Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tips voor Ierland?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Tips voor Ierland?

Ik vertrek deze zomer voor 4 weken naar Ierland met de tent + auto. De bedoeling is om zowat alles te zien . Daarom zou ik ook het volledige eiland rondtrekken.
    Nu is het dus vollop zoeken en lezen om een route uit te stippelen

Qua materiaal ben ik van plan om alles mee te nemen. Dus 350D + kitlens, 50mm macro en mijn 70-300. Ik twijfel nog wat of ik mijn flits zou meenemen.
    Verder heb ik nog 2 accu's, die ik bijna altijd kan laden in de auto met mijn DC-AC omvormer. Ik ga wel nog wat geheugenkaartjes aanschaffen, al was het maar om niet met een geheugentekort te zitten

Weet er iemand nog toffe plaatsen in Ierland, die niet platgelopen zijn door massa's toeristen?

Misschien goed om te weten: ik ben niet vies van (wat) vuil of regen (mijn materiaal daarentegen )

Re: Tips voor Ierland?

Mijn vader is vorig jaar met de fiets de Ring of Kerry afgereden, samen met twee jeugdvrienden (allen 60 plussers). Ik heb aan zijn foto's gezien dat het goed was .
    "Er is een grote norse neger in mij neergedaald die van binnen dingen doet die niemand ziet ook ik niet want donker is het daar en zwart."
    Lucebert Nederlands dichter en beeldend kunstenaar (1924 - 1994)
    Uit: Apocrief

Comment

Wij hebben enkele jaren geleden Dingle bezocht. Dat is een kleurrijk fantastisch mooi vissersdorpje in het Zuidwesten. Maar ook Slea Head, Wicklow Mountains, the Lakes of Klillarney en nog zoveel meer...allemaal meer dan de moeite waard. Alleen Dublin en Avoca waren druk maar de rest is goed te doen.
      Ik zou onmiddellijk mijn valies willen pakken en opnieuw vertrekken. Wondermooi land, maar toen wel nog barslechte wegen en geen enkele deftige wegwijzer.

Comment

Zeker Dingle niet vergeten. Dat stukje Ierland heeft een ander klimaat dan de rest van Ierland. Het kan daar zeer zonnig zijn terwijl de rest van Ierland onder een druilerig wolkendek zit. En 't is nog een mooi hoekje ook.

Comment

Dingle is prachtig. Het Zuidwesten is een aanrader. Vergeet zeker niet the Blasketts.
          Dit jaar in Belfast geweest en de Noordkust gedaan. Onvergetelijk.

Aanbevolen lectuur: Ierland van Ron Langenus
          André Langenus (EFIAP)

Comment

Bedankt voor de reacties

Mijn foto's van Ierland mogen jullie vanaf half augustus verwachten

Comment

Ik ben ooit naar Galway geweest en heb 'the Cliffs of Moher' bezocht, indrukwekkend!!
              Ashford castle, ongelooflijk mooi >>> daar heb ik een prachtfoto gemist

R.
              Nikon D300 | Nikon D5000 | Tamron 28-75 | 50mm 1.8 | Lensbaby | WEBSITE | Flickr

Comment

Ik vertrek ook in Juni naar Ierland! Ben ook volop bezig de route aan't uitstippelen! We gaan 1 week met de auto... Eigenlijk tijd te kort, maar we gaan toch de beste plekjes zien, denk ik!

Dublin - Wicklow Mountains - Powerscourt Falls - Mahon Falls - Rock of Cashel - Kinsale (Old Head) - Killarney - Kenmare Bay - Skellig Michael - Ring of Kerry - Dingle - Gallarus Oratory - Downpatrick Head - Ceďde Fields - Ben Bulden - Glencar Falls - Errigal Mountain - River Boyne - Four Knocks - Dublin

Ik hoop hier toch zo'n 80% van te zien... Dat moet wel haalbaar zijn, denk ik!
                . fashion & artist photography
                . www.kurtvandeweerdt.be
                . twitter . facebook . flickr

Comment

Jaren geleden op mijn reis van Dublin naar Belfast per wagen kwam ik het monument van onderstaande link tegen. Verrassend was toen ik vernam dat de achterste kamer enkel daglicht heeft op de kortste dag van het jaar. Heel ingenieus bedacht en... meer dan 5200 jaar oud!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door peterfoto Bekijk bericht
                    Jaren geleden op mijn reis van Dublin naar Belfast per wagen kwam ik het monument van onderstaande link tegen. Verrassend was toen ik vernam dat de achterste kamer enkel daglicht heeft op de kortste dag van het jaar. Heel ingenieus bedacht en... meer dan 5200 jaar oud!

http://www.drogheda-tourism.com/acti...tails.asp?ID=4
                    Daar worden tegenwoordig slechts een beperkt aantal bezoekers binnengelaten. Best op voorhand tickets halen, als je op goed geluk gaat dan zal het waarschijnlijk niet lukken (toch niet in de zomer).
                    Canon 350D | Canon 50 F1.4 | Tokina 12-24 F4 | Tamron 28-75 F2.8 | Sigma 70-300 F4-5.6 | Sony DSC F717

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door cosnovitz Bekijk bericht
                      Ik vertrek ook in Juni naar Ierland! Ben ook volop bezig de route aan't uitstippelen! We gaan 1 week met de auto... Eigenlijk tijd te kort, maar we gaan toch de beste plekjes zien, denk ik!

Dublin - Wicklow Mountains - Powerscourt Falls - Mahon Falls - Rock of Cashel - Kinsale (Old Head) - Killarney - Kenmare Bay - Skellig Michael - Ring of Kerry - Dingle - Gallarus Oratory - Downpatrick Head - Ceďde Fields - Ben Bulden - Glencar Falls - Errigal Mountain - River Boyne - Four Knocks - Dublin

Ik hoop hier toch zo'n 80% van te zien... Dat moet wel haalbaar zijn, denk ik!
                      Dat zal spurten worden om dat in 1 week te doen.
                      Canon 350D | Canon 50 F1.4 | Tokina 12-24 F4 | Tamron 28-75 F2.8 | Sigma 70-300 F4-5.6 | Sony DSC F717

Comment

Als je van rotsachtig natuurschoon houdt mag je zeker niet vergeten de Aran Islands en dan met name het eiland Inis Mór te bezoeken (groep van 3 eilandjes in de baai van Galway). Je vindt daar verder het indrukwekkende stenen fort van Dun Aengus welke je in veel toeristische brochures van Ierland tegenkomt. Desalniettemin zijn de Aran Islands niet overdreven toeristisch zodat je er rustig op je gemak kunt rondlopen.

Vlakbij en weer op het vaste land zijn de reeds eerder vermelde Cliffs Of Moher. Indrukwekkende kliffen waarvan de hoogste meer dan 200 meter hoog is. Je moet deze wel op het juiste moment bezoeken als de zon ze verlicht. Anders zien ze er wat mistroostig uit op foto. Jammer genoeg zijn de Cliffs Of Moher wel heel toeristisch. Zeker bij mooi weer is het op de viewpoints over de koppen lopen. Persoonlijk vind ik de kliffen op Inis Mór wel mooier (en vooral rustieker), maar die zijn veel minder hoog.

En dan heb je natuurlijk nog de Connemara met de vele meren boven Galway. Zeer mooi wandelgebied waar de vogelliefhebber of landschapfotograaf zeker aan z'n trekken zal komen.

Comment

Nogmaals bedankt voor alle tips

Comment

Zoals hier boven al gezegd, Dingle, en vergeet dan het schitterende Inch beach (waar Ryan's daughter is opgenmoen, niet Mooi zeeaquarium, westelijkste punt van europa....

Comment

Ook de connemara is een prachtig gebied aan de westkust, wordt soms vergeleken met een maanlandschap, is noordelijker van Shannon
                              Trouwens, de "ring of kerry" is inderdaad heel mooi maar behoorlijk toeristisch, je rijdt er gewoon achter de toerbussen.......
                              neem het schiereiland er net onder de beara of beary ring, even mooi en heel rustig! (een tip die wij uit de trotter haalden)
                              en probeer ook naar ht eiland van de papegaaiduikers te gaan, een unieke belevenis, ik kan nu net niet op de naam komen........zoek ik wel eens op en geef ik door.....
                              jola

Comment

Working...
                              X