Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Verenigde Staten - Westkust

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Verenigde Staten - Westkust

Hallo,

binnen een dikke maand vertrek ik voor de eerste keer naar de VS.
    Uiteraard zou ik erg graag mijn fototoestel (30d) en bijhorend materiaal meenemen:
    -bilora statief
    -canon 28-135mm
    Als het budget me toelaat zou ik graag nog een paar "kleine" aankopen doen voor deze trip waaronder een degelijke rugzak en een breedhoek. Ik vermoed dat ik dan voldoende materiaal heb om een aantal leuke dingen vast te leggen.
    Voor de groothoek dacht ik aan:
    -> canon 10-22mm of
    -> tokina 12 -24mm
    Wat de rugzak betreft had ik de lowepro slingshot of de lowepro mini trekker op het oog.
    Nu komen mijn vraagjes :

1) Zijn dit goede keuzes voor deze trip (en uiteraard voor later)? Hebben jullie ervaringen met deze lenzen of tassen?
    2) Hoe zit het met de toegelaten handbagage wat betreft dit materiaal? Mag het allemaal mee het vliegtuig op (buiten het statief)?
    3) Hoe neem je best je statief mee, aangezien dit nogal groot is?

Hopelijk wat tips?

-> we vliegen met northwest airlines. Misschien is deze info ook wel van belang?

Groeten en alvast bedankt,

Philippe
    http://www.philippeswiggers.be

Re: Verenigde Staten - Westkust

De MiniTrekker is al jaren mij favoriete reistas; ik zou niets anders aanbevelen. Normaal gesproken ga je geen problemen hebben bij de check-in.
    Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Hallo,
      Normaal gezien is er geen probleem met de handbagage en foto materiaal.
      We vertrekken binnenkort weer naar de USA en hebben nog nooit problemen gekregen met de handbagage.
      Ons fotomateriaal zat in een trolley-rugzak van Kipling en een gewone rugzak
      plus nog de gewone handbagage ,alles kon mee in het vliegtuig.
      Enkel de laptop moet uit de tas en naast de tas geplaatst worden.
      Bij North West Airlines is de ruimte wel beperkt in het vliegtuig wat handbagage betreft.De kastjes zijn wel kleiner dan bij de andere maatschappijen zaols bij Delta of AA.Wel rekening houden met de stroom ginder ,dat is nl 110v ipv 230v.Het opladen duurt dan ook langer en neem een paar adapters mee want de stopkontakten zijn er ook anders.
      Statief in je vallies steken.Valiezen mogen vaak niet op slot .
      Prettige reis en verblijf ginder

Eddy
      Canon D20 ,Canon D50,Canon SX1 IS

Comment

Vergeet geen polarisatie filter mee te nemen! Mooie blauw lucht daar.
        FUJI XT2

Comment

@ Swiffie: Bedankt al voor je nuttige info. Blijkbaar heb je de USA al meermaals bezocht. Heb je tips voor het bezoek aan de cañons? Onze planning loopt van Las Vegas naar Bryce cañon (1 overnachting) en van Bryce naar grand cañon. Ook hier hebben we slechts 1 overnachting. Met de verplaatsing in gedachte blijft er misschien niet veel tijd over. Of is de cañons bezoeken vooral het genieten van de uitzichtpunten onderweg. Moeilijk in te schatten zo als je er nog niet in de buurt geweest bent.
          Bedankt,
          Philippe

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mr. White Bekijk bericht
            @ Heb je tips voor het bezoek aan de cañons? Onze planning loopt van Las Vegas naar Bryce cañon (1 overnachting) en van Bryce naar grand cañon. Ook hier hebben we slechts 1 overnachting.
            Hallo,

Als je nog enigszins flexibel bent met je overnachtingen, probeer dan zeker een nachtje extra te blijven in de buurt van Bryce Canyon. Reden hiervoor is dat Bryce Canyon prima wandelmogelijkheden biedt, waardoor je zonder al teveel inspanning (vergeleken met Grand Canyon) in de canyon kunt afdalen en prachtige plaatjes kunt maken. De reisafstand Las Vegas-Bryce is ongeveer 3-4 uur en met slechts 1 overnachting moet je je erg haasten danwel kom je er niet aan toe om in de canyon af te dalen. Maak vooral niet de fout (zoals alle amerikanen doen) om Bryce canyon alleen vanaf de diverse parkeerplaatsen/viewpoints te bekijken!

Groeten en veel plezier!

Comment

Als je vroeg bij de het toestel bent, is er baak meer mogelijk dan wanneer je op het laatste moment naar binnen wil. Hou er ook rekening mee dat voor vluchten naar de VS er extra controles zijn.

Na het inchecken, de paspoort controle, daarna de controle op handbagage door Zaventum en tot slot nog een controle alleen voor de vluchten naar de VS....
              Photoshop en The Gimp voor beginners

Comment

Persoonlijk vind ik Zion en Bryce canyon veel mooier dan de grand canyon, om te wandelen (Angels Landing in Zion) en zeker om fotos te trekken!

groetjes
                FUJI XT2

Comment

@ sergoor en peije: Bedankt... das heel nuttige informatie waar ik zeker en vast gebruik van ga maken. Dus toch zeker meer tijd nemen daar dan enkel stoppen aan de viewpoints dus.
                  Hoe zit het met grand canyon? Is het hier meer aan te raden enkel de belangrijkste punten aan te doen? Ik bekeek ook al de mogelijkheden van een helikoptervlucht. Iemand hier ervaring mee?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mr. White Bekijk bericht
                    @ sergoor en peije: Bedankt... das heel nuttige informatie waar ik zeker en vast gebruik van ga maken. Dus toch zeker meer tijd nemen daar dan enkel stoppen aan de viewpoints dus.
                    Hoe zit het met grand canyon? Is het hier meer aan te raden enkel de belangrijkste punten aan te doen? Ik bekeek ook al de mogelijkheden van een helikoptervlucht. Iemand hier ervaring mee?
                    De Grand Canyon is vooral impressionant. Ik had ook maar 1 overnachting in de buurt en ben er maar tegen de avond toegekomen en ben nog net de zonsondergang gaan meepikken. De dag erna heb ik nog wat langs de South Rim gelopen en dan nog naar een aantal viewpoints gereden. Ik denk dat gezien je beperkte tijd een Helicopter/Vlietuig toer het meest aangewezen is, voor afdalen heb je sowieso geen tijd. Ik denk wel dat je best je Helicopter Tour op voorhand reserveert.

Oorspronkelijk geplaatst door sergoor
                    Persoonlijk vind ik Zion en Bryce canyon veel mooier dan de grand canyon, om te wandelen (Angels Landing in Zion) en zeker om fotos te trekken!

groetjes
                    Ik heb Bryce en Zion op 1 dag gedaan, dus van Zion heb ik niet zo veel gezien. Wat ik altijd deed: Bij het binnen rijden krijg je een kaartje van het park en veelal vind je er ook de Trails. Je kijkt dan wat in lengte en moeilijkheid te doen is. De aangeduidde tijden zijn steevast overschat (waarschijnlijk op maat van families met kleine kinderen). Bij het maken van je keuze kan je eventueel ook in je reisgids kijken wat zij vermelden dat de moeite waard is. Ik vond persoonlijk de "Guide Du Routard" zelfs voor de USA een aarader

Bottinnes (Timberlands) heb ik in een Outlet tussen LA en LV gekocht voor 16$. Nu (2 jaar later) doen ze hun werk nog steeds
                    ---
                    Pogingen om iets op de gevoelige plaat/sensor vast te leggen:
                    http://picasaweb.google.com/arnout.swinnen

Comment

Hallo,
                      Ja het is reeds de 4 maal .
                      wij zijn daar nog niet geweest,maar dit staat ook op ons programma.
                      Las Vegas + Californie + Memphis
                      Vorige reizen waren oa. Hawaii, Caifornia, Memphis, Orlando Disneyworld,Elvis,New Orleans juist voor de overstroming.
                      Je mag ook geen fruit ,groenten ed meebinnenbrengen
                      We hebben altijd meerdere fototoestellen mee.
                      Ben al benieuwd naar de foto's.

Groetjes ,
                      Eddy
                      Last edited by Swiffie; 30 mei 2007, 12:50.
                      Canon D20 ,Canon D50,Canon SX1 IS

Comment

Ben er ook eens geweest (had toen wel een prosumer) en zou graag nog eens teruggaan met het huidige materiaal

Eerst en vooral voorzie genoeg geheugenkaarten (of een imagetank) en ook genoeg batterijen. Ik heb toen een lader gekocht in de supermarkt ginder maar je kunt best hier al ergens zo'n adapterstukje kopen voor de prise.

Je zoomlens vind ik persoonlijk een beetje te beperkt.
                        Als je bijvoorbeeld in de Grand Canyon een foto van één van de stroomversnellingen beneden wilt maken, dan ga je deze zelfs bijna niet zien.

Ook in de parken kom je redelijk wat dieren tegen (arenden, gieren, ...) en dit maakt toch wel leuke foto's.

Je breedhoek gaat zeker goed zijn dienst doen.

Zoals gezegd voorzie wat meer tijd (indien je kunt) in Bryce Canyon. Wij zijn hier ook maar 1 dag geweest en achteraf gezien was dit het mooiste park van heel de reis. De Canyon is natuurlijk overweldigend (zeker de zonsondergang) en misschien ook die nieuwe attractie (glasplaat waar je over kunt lopen), Zion vond ik persoonlijk wat minder (toen wij er waren was het vrij warm geweest en de bekende watervallen waren bijna helemaal weg op een paar druppeltjes na. Death Valley, Sequoia en Yosemite blijven natuurlijk ook de moeite.

Mvg en veel plezier

Steven
                        1DMkII/IV + 40D + Glas + Light + Storage

Comment

Hier kan ik al heel wat mee hoor... Bedankt!
                          Alleen die telelens... ik vrees dat het budget dat niet zal kunnen toelaten. Ik vermoed dat ik eerder de breedhoek ga aanschaffen. Heel graag zou ik dan ook nog een tele aan mijn materiaal toevoegen maar ik denk dat ik dat niet zal halen
                          Heb ondertussen nog wat meer naar info gezocht en we proberen inderdaad zo veel mogelijk tijd in Bryce te steken aangezien iedereen er wel lovend over is. In grand canyon zal het waarschijnlijk wel een helikoptervlucht worden maar weet wel nog niet of ik die al ga reserveren op voorhand.

Comment

Monument Valley, Yosemite, Bryce Canyon

de helicoptervlucht boven Grand Canyon is de moeite
                            was toen wel 100$ geloof ik

was er in '99

mijn begindagen als digitaal fotograaf en met 1.3MP, dus kwaliteit niet zoals vandaag hé ;-)
                            Yosemite

Bryce Canyon

Monument Valley

Grand Canyon
                            Last edited by Dirtyharry71; 6 juni 2007, 23:13.
                            Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                            Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

Comment

Voor die helivlucht, neem indien mogelijk die eurocopter (rode) in plaats van die bell's. Het uitzicht is veel beter, die bell's hebben 3 rijen zitplaatsen maar de achterste 2 staan naar elkaar toe. Eurocopter is stiller en cockpit heeft meer glas. Er zijn vooraan drie passagiersplaatsen, achteraan vier. Vorige zomer zijn we vertrokken met vier passagiers aan boord, dus iedereen zat aan het raampje Je kan in hetzelfde gebouw uw vlucht reserveren, vaak nog de dag zelf, doe het dus zo snel mogelijk 's morgens dan heb je de meeste keus om uw vertrektijd te kiezen. Prijs ongeveer 200$ per persoon voor 50 minuten vlucht, South en North rim. Gewoon doen, prachtig, eens je het plateau verlaat en boven de canyon komt....

Papillon Grand Canyon helicopters is de naam, zoek even op het net.
                              Last edited by bobby; 12 juni 2007, 00:49. Reden: naam bijgeplaatst
                              1Ds 1DIII 17-40L 24-70L 70-200 IS 2.8 L 50 1.8 EXT 1.4 II 580EX I & II manfr 055 manfr 468MGRC3 VP8360 120 gb compact AW

Comment

Working...
                              X