Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Verenigde Staten - Westkust

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Verenigde Staten - Westkust

In Bryce kan je ook een helicoptervlucht maken, daar vlieg je tussen de blokken in tegenstelling met de Grand Canyon waar je boven de rim moet blijven. Als je weet dat de Colorado 1 mijl diep onder de rim stroomt, is het duidelijk dat je een flinke tele zult nodig hebben.

De vlucht in Bryce kan je reserveren in de lobby van de Ruby's Inn. Je kan kiezen tussen een drietal afstanden, wij hebben een vlucht van een 50tal minuten genomen en het ganse park overvlogen voor een $130 per man als ik me niet vergis.
    Het lijkt duur maar zoiets doe je meestal maar 1 maal. Ik heb 7 jaar terug boven de Grand Canyon gevlogen en vond dat heel wat minder. Daar moest ik foto's nemen tussen de benen van mijn medepassagiers. In Bryce kan je er maar met zijn twee in en ieder heeft dus 1 ruit voor zichzelf, je vliegt er ook heen en terug zodat je niet tegen de zon in moet trekken.

De vlucht vertrekt op een weide, schuin (links) tegenover de Ruby's Inn, aan de overkant van de straat.

Succes met je reis, je zult er geen spijt van hebben. Pas wel op dat je niet USA verslaafd wordt zoals ik, slecht voor de portemonnee

mvg.
    JP

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tucson2005 Bekijk bericht
      In Bryce kan je ook een helicoptervlucht maken, daar vlieg je tussen de blokken in tegenstelling met de Grand Canyon waar je boven de rim moet blijven. Als je weet dat de Colorado 1 mijl diep onder de rim stroomt, is het duidelijk dat je een flinke tele zult nodig hebben.

De vlucht in Bryce kan je reserveren in de lobby van de Ruby's Inn. Je kan kiezen tussen een drietal afstanden, wij hebben een vlucht van een 50tal minuten genomen en het ganse park overvlogen voor een $130 per man als ik me niet vergis.
      Het lijkt duur maar zoiets doe je meestal maar 1 maal. Ik heb 7 jaar terug boven de Grand Canyon gevlogen en vond dat heel wat minder. Daar moest ik foto's nemen tussen de benen van mijn medepassagiers. In Bryce kan je er maar met zijn twee in en ieder heeft dus 1 ruit voor zichzelf, je vliegt er ook heen en terug zodat je niet tegen de zon in moet trekken.

De vlucht vertrekt op een weide, schuin (links) tegenover de Ruby's Inn, aan de overkant van de straat.

Succes met je reis, je zult er geen spijt van hebben. Pas wel op dat je niet USA verslaafd wordt zoals ik, slecht voor de portemonnee

mvg.
      JP
      Ik denk dat het al te laat is ....

Comment

Ja, voor je het weet wil je nergens anders meer op reis. Er is ook zoveel te zien.
        Als je van de natuur houdt, probeer ook eens een week Yellowstone, voorafgegaan door een dag Grand Teton NP met een verblijf in Jackson Hole - het Cowboy stadje bij uitstek. Voor pano's raad ik je een bezoek aan Canyonlands, Dead Horse Point (absoluut hoogtepunt) en Arches NP aan. Ook Goosenecks (tegen Mexican Hat) met in de achtergrond de blokken van Monument Valley

mvg.
        JP

Oorspronkelijk geplaatst door wannabee Bekijk bericht
        Ik denk dat het al te laat is ....

Comment

Ik heb voor mijn S5000 een breedhoeklens en telelensje in de states gekocht, was daar aanzienlijk goedkoper voor hetzelfde materiaal. Dus zeker de moeite om ginds is langs een fotografiewinkel te lopen.

Vorige zomer heb ik ook de Westkust gedaan. Mijn hoogtepunten waren vooral Yosemite Park (al hoef je niet tot in het dorp te rijden om de mooiste punten te zien), Zion Park (prachtige rode steenformaties) en Yoshua Tree Park.
          De Grand Canyon was wat een tegenvaller omdat het daar toen stormde, al hebben de onweersbuien boven de Colorado ook wel wat op de foto.

Als je op 1 dag van Las Vegas naar Bryce trekt zal er niet veel hiking meer aan te pas komen, want dat is een aardig stukje rijden.

Veel plezier allesinds. Het is een unieke belevenis.

En ja, ik ben nu ook wat USA-verslaafd

Comment

Wij zijn vorig jaar ook naar ginderachter geweest.
            Als je een goed idee wilt van onze reisplanning en wat we allemaal gedaan hebben:
            http://ellenenjonathanindeusa.blogspot.com/

de foto's staan ook hier:
            www.jopla.be

als je vragen hebt,
            dan stuur je me maar een berichtje!

ik had trouwens een 17-40 van canon en een 17-200 van sigma bij,
            en 80-90% van de foto's zijn met de 17-40 getrokken!

jojo
            www.jopla.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jojoplato Bekijk bericht
              Als je een goed idee wilt van onze reisplanning en wat we allemaal gedaan hebben:
              Heel interessant, daar heb ik ook wat aan!

Maar wat is/zijn in godsnaam bokes?
              Last edited by Leonidas; 1 juli 2007, 23:24.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht

Maar wat is/zijn in godsnaam bokes?
                stuten, boterhammen, ...
                www.jopla.be

Comment

stuten, boterhammen, ...
                  Stuten zegt me ook niks maar boterhammen, dat ken ik. Thanks.

Ben de reis nu aan het plannen...

Comment

Mijn dochter zit ook aan de Westkust en ik heb net een mailtje van hen ontvangen.

Een prachtige omgeving met o.a. Dead Valley, Monument Valley, Zion National Park, ...
                    In Yosemite Valley hadden ze wel pech, een beer heeft er in hun vooraad liggen neuzen met alle gevolgen vandien.

Temp. 43°C
                    Last edited by NOD; 2 juli 2007, 20:42.
                    http://www.torekefoto.be

Comment

Onderweg tussen california en las vegas kan je s'avonds ook prachtige foto's maken in monteray bay. Meer bepaald '17 mile drive' schitterende zonsondergangen!

Ook San fransisco city is de moeite waard om te bezoeken, hier is geweldig veel te zien--'Be carefull for the bushmen'-- (van chinatown tot italy-town)

Comment

Grappig, ik ben ook langs dit bord gekomen

en in minder dan een jaar zijn er wat stickers bijgekomen...

Er is blijkbaar ook nog een andere Nederlander langsgeweest:

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
                          Grappig, ik ben ook langs dit bord gekomen
                          inderdaad zeer grappig!

Tegen volgend jaar kan je helemaal niet meer uitmaken wat er op dat bord stond!

Heb je ook één van de diverse goosenecks gezien? (want ik zag die niet direct terug op je website...)

jojo
                          www.jopla.be

Comment

Heb je ook één van de diverse goosenecks gezien?
                            Nee, niet gezien en geen foto's van gemaakt. We hadden een beetje haast om op schema te blijven. Dat bord kon ik echter niet ongemerkt voorbij laten gaan. Ik had het zelf niet eens door (ik moest op de weg letten ) maar mijn vrouw herkende het uit jullie reisverslag.

Comment

Working...
                            X