Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

ervaringen Dominicaanse Republiek

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • ervaringen Dominicaanse Republiek

    Hallo mensen, ik ga over een tijdje naar de Dominicaanse Republiek en ben door het zoeken van info beetje bang gemaakt voor diefstal /overval op straat.
    Wie is er geweest en heeft met zijn digi camera rondgelopen? Is het echt zo crimineel als ik hier en daar lees of valt dat reuze mee en kan ik met een gerust hart mijn camera met glas meenemen.

    Nu weet ik wel dat je overal een risico loopt, hier in Amsterdam loop je ook risico's met een dikke camera op je buik

    Ik hoor graag je ervaringen!

    Groet
    Ed
    ---------------- Ik doe niet meer mee

  • #2
    Re: ervaringen Dominicaanse Republiek

    ik ben er geweest, opzich geen problemen ginder.
    Ik zat in een all-in hotel.
    Tijdens de uitstappen heb ik niks problemen gehad, en ik had een sony camera vx9000 mee. Grote camera.

    Maar this gelijk je zegt, zit je nu in amsterdam of china of dominikaanse, denk wel dat in dominikaanse wel strenger aan toe gaat indien ze nen dief pakken.

    Je kunt voor zekerheid een diefstal verzekering afsluiten, dan ben je zeker, prijs toen voor menne camera was 250 euro voor 1 jaar

    heb ik toen wel gedaan

    Comment


    • #3
      Re: ervaringen Dominicaanse Republiek

      Het hangt er natuurlijk vanaf waar jullie verblijven. Zit je ergens op een resort in Punta Cana dan kan je met een gerust hart de straat op met je digi.

      Ik daarentegen heb ook een weekje verbleven een 5 tal km van de hoodstad. het hotel en strand werden bewaakt (zelfs met geweren). Als wij de hoodstad introkken was dit steeds onder begeleiding en heb mij nooit bedrijgt gevoeld.

      Een koppel die wij daar leerden kennen waren wel beroofd op een naburig strand 's avonds toen ze terug naar hun hotel wilden gaan.

      Nu is het wel zo dat de grote BE touropperators enkel nog naar Puerto Plata en Punta Cana vliegen en daar is er geen enkel probleem hoor.

      Veel plezier (en vergeet je regenjekker niet)
      EOS 400D - Tamron 28-75mm F2.8 XR Di - Canon EF 70-200mm F4 L USM

      Comment


      • #4
        Re: ervaringen Dominicaanse Republiek

        Dominicaanse !!!
        Jong, jong, jong ...

        Dat was niet normaal !!!!
        Ik heb al verschillende reizen achter de rug, maar Dominicaanse !!! Man, man, man...

        Meestal moet ik eens denken als ik een reisbestemming hoor, zo van " hmmm... dat zegt mij iets, ben ik daar nu al geweest ? Hoe zag dat er nu weer uit ? Wat hebben we daar gedaan ? " en meestal vraag ik dan aan marijke " zijn wij daar al geweest? " Maar van Dominicaanse !!! Daar ben ik niks van vergeten ..
        Daar kan ik een boek over schrijven.

        Als je een beetje een avonturier bent, dan geef ik u garantie dat dit dé reis zal worden van uw leven....

        ik weet niet waar ik moet beginnen te vertellen .

        Ik ben niet echt een strandzitter, maar op dominicaanse ging ik iedere avond een strandwandeling maken, uuuuren kon je er lopen zonder iets of iemand tegen te komen, gewoon een droom...

        Het zee water is er warmer dan in mijn bad ( echt waar ) !!

        Die excursies zijn er om uw duimen af te likken.
        Dominicana jones, grigri lagoun ( of zoiets ), die hoge waterval in het noorden , enz... Echt niet normaal !!

        Terwijl ons marijke lag te zonnen, was ik den hof af en had ik een inboorling leren kennen ( hij verkocht schelpen op het strand ). Die man kon enkel spaans en ik kon geen spaans ...
        Enfin, na een kwartier gebarentaal zat ik achteraan op die man zijn brommer ( alles is daar met een brommer he ! als je een taxi nodig hebt roep je maar iemand met een brommer ). Ik stopte die man 20 $ in zijn handen en ik gebaarde dat hij mij moest zijn streek laten zien.
        Het eerste die hij liet zien was zijn huis. We reden langs een aardeweg tot we na een tijdje in een klein dorpje kwamen met een paar krotten.

        Een tuinhuis hier, is een villa daar !! ik kwam binnen in die man zijn woning ( 3 op 4 meter ) waar hij samen met zijn ouders, dochters, zonen vrouw woonde.
        Daarna reden we naar de school waar zijn kinderen zaten.
        Toen we daar aankamen leek het alsof die kinderen voor het eerst een blanke man zagen. Al die kinderen stroomde de klas uit en kwamen allemaal rond mij staan en begonnen spontaan een lied te zingen...

        Daarna liet hij mij zien waar hij als jonge gast wel eens ging spelen.
        De brommer aan de kant en we kropen over de draad.
        Na één uur stappen baande hij een weg met zo'n groot kapmes ( bergflank op ) door een broese en naast meters diepe putten kwamen we aan een grot. Hij had onderweg hier en daar stukken droge schors van die bananebomen getrokken.
        We gingen binnen in die grot ( het leek alsof nog nooit iemand daar binnen was geweest ). Hij maakte een fakkel en stak die gedroogde schors aan en met zijn laatste lucifers, en we trokken binnen. We liepen door zachte grond ( ik dacht modder ) en na een tijdje was de stank niet meer te harden.
        Nog verder klimmen en klouteren drupte er van alles in onze nek ( ik dacht water ). na nog een kwartier wandelen hoorde ik wind, maar er was geen wind .
        Ik vroeg hem dom kijkend aan wat dat geluid was. En hij deed met zijn handen dat het vleermuizen waren.
        Ik moest en zou van die vleermuizen een foto trekken.
        Natuurlijk in de pikdonker kon ik niet zien waar ik trok en richte mijn toestel naar boven en duwde zomaar op het knopke.
        Na de eerst efoto die ik maakte ging mijn flits af. De plafond die zwart zat van de vleermuizen begon ineens in leven te komen. 1000enden vleermuizen vlogen in het rond. Op dat moment ging die man zijn fakkel dood !! En net op dat moment krijg ik een vleermuis in mijn gezicht !!
        We zaten daar in die grot... Volledig onder de pis en kak, zonder licht, en met 1000en den vleermuizen boven ons hoofd. En als ik zeg vleermuizen bedoel ik vleermuizen he ! ( geen dingskes van 10 cm zoals hier, maar echt joekels van vleermuizen ).
        Het was er pikdonker, Je kon echt niks zien ...
        Met mijn GSM en het schermpje van mijn fototoestel als enige lichtbron zijn we na een uren uit die grot geraakt.
        Doordat ik geraakt was door die vleermuis ben ik door het verschieten ergens met mijn hoofd tegenaan gestoten en bloede ik nogal hevig.
        Toen ik ( een paar uur te laat ) in het hotel aankwam ( onder de pis, kak en bloed ) kreeg ik nog eens de volle laag van ons Marijke ...

        Dat zijn dingen die je nooit meer vergeet !!!


        De mensen ginder zijn straatarm.
        Als je als blanke man alleen ergens in de buitenkanten van de stad/dorp loopt, komen de meisjes van 18 a 25 jaar spontaan bij u, wrijven op uw achterste en trekken aan uw arm ... ( als banke ben je schatrijk voor hen ).

        wat je ZEKER moet doen !!!
        1) koop hier muggenmelk bij de apotheek. Als de zon weg is zitten er zeer veel kleine mugjes...
        2) neem een dun hemdje met lange mouwen mee ( voor die muggen ).
        3) neem een zeer dunne lange broek mee ( voor die muggen ).
        4) Koop 5 kilogram karamellen in de colruyt en neem die mee voor als je een excursie doet.
        Je zal dan waarschijnlijk met zo'n open ( oude ) unimog ( soort kleine kamion ) door kleine dorpjes rijden.
        Als je kinderen ziet gooi je die snoepjes ( die hier niks kosten ) gewoon naar buiten. Die kinderen zijn daar stekezot van !!!
        We hadden onze laatste snoep weggegooid als er nog een klein meisje ( 10 jaar ) 100en meters op haar blote voeten door de grote stenen bleef lopen om toch nog een snoepje te krijgen... Dat zijn beelden die in uw geheugen gegraveerd zijn !! onvoorstelbaar gewoon ...

        Zeker snoepjes mee doen !!!






        Zo zijn er nog verhalen die ik kan doen over domincaanse !!
        Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

        Comment


        • #5
          Re: ervaringen Dominicaanse Republiek

          Hallo Lieve lens,

          ik had al zin in de trip maar na je verhaal kan ik haast niet wachten!
          Hoop op minste even leuke herinneringen!

          Groet

          Ed
          ---------------- Ik doe niet meer mee

          Comment


          • #6
            Re: ervaringen Dominicaanse Republiek

            Ik ben er 2x geweest. Een prachtig land. Als je het land wil zien, moet je zeker uit je hotel komen natuurlijk.

            Wat betreft onveiligheid is het in Brussel en Antwerpen onveiliger om met je camera rond te lopen dan in de Dom Rep.

            Toch moet je niet te koop lopen met je camera.
            Als je georganiseerde uitstappen doet, dan kan er zeker niets gebeuren.
            Trek je er alleen op uit, dan ben je een gemakkelijk slachtoffer. Maar je moet al pech hebben als men je camera afhandig wil maken.

            Voor foto's en locaties : http://www.itne.be/jan/palenta/photo...=travel/domrep
            palenta !!

            Comment


            • #7
              Re: ervaringen Dominicaanse Republiek

              hallo Hedgehog,

              mooie foto's man, kan niet wachten tot ik die kant op ga!!

              Groetjes

              Ed
              ---------------- Ik doe niet meer mee

              Comment


              • #8
                Re: ervaringen Dominicaanse Republiek

                ben er inmiddels al 4x geweest...

                van Punta Cana, tot Boca Chica, Samana, Cabarete etc...

                is en blijft voor mij een geweldige bestemming.

                Enorm vriendelijke mensen, van diefstal niets te merken.

                Heb de laatste keren geen georganiseerde uitstappen meer gedaan en toch met m'n EOS rond gelopen. Echt geen gevaar gemerkt hoor.

                Cabarete vond ik het leukste. En het mooiste vond ik Saona en Punta Rusia, en Laguna Grigri, en ... en ... en ...

                GO for it!!!
                Eos 350D - Sigma 18-200mm F3.5-6.3 DC - Canon EF 50mm F1.8 - Canon 430Ex - BG-E3 - SanDisk 1 Gig Ultra II drdesign.be

                Comment


                • #9
                  Re: ervaringen Dominicaanse Republiek

                  Nog 6 weken wachten en dan vliegen we..... kan niet wachten. hoop veel mooie platen te maken!

                  Groet

                  Ed
                  ---------------- Ik doe niet meer mee

                  Comment


                  • #10
                    Re: ervaringen Dominicaanse Republiek

                    Oorspronkelijk geplaatst door lieven lens Bekijk bericht
                    4) Koop 5 kilogram karamellen in de colruyt en neem die mee voor als je een excursie doet.
                    Je zal dan waarschijnlijk met zo'n open ( oude ) unimog ( soort kleine kamion ) door kleine dorpjes rijden.
                    Als je kinderen ziet gooi je die snoepjes ( die hier niks kosten ) gewoon naar buiten. Die kinderen zijn daar stekezot van !!!
                    We hadden onze laatste snoep weggegooid als er nog een klein meisje ( 10 jaar ) 100en meters op haar blote voeten door de grote stenen bleef lopen om toch nog een snoepje te krijgen... Dat zijn beelden die in uw geheugen gegraveerd zijn !! onvoorstelbaar gewoon ...

                    Zeker snoepjes mee doen !!!
                    Beter toch geen snoepjes meedoen. De kinderen zijn er inderdaad zot van, maar zijn niet gewoon aan zoetigheid en hebben bovendien weinig mogelijkheden om hun tanden te poetsen... Met alle gevolgen vandien.
                    Je koopt beter een pak stylo's in de colruyt. Ze zijn wel niet zo lekker , maar je maakt die kinderen er even gelukkig mee...
                    Heaven is a place on earth... You have to dive to find it !
                    Weekendje Ardennen in Dochamps ? - Chalet Dochamps op Facebook

                    Comment

                    Working...
                    X