Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

tips voor Toscane

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• tips voor Toscane

Hay iedereen, dit voorjaar trekken wij weer naar Toscane maar nu één week in de bergen boven Pisa en één week meer in het zuiden naar San Quirico d'Orcia bij Montepulciano.
    Vorige jaar heb ik al tips gekregen voor Cinque Terre (waar we nu dichterbij zijn en zeker naar toe gaan) Maar zijn er buiten Carrera nog andere mooie plaatsen in de bergen.
    En van de streek onder Montepulciano hebben wij nog niets gezien dus wat is daar voor moois wat we zeker niet mogen missen.
    Alvast bedankt voor de tips want vorig jaar hebben we daar heel vele van gebruikt en heel mooie streken en dorpen gezien
    Groetjes Vicky

Re: tips voor Toscane

Zeker de grote steden in de buurt bezoeken, nl Lucca, Pistoia, Viareggio en Piombino. Absoluut niet vergeten de Etrusken een bezoekje te brengen in Volterra. Montecatini Terme is ook de moeite.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
      Zeker de grote steden in de buurt bezoeken, nl Lucca, Pistoia, Viareggio en Piombino. Absoluut niet vergeten de Etrusken een bezoekje te brengen in Volterra. Montecatini Terme is ook de moeite.

Bedankt Pol voor de tips De Etruken in Volterra die hebben wij vorig jaar al bezocht maar de andere steden doen wij zeker dit jaar.
      Groetjes Vicky

Comment

Hallo Vicky

Over Toscane zelf weet ik niets, maar ge kunt het eens vragen aan onze Eerste Minister, die gaat daar ieder jaar op vakantie, en voor langer dan 14 dagen hoor.
        En volgens de opiniepeilingen zal hij na 10 Juni meer dan tijd genoeg hebben om u overal wegwijs in te maken.

Broken-wing

Comment

Vicky,
          wij gaan al enkele jaren naar Chianciano Terme (niet ver van Montepulciano.) Montepulciano is een absolute must, de weg naar Chianciano, naar de 'Crete' (Colle Val D'elsa en zo) (grijze afzetting in de heuvels van vulkanische oorsprong) is de moeite alleen al om de kalenderbeelden (je weet wel kronkelwegje met cypressen en parasolbomen, dat is daar in de buurt), Asisi, Siena, Arezzo (ken je de film La Vita E Bella ?) Montalcino, Pienza, de kleinere dorpjes zijn altijd de moeite om eens langs te rijden en halt te houden.

Er zit trouwens iemand op dit forum die een mooi site heeft (ook over carrara) http://italie.guyrotty.be/content/view/47/126/

En als je ook dat deel van Toscane kan smaken kan je volgend jaar naar Sicilië. Dat blijft onze topper in Italië (maar zeg nooit Italiaan tegen een Siciliaan )

Comment

Bedankt Compumax voor de tips en intressante website, die zal is morgen eens wat beter uitpluizen.
            En de tip voor Sicilië ... wij wachten niet tot volgend jaar maar gaan er in september al naar toe Dus ik weet waar ik moet aankloppen voor tips van wat te zien en te doen in Sicilië
            Groetjes Vicky

Comment

streek van montepulciano:

Monteriggioni (gans ommuurd stadje, prachtig gewoon)
              Siena (welbekend, hoeft geen introductie)

Pienza (stadje van waar ooit es een paus van kwam)

San Gimignano (het Manhattan van de middeleeuwen)

Ik ben daar de laatste zomer heen geweest, en we hebben toen ook nog zo'n prachtig oud kerkje bezocht, weet niet meer vanbuiten waar het was, zal het eens opzoeken en bij gelegenheid bijposten
              compositie was gewoon subliem, een kerk met een cipres naast in the middle of nowhere
              enkel jammer dat ze er een bouwkraan hadden naastgezet, kwestie van de sfeer gans te breken
              Nikon D90 | kitlens 18-105 3.5 | kitlens 70-300 4.5

Comment

Bedankt Hertzel voor de info
                Zo'n kerkje met een cipres dat is nu iets waar ik naar opzoek ben maar morgen zijn we weg en hopelijk kom ik zo iets tegen in de streek wij we zijn.
                Groetjes Vicky

Comment

Ik vertrek donderdag voor 4 dagen naar Firenze. Met Ryanair (hopelijk staken ze dan niet naar Pisa en met de trein richting Firenze).

Alle tips ivm musea, zeker te bezoeken plekjes en gezellige drinkgelegenheden...

Alles is welkom

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dekion Bekijk bericht
                    Ik vertrek donderdag voor 4 dagen naar Firenze. Met Ryanair (hopelijk staken ze dan niet naar Pisa en met de trein richting Firenze).

Alle tips ivm musea, zeker te bezoeken plekjes en gezellige drinkgelegenheden...

Alles is welkom
                    'k Hoop voor jou dat je dan kan vertrekken want wij zijn vandaag terug thuis in plaats van te vertrekken naar Pisa We kunnen zondag vertrekken vanuit Eindhoven maar dat is wel 3 dagen minder verlof in Toscane voor ons De huurauto was al gereserveerd en betaald ... dus annuleren en kosten betalenen voor late annulering, een nieuwe reservering maken aan hogere prijs. Hotel was betaald dus 3 dagen kwijt 'k Kan me wel een prettiger begin van een vakantie inbeelden. Hopelijk valt het na zondag nog mee
                    Groetjes Vicky

Comment

@ Vicky zo stom! Die mensen die staken weten soms niet wat ze mensen aandoen, het heeft niet enkel gevolgen voor de vlucht maar zoals je zegt voor hotel, huurauto,... maar ja tegen zo'n dingen staat iedereen machteloos. Als ik niet kan vertrekken ben ik gewoon mijn vlucht kwijt, want ik logeer bij een vriendin die daat studeert, maar hopelijk kan ik weg.

De eerste keer dat ik moest vliegen was er de brand in de luchthaven van Zaventem...

We zien donderdag wel...

Comment

@ Vicky, oei dat is minder, hopelijk kan je morgen vertrekken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dekion Bekijk bericht
                          @ Vicky zo stom! Die mensen die staken weten soms niet wat ze mensen aandoen, het heeft niet enkel gevolgen voor de vlucht maar zoals je zegt voor hotel, huurauto,... maar ja tegen zo'n dingen staat iedereen machteloos. Als ik niet kan vertrekken ben ik gewoon mijn vlucht kwijt, want ik logeer bij een vriendin die daat studeert, maar hopelijk kan ik weg.

De eerste keer dat ik moest vliegen was er de brand in de luchthaven van Zaventem...

We zien donderdag wel...
                          Als je niet kan vertrekken vanuit Charleroi door staking heb je de keuze ofwel volledig de vlucht terug betaald (maar dan geen vakantie) of vertrekken op een andere dag of vanaf een andere luchthaven volgens beschikbaarheid. Maar waarschijnlijk zal er tegen donderdag in Charleroi wel een oplossing zijn want ze zouden voor vandaag al de veiligheid door privé firma's laten uitvoeren zodat de meeste vluchten weer kunnen vertrekken.
                          Dus voor jou vakantie ziet het er goed uit en geniet ervan want Firenze blijkt een mooie stad te zijn, die wij ook nog niet gezien hebben en stond dus voor nu op het programma
                          Groetjes Vicky

Comment

Working...
                          X