Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het ideale fotoland

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Het ideale fotoland

Nee , ik heb toch wel genoten van mijn reis niettegenstaande dat ik helemaal alleen was . Maar ik zou het de volgende keer op een andere manier doen gelijk in een van de bovenstaande items al is vermeld , nl. enkel de vliegtuigtickets kopen en ter plaatse naar een reisbureau gaan en desnoods een lokale gids huren die je brengt waar je zijn moet .
    Een voorbeeld . Ik had deelgenomen aan een excursie met nog een 12 -tal andere deelnemers uit alle hoeken van de wereld . Onderweg passeren we de rijstvelden waar de plaatselijke bevolking aan het werken was .Eénmaal heb ik de chauffeur van het busje kunnen overhalen om eens even te stoppen en dat was het . Als ik nu alleen was of met een gids , daar had ik mij uren kunnen amuseren . Enkele kilometers verder zie je dan die buffels door die rijstvelden ploeteren . Ik zeg je , dan bloedt je hart als je daar geen foto's van kunt nemen .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door noliko Bekijk bericht
      Nee , ik heb toch wel genoten van mijn reis niettegenstaande dat ik helemaal alleen was . Maar ik zou het de volgende keer op een andere manier doen gelijk in een van de bovenstaande items al is vermeld , nl. enkel de vliegtuigtickets kopen en ter plaatse naar een reisbureau gaan en desnoods een lokale gids huren die je brengt waar je zijn moet .
      Een voorbeeld . Ik had deelgenomen aan een excursie met nog een 12 -tal andere deelnemers uit alle hoeken van de wereld . Onderweg passeren we de rijstvelden waar de plaatselijke bevolking aan het werken was .Eénmaal heb ik de chauffeur van het busje kunnen overhalen om eens even te stoppen en dat was het . Als ik nu alleen was of met een gids , daar had ik mij uren kunnen amuseren . Enkele kilometers verder zie je dan die buffels door die rijstvelden ploeteren . Ik zeg je , dan bloedt je hart als je daar geen foto's van kunt nemen .
      Nu wordt het mij al wat duidelijker: de beperkingen van openbaar vervoer voor een fotograaf.
      Ik reis al zo'n 25 jaar met pak en zak de wereld rond met mijn fotogerief en 1 ding heb ik geleerd tijdens mijn reizen: bespaar op overnachtingen, maar niet op transport.
      In oninteressante streken reis ik met de bus of trein. In boeiende gebieden huur ik een wagen met chauffeur (taxi dus). In Noord-Vietnam bedraagt de prijs voor een Chinese jeep ongeveer 25 euro per dag. Voor dat geld zie je veel meer en heb je totale vrijheid. Bovendien kom je in plaatsen waar het openbaar vervoer nauwelijks komt. Ik heb deze formule al met succes afgerond in India, Birma, Pakistan, Ecuador, Bolivië, Colombia, ...
      De prijs schommelde tussen de 25 en 70€ per dag.
      In Westerse landen huur ik een wagen en rij ik zelf.
      Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Dat is het Vantje .
        Maar ja , het was mijn eerste wereldreis en dan moet ge leergeld betalen .
        Nu zou ik graag naar Guatemala gaan en dan ga ik het op jou manier proberen .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
          Nu wordt het mij al wat duidelijker: de beperkingen van openbaar vervoer voor een fotograaf.
          Ik reis al zo'n 25 jaar met pak en zak de wereld rond met mijn fotogerief en 1 ding heb ik geleerd tijdens mijn reizen: bespaar op overnachtingen, maar niet op transport.
          In oninteressante streken reis ik met de bus of trein. In boeiende gebieden huur ik een wagen met chauffeur (taxi dus). In Noord-Vietnam bedraagt de prijs voor een Chinese jeep ongeveer 25 euro per dag. Voor dat geld zie je veel meer en heb je totale vrijheid. Bovendien kom je in plaatsen waar het openbaar vervoer nauwelijks komt. Ik heb deze formule al met succes afgerond in India, Birma, Pakistan, Ecuador, Bolivië, Colombia, ...
          De prijs schommelde tussen de 25 en 70€ per dag.
          In Westerse landen huur ik een wagen en rij ik zelf.
          volledig mee eens, op 1 ding na. Ik heb met mijn vriendin een jaar in Azie gereisd, waarvan de helft met de moto (waaronder vietnam)
          Uiteraard heb je dan de totale vrijheid om te stoppen en zelfs naar een viewpoint te toe te rijden dat je denkt dat hét beeld gaat geven. Maar:
          ga niet alleen. Als chauffeur of rijder zie je niet de helft dan wanneer je meerijdt. Voorbeeld: in Ladakh rijden we met een paar vrienden naar Pangong lake. Niemand heeft Marmotten gezien, behalve mijn vriendin (die toen eens achterop zat), zij zag er 5.
          In t geval je toch alleen gaat: ga TRAAG. kleine etappes, met veel en lange stops, zodat je t allemaal beter kan absorberen. Beperk desnoods je programma of traject. Of Fiets. De beperkingen in gewicht spelen een beetje fotograaf wel parten, maar je ziet wel ontzettend veel.

Ik denk dat weinig touroperators (niet bij ons en zeker niet in de exotischer landen behalve de safari's) aan de specifieke eisen van een veeleisend fotograaf kunnen voldoen. Ze denken in standaardpakketten. Daarom: wat je zelf doet, doe je beter. Als je je ervaringen van vietnam kan gebruiken om t in guatemala anders te doen, zal je veel meer resultaat boeken qua foto's, en dat zal niet aan t land zelf gelegen zijn, gewooon aan de reisformule
          Last edited by Mingh; 23 maart 2007, 16:57.
          http://www.effieweg.tk

Comment

Via dit artikel in "De Morgen"

Ik ben met een groep van Anders Reizen onlangs naar Guatemala geweest, en heb het geluk gehad Patrick Vercoutere van Adrenalina Tours als begeleider te hebben. Een waarlijke ontdekking ! Patrick runt in Guatemala het toeristisch kantoor Adrenalina Tours en organiseert voor individuele bezoekers een vakantie op maat. Hij kent zijn vak als geen ander en als West-Vlaming heeft hij ook de commerciêle feeling om een prima prijs-kwaliteitswaarborg te geven. Een aanrader als je ginder in de buurt bent. Zie ook www.adrelaniatours.com Reistip van Bart De Bruyne

ben ik al in contact gekomen met deze Patrick en ik denk dat dit de ideale man is om mij door Guatemala te loodsen .

Comment

Misschien een ideetje; waarom niet via BD gelijkgestemden ronselen om een wereldreis te maken en daar ter plaatse een taxi te charteren.
              Lijkt utopisch, maar je weet nooit...
              Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Deze mail kreeg ik zo juist nog :

Je natuurlijk inspiratie uithalen want die zijn allemaal al doorgegaan en
                gebaseerd op jarenlange ervaring.. doch mijn specialiteit is eigenlijk
                persoonlijke reisplannen maken voor groepen van 02 tot 20 man/vrouw ... met
                alles erop of alles eraf .. zoals mensen zelf willen. Er komt nu een groep
                uit HOOGLEDE (bij Roeselare) op 12 juli voor 20 dagen ... zie hun reisplan
                ... (gewoon ter inlichting)
                Ik organiseer alles van bij aankomst
                in de (inderdaad enige) luchthaven LA AURORA tot en met het terug op het
                vliegtuig zijn ...
                Aarzel echt niet om meer vragen te stellen, alsook je eigen persoonlijke
                noot toe te voegen .. in het najaar is zeer fotogeniek de feesten in TODOS
                SANTOS CUCHUMATAN en SUMPANGO ... waarbij enkele voorbeelden .. om je groep
                te laten wegsmelten van verlangen.
                Hoogstwaarschijnlijk zullen je groepsleden vragen stellen bij
                (on)veiligheid, daarom .. programmeer goed, weet met WIE je reist, wanneer
                en HOE .. .en dan loopt alles best !

Comment

Ecuador !!!

landen op grote hoogte in Quito, in de Andes op 4000 meter, in de jungle, door de jungle, in de kustgebieden... alle mogelijke vormen van natuur te vinden in dat 'kleine' landje. moest ik de kans hebben, keer ik zeker terug.
                  www.loft6.be

Comment

Voor mij is China echt een topland voor fotografie. Het is groot, enorme variatie aan landschap en mensen.

Vorig jaar maakte ik een reis in het westen van China met de verwachting prachtige foto's te kunnen maken. Met dat idee ga ik nooit nog op reis. Onbewust begin je te jagen en vergeet je toch 100% te genieten. Ik heb mooie foto's genomen, maar geen toppers.

Waar ik het volledig mee eens ben is het volgende: Huur je eigen vervoer (al dan niet met chauffeur). Alleen dan heb je de volledige vrijheid.

Als extra moet ik nog opmerken dat je je best goed informeerd over wat mensen aanvaarden van een fotograaf en wat niet. Om een voorbeeld te geven. In Tibet kunnen veel mensen er echt niet mee lachen als je ongevraagd een foto neemt. Zeker op de 'heilige' plaatsen waar veel pelgrims komen of monikken.
                    Als je een foto neemt van iemand, laat die dan ook zien en toon je dankbaarheid. Het beste is om vooraf te vragen of je een foto mag nemen, maar dat neemt soms de spontaniteit in de foto weg.
                    Canon EOS 5D mkII + EF 24-105mm f/4 L IS USM + EF 70-300 f/4-5.6 DO IS USM
                    Fujifilm X-E1 + XF18-55mmF2.8-4 R LM OIS

Comment

Als het gaat over natuurfotografie die unieke beelden moet opleveren is dit een makkie : IJSLAND

Foto's van IJsland haal ik er steeds weer zo uit.

Natuurlijk, de beschikbare reistijd is erg beperkt, het is er onvoorstelbaar duur en het weer, tsja, dat doet zijn eigen zin.

En voor wie van fotografische uitdagingen houdt : het noorderlicht !!!

Kijk in dit verband eens bij www.polarimage.fi, ik ga deze nog eens in een nieuwe topic zetten.

Paul

Comment

Ik ga kort zijn, sie

Mensen? Cuba!
                        Grazers/roofdieren? Afrika!
                        Vogels? De Llanos in Venezuela of de Pantanal in Brazilië!
                        Landschappen? ...daar ben ik nog niet uit.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TooT Bekijk bericht
                          Ik ga kort zijn, sie

Mensen? Cuba!
                          Canada misschien?
                          Canon EOS 7D
                          Canon EF-S 10-22mm USM - Canon EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM - Canon EF 70-200mm f/4L USM
                          Canon Speedlite 580EXII

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TooT Bekijk bericht
                            Ik ga kort zijn, sie

Mensen? Cuba!
                            Lanschappen => makkie => Ijsland
                            Mijn foto's op : http://nonkelmil.zenfolio.com/

Comment

Landschappen : Toscanië !!!

Comment

Noliko,

Je hebt nochtans de beste Photo Traveller in je club...
                                Tegen "vandaag" zeggen we morgen ... "gisteren".

Wat maak dat uit .. ' t is 't resultaat dat telt..

Comment

Working...
                                X