Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tips voor Sri Lanka

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Tips voor Sri Lanka

Midden juli vertrekken we voor een 2-tal weken naar Sri Lanka (omgeving: Colombo - Annuradhapura - Polonnaruwa - Kandy). Iemand (fotografische) ervaring met dit eiland in de Indische Oceaan? Ik wil om gewichtsredenen het rooien met een tweetal lenzen (Canon 10-22mm en 28-135mm). Alle info en/of leuke weetjes zijn welkom!

Alvast bedankt.
    EOS 6D - 24-105 - 70-200 L F4 IS - prime 50mm - 100mm - speedlite 430EX

Re: Tips voor Sri Lanka

Vergeet dan zeker de vismarkt van negombo niet.
    Zorg dat je er voor 9 uur 's morgens bent wanneer de vissers terug komen uit de zee en hun netten leegschudden.
    neem er de reuk van de vis maar bij.
    De stalletjes met de viswijven zijn ook zeer uniek..
    Vlakbij heb je dan nog het Resthouse, een oud restaurant uit de tijd van de VOC de verenigde oostindische company.

Van een ding ben ik zeker....je zult kaartjes tekort komen, wan Sri Lanka is een paradijs voor fotogafen !.

In het oude handelscentrum van Colombo , Petah geheten is er ook wel wat te doen.
    Succes, en doe ze daar van mij de groeten, ik ben er 20 mal gewzeest !!

Comment

Neem vooral genoeg geheugenkaartjes mee. Je weet daar niet wat je eerst moet trekken. Het is er zo mooi, zeker het binnenland. Sta vroeg op in Kandy dan hangen de nevels nog over het heilige meer .....
      Staar je niet blind op de ruines maar probeer zeker ook een boedhistische tempel te bezoeken. Mooie plaatjes gegarandeerd.
      En drink een "Tiger-beer" op mijn gezondheid!

Veel plezier, Nelson

Comment

Sri Lanka staat bij mij ook nog op het verlanglijstje... Wat is eigenlijk een goede periode om te gaan (van seizoen, klimaat). Ik neem aan dat er moesson of andere regenperiodes zijn?
        Web: http://www.hanscouwenbergh.be
        Like my page! https://www.facebook.com/HansCouwenberghPhotography?ref=hl

Comment

Volgens mijn informatie is de beste reisperiode tussen oktober en april (natuurlijk buiten ónze verlofperiode), omdat de meest bezochte toeristenoorden gelegen zijn in het centrum en het zuidwesten van het eiland. De oostkust is dan weer het best tussen maart en oktober, omdat de moesson dan regen brengt in het westen van Sri Lanka. Toch kan kan je bezwaarlijk spreken van 'slecht' weer. Tijdens de moessonregens is de zee doorgaans niet echt 'bezwembaar' en heb je nu en dan kans op een flinke (stevige) plensbui, maar de temperaturen blijven hoge toppen scheren (met een hoge vochtigheidsgraad als gevolg).

NB. Aan de heren boven dit bericht: alvast bedankt voor de leuke tips!!!

Comment

Ook bedankt!
            Web: http://www.hanscouwenbergh.be
            Like my page! https://www.facebook.com/HansCouwenberghPhotography?ref=hl

Comment

Wij zijn er in 2002 voor drie weken naar Sri Lanka geweest, kijk eens op: www.reizigerssite.com
              Sony A55,Tamron 28-75mm F/2.8, Tokina 60-300,Sigma 18-35
              www.reizigerssite.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door parrotman Bekijk bericht
                Sri Lanka staat bij mij ook nog op het verlanglijstje... Wat is eigenlijk een goede periode om te gaan (van seizoen, klimaat). Ik neem aan dat er moesson of andere regenperiodes zijn?
                electronische apparatuur en dus ook digitale cmeras vertonen hier soms een egenardig gedrag. Door de plotse overgang van plaatsen met airco (auto, hotelkamer,e.d. naar de buitenlucht (vochtigheid groter dan 90°)treedt er vaak condensatie op. De nattigheid is meestal envoudig te verwijderen maar regelmatig blokkeren apparaten zichzelf om electrische schade in de circuits te minimaliseren. Het kan soms frustrerend zijn lang te moeten wachten tot het toestel zich vrij geeft. Ik heb onndervonden dat die wachttijd rechtstreeks evenredig is met de kwaliteit en faam van het betreffende merk. Mijn vrouw wist zich hier beter uit de slag te slaan met een minder bekende prosumer dan ik met mijn ronkende merknamen.
                Een goede raad wanneer je het voorhebt: verwijder alle batterijen en stel het apparaat bloot aan een niet al te hevige verluchting( geen rokerige plaatsen)
                Probeer Kandy op een donderdag te bezoeken omwille van het feest van de"tand" en bezoek 's avonds het stuntwerk van de <Kandy dancers
                Je kan zelf een gokje wagen bij het vuurlopen

Henri

Henri
                lidnummer: BD0435BE

Comment

Bedankt voor de tips! Hopelijk doet ie het als het moet...
                  Aan Roland Woutersen: zeer leuke site met dito foto's en reisverslag. Met wat geluk aanschouwen we deze plaatjes met eigen ogen.

Groeten,

Comment

Working...
                  X