Begin april ben ik van plan een weekje naar Tsjechie te gaan. Als bestemmingen denk ik aan het reuzengebergte en Praag.... en dus op zoek naar plekjes die je gezien moet hebben. Hoor dan ook graag jullie ervaringen.
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Tsjechie
Collapse
X
-
-
Re: Tsjechie
Ik kan alleen maar wat vertellen over Praag.
Ben zowat de hele wereld over gereisd (voor mijn werk).
Een van de mooiste steden is toch Praag geweest (4x geweest).
De laatste keer heb ik er 10 fotorolletjes volgeschoten.
Er is een boekje met de naam 10X Praag (De tien Praagse wereldwonderen), deze plaatsen moet je zeker bezoeken.
Iedere dag is er om 12 uur de wisseling van de wacht. Dit is een schitterende parade. Om een goede plaats te hebben moet je wel ruim van te voren aanwezig zijn.
Mocht je nog wat willen weten stuur maar een PM.
mvgr
antoine200
-
Oorspronkelijk geplaatst door antoine200 Bekijk bericht......
Er is een boekje met de naam 10X Praag (De tien Praagse wereldwonderen), deze plaatsen moet je zeker bezoeken.
......
mvgr
antoine200Leon Loeffen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door loeffen Bekijk berichtboekje wat ik heb is van uitgeverij Artfoto uit 1993
mvgr
antoine200
Comment
-
-
in Praag moet je ook zeker naar het technisch museum gaan.
Veel mooie oude vliegtuigen, auto's en een hele collectie oude fototoestellen.
Ook zeker eens op de berg aan de rand van de stad gaan, er staat een soort eifeltoren op, ik weet nu niet meer juist hoe de berg heet, maar je hebt er een mooi uitzicht over praag.site[/URL]
Comment
-
Interessante plaatsen die wij bezocht hebben:
Telc: het mooiste oude marktplein van Bohemen.
Khutna Hora: speciale kathedraal en het ossuarium is één van de merkwaardigste dingen die ik ooit gezien heb.
Cesky Krumlov: wel wat toeristisch, maar toch een heel mooi stadje.
Kijk ook eens hier http://members.tripod.com/Tsjechie/
Onder de link 'Bohemen' vind je meer details over deze plaatsen.
Alvast goede reis !Last edited by Reiziger; 6 maart 2007, 17:44. Reden: De naam van het tweede stadje begint met K, niet Kh, maar als ik dat laat staan, komen er drie sterretjes in de plaats ...
Comment
-
In de buurt van Praag kan je concentratiekamp / ghetto "Theresienstad" bezoeken, http://en.wikipedia.org/wiki/Theresienstadt_Ghetto .
Comment
Comment