmus; de sites van Side en Aspendos zijn zeker de moeite waard. Sillion ligt niet op de grote toeristische lijnen, je hebt waarschijnlijk een huurwagen/taxi nodig maar je kan dan ook in alle rust genieten.
      Als je de zaak rond krijgt moet je zeker eens tot Sagalassos proberen te raken , het is wat uit de buurt maar de rit door het Taurusgebergte is meegenomen en als je geluk hebt val je tijdens de zomermaanden zeker op een ploeg archeologen van de KUL die daar met koffielepeltjes aan 't graven zijn.
      Absoluut te mijden is Kemer, tenzij je Benidorm ook mooi vind.

Ik wou dat ik mee kon, Nelson

Comment

Als je fotogerief niet meepakt op reis waarvoor dient het dan eindelijk?
        Meepakken, goed zorg voor dragen en er zal niets mee gebeuren.
        Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

dank jullie wel voor de reacties!
          zal er zeker rekening mee houden!

Comment

Bezoek in ieder geval de Duden watervallen een kleine 20 kilometer boven Antalya. Heb je veel tijd, bezoek dan Koprulu canyon. Prachtige canyon met heel mooi blauw water, en als je daar dan toch bent, de oude stad Selge.

met vriendelijke groet
            Erik

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door boerkejos Bekijk bericht
              Hoe zit het trouwens met de veiligheid van je fotomateriaal in turkije want ben sterk aan't twijfelen om mijn DSLR al dan niet mee te nemen...
              Ik vertrek morgen ook naar daar, en ben ook aan het twijfelen of ik mijn G7 meeneem of de 20D....
              "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

Comment

Nog een vraag, kan je daar je toestel in een kluis opbergen ofzo?

Mvg
                "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

Comment

In de buurt van Antalya zijn een aantal interessante sites ! Iets in het achterland is er ook een kloof en rivier waar je kan raften, doch het wordt steeds toerisitischer.

Ik heb me nooit onveilig gevoeld in Turkye, ook niet met al mijn materiaal bij me. Eén keer was er wel een wat arrogantere jonge man die persé de rpijs van mijn toestel en 80-200 2,8 wou weten, toen ik hem ongever de prijs melde (wat voor hun gigantisch veel was) werd hij wat nijdig en ging in discussie.... dat was het enige voorval in 3 weken rondreis met openbaar vervoer doorheen Turkije (Antalya, Agadir, Capadocië, Nemrüth Dag, Zwarte zee, Istanbul)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Reservoir_Dog Bekijk bericht
                    Nog een vraag, kan je daar je toestel in een kluis opbergen ofzo?

Mvg
                    Ik denk wel dat de meeste hotels dit standaard aanbieden?

Zoniet kan je het 's nachts eventueel onder je hoofdkussen leggen, overdag neem je het in principe toch overal mee naartoe...
                    "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                    Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

Nog een paar laatste vragen want overmorgen reis ik af richting Side/Turkije.

Alles gaat sowieso mee als handbagage maar wat ik met m'n;

Objectief: op de body laten of is het beter deze te demonteren?
                      Batterijen: blijven die in het toestel of neem ik ze eruit?
                      SD-Card: blijft die in het toestel of niet?

Dat is het voorlopig, mocht mij nog iets te binnen schieten dan laat ik het asap weten.
                      Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

Lens mag op body blijven, evenals geheugenkaart en batterij.
                        Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door boerkejos Bekijk bericht
                          Ik weet niet waar je verblijft, maar als een plaatselijk reisbureautje het aanbiedt : Karaca Ören Fish trip (prachtig landschap, leuke BBQ)
                          En zoals Rumocool het al zei, laat je niks aansmeren door je touroperator
                          Canikon 40D - D200, D300

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
                            Lens mag op body blijven, evenals geheugenkaart en batterij.
                            okido, merci voor de info.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nelson Bekijk bericht
                              Als je de zaak rond krijgt moet je zeker eens tot Sagalassos proberen te raken , het is wat uit de buurt maar de rit door het Taurusgebergte is meegenomen en als je geluk hebt val je tijdens de zomermaanden zeker op een ploeg archeologen van de KUL die daar met koffielepeltjes aan 't graven zijn.
                              Wij zijn daar afgelopen winter (rond nieuwjaar) ook geweest. In feite, Istanbul-Cappadocia gedaan. Maar het was onze bedoeling ook te passeren via de archeologische site van Sagalassos. We namen de overigens steeds - op eender welke bestemming - zéér luxueuze lange afstandsbus richting Isparta en hoopten van daaruit naar Sagalassos te kunnen. Het is echter zéér moeilijk: we hebben ter plekke begrepen dat de verbinding vanuit Isparta richting Sagalassos toch minstens ook 1.5 uur in beslag zou nemen (énkel) en 's avonds zou er geen garantie zijn dat er ook een bus terug is.. Dus we hebben het maar laten vallen. BTW: Isparta... NIKS te zien. Het Turkse equivalent van Tjernobyl, maar dan met enige bewoning.

Conclusie: de beste manier om Sagalassos te bezoeken is met een huurwagen of via een Touroperator.
                              equipment: camera's, lenses & some imagination

Comment

Working...
                              X