Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER! Deze stadswandeling is inmiddels VOLGEBOEKT!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Berghotel Mummelsee, vlak naast de Mummelsee
Een uitstekend familiehotel, met prima service en heel gezellig.
Gelegen langs de Schwarzwald Hogstrasse, op zo'n +- 1036m hoogte.
In het topseizoen is het er wel vrij druk, vooral overdag als de bussen toekomen om het meer te bewonderen.
Daarnaast vind je ook de watervallen van Allerheiligen vlakbij, met het oude klooster (ruines), een dorp-gehucht waar haast enkel de gelovigsten der geloven verblijven (broeders, zusters, priesters, nonnen). Prachtige wandeling, afdalend langs de knappe watervallen, en een terugtocht doorheen de bossen (een leuke korte klim, puur natuur, met fantastische zichten bij moment op weer de naar benedenruissende watervallen.
Opnieuw vlakbij ligt ook het bekende natuurreservaat/ski/langlauf/wandel-oord van Ruhestein, waar je ook prima dagwandelingen kan maken, met mooie verzichten met hier en daar in de verte ook kleine meren.
Als mevrouw een dagje shoppen wil inlassen, dan is Baden-Baden slechts een half uur weg... de schwarzwald hogstrasse (bekende panoramische route) brengt je er noordwaards op een mum van tijd heen. Daarnaast is Baden-Baden een zeer bekend kuuroord. (en er is ook een fotozaak ) Ook weer goed voor een daguitstap!
Vanuit het hotel zelf kan je natuurlijk verschillende wandelingen maken, de afdaling naar Seebach is er een van, maar niet te onderschatten wegens de hoogteverschillen. Daarnast kan je vanaf het hotel nog naar de top van de berg, een goeie 100m hoger en dit via verschillende routes. Vroeger was dit militair gebied, maar nu is het een klein reservaat geworden.
We waren daar een aantal jaren geleden, ergens in januari. Via neckermann hadden we dit hotel ontdekt, wat voor zijn prijs een echte aanrader was toen.
We betaalden op en al ongeveer 200€ per persoon om hier een week te logeren, in vol pension, met alle dranken, ook 's avonds in de bar, inbegrepen!
Zeker nader onderzoek waard!
Elke dag wandelen in de natuur, en 's nachts was het er echt muisstil. Je kan je voorstellen dat het nadien thuis weer wennen was aan het lawaai van de voorbij rijdende auto's.
een prachtige vakantie daar beleefd, we keren er zeker nog terug!
Kan je zeggen waar ergens in het Zwarte Woud. Eventueel wat je interesseert?
Kan ik thuis eens kijken in mijn documentatie. Het maakt heel wat verschil of je in het noorden of zuiden verblijft.
Er zijn namelijk heel wat dingen die me te binnen schieten, maar waarvan me nu de juiste naam en locatie niet te binnen schiet. Het is ook al 10 jaar geleden voor mij, hé. En vergeetachtig dat ik ondertussen geworden ben
Een aanrader is alleszins het Europapark in Rust, d.i. tegen de Rijn, ongeveer halverwege noord en zuid.
Is al meer dan 10 jaar geleden maar we zijn er destijds verscheidene keren naar toe gereden.
Wat ik me vooral herinner zijn:
Calw - oud stadje
Triberg - waterval
Sankt-Peter - klooster in mooi gelegen dorpje
Titisee - meer
Freudenstadt - hééél groot marktplein
Offenburg - gezellig stadje
Freiburg - Münster, Schwabentor, Kaufhaus, water dat overal door de stad loopt
Donaueschingen - ontspringt Donau (Donauquelle), slot/paleis
De bergen Schauinsland en Feldberg
Als je net over de grens naar Zwitserland rijdt, de watervallen van Schaffhausen zijn ook de moeite.
Is al meer dan 10 jaar geleden maar we zijn er destijds verscheidene keren naar toe gereden.
Wat ik me vooral herinner zijn:
Calw - oud stadje
Triberg - waterval
Sankt-Peter - klooster in mooi gelegen dorpje
Titisee - meer
Freudenstadt - hééél groot marktplein
Offenburg - gezellig stadje
Freiburg - Münster, Schwabentor, Kaufhaus, water dat overal door de stad loopt Donaueschingen - ontspringt Donau (Donauquelle), slot/paleis
De bergen Schauinsland en Feldberg
Als je net over de grens naar Zwitserland rijdt, de watervallen van Schaffhausen zijn ook de moeite.
Daar is discussie rond,er is ook nog een andere plaats in het Zwarte Woud waar hij zou ontspringen en verder ondergronds doorlopen tot Donaueschingen.(Naam vergeten)
Even gaan googlen en dit gevonden:http://nl.wikipedia.org/wiki/Donau#Duitsland
Last edited by Macroshopper; 31 maart 2007, 00:52.
'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.
Kan je zeggen waar ergens in het Zwarte Woud. Eventueel wat je interesseert?
Kan ik thuis eens kijken in mijn documentatie. Het maakt heel wat verschil of je in het noorden of zuiden verblijft.
Er zijn namelijk heel wat dingen die me te binnen schieten, maar waarvan me nu de juiste naam en locatie niet te binnen schiet. Het is ook al 10 jaar geleden voor mij, hé. En vergeetachtig dat ik ondertussen geworden ben
Een aanrader is alleszins het Europapark in Rust, d.i. tegen de Rijn, ongeveer halverwege noord en zuid.
was deze topic uit het oog verloren ik ga in vakantie aan de streek van bernau im schwarzwald. Dat is niet zo ver van freiburg
In my bag: Canon Eos 400 D 18-55 mm & Sigma 70-300 mm APO
Manfrotto 190 XPRO + 484 RC2 Balhoofd
Comment