Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

tips Corsica vanop zeilboot

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• tips Corsica vanop zeilboot

Hi,

binnen enkele weken gaan we een zeiltocht doen in het Zuiden van Corsica.
    Hebben jullie tips om vanop de boot mooie platen te schieten?
    Zal ik voldoende mm's hebben met mijn 24-70?
    Ik overweeg al langer de aanschaf van een 70-200 + extender. Zal dit een must zijn voor deze reis?
    Cheers.
    Nikon D300, D50 -- Sigma 10-20 f/4-5.6 -- Sigma 24-70 f/2.8 -- Nikor 70-200 f/2.8 VRII -- Nikor 50mm f/1.8 -- Nikor 85 f/1.4

Re: tips Corsica vanop zeilboot

Met een langere lens kan je dingen fotograferen waar je met de 24-70 niet dicht genoeg bij kan komen.
    Je krijgt dus meer mogelijkheden als je toch een 70-200 meeneemt .
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

of ervaringen van mensen die al ooit vanop een zeilboot foto's trokken.
      Nikon D300, D50 -- Sigma 10-20 f/4-5.6 -- Sigma 24-70 f/2.8 -- Nikor 70-200 f/2.8 VRII -- Nikor 50mm f/1.8 -- Nikor 85 f/1.4

Comment

Ik weet niets van zeilen, maar zit je niet te ver van de kust voor foto's meestal?
        ---
        Pogingen om iets op de gevoelige plaat/sensor vast te leggen:
        http://picasaweb.google.com/arnout.swinnen

Comment

Halllo,

Mijn beperkte zeilervaring is idd dat je meestal km's van de kust zit. Dichterbijvaren kan ook, maar dan spreek je nog over enkele 100'n meter.

Aanleggen met prachtige rotsformaties bij de hand lijkt me in Corsica wel haalbaar, ik was er slechts 1 maal, in de winter en met de auto.. desondanks toch een prachtig eiland met kapen, kliffen, en andere adembenemende kusten bij de vleet.

mvg
          sven
          Canon Ixus V, Nikon D70, Nikon 18mm-70mm f3,5-f4,5, Nikon 50mm f1,8

Comment

bedankt voor deze eerste reacties.
            We gaan het Zuiden van Corsica bevaren.
            We zullen 's avonds voor anker gaan in kleine baaien, en ook af en toe aan wal gaan om te gaan bezichtigen. We willen zeker de tijd nemen om Bonifacio te bezichtigen.

Comment

Beste, ik was al vaker in Corsica en heb het ook vanop de zee gezien... Als je al geboekt hebt met een zeilboot, doen dan zou ik zeggen en tracht dicht bij de kust te varen zeker daar in het zuiden. Maar als het kan , stap van die boot af want in het land is er zoveel meer te zien en te fotograferen, je geraakt de eerste maand niet uitgekeken en je hebt bijlange niet alles gezien. Als je tips over leuke plaatsen wil hebben, laat het dan maar horen. Groeten en een fijn verlof

Comment

Doen die 70-200, kijk maar eens in men album travelling

Comment

Hi,

zeilboot is al gereserveerd. Maar we zien dat meer als varend hotel, en zijn zeker van plan regelmatig aan wal te gaan.
                  linda16093: er zitten enkele juweeltjes tussen je foto's van Corsica. Ik krijg nu echt zin om te vertrekken. Nog 2 weken aftellen.
                  Voor de geïnteresseerden; ik heb op pbase nog een schitterende gallerie gevonden:

Comment

Working...
                  X