Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

foto spiegelen in photoshop kan dat?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• foto spiegelen in photoshop kan dat?

Hallo,

vroeger kon je al eens van een negatief een spiegelbeeld afdrukken, lukt dat ook in photoshop, en hoe doe je dat dan?

Greetz, RonnyE

Re: foto spiegelen in photoshop kan dat?

Image --> Adjustment ---> Invert (of wel Ctrl+i)

dan krijgt ge 't negatiefbeeld
    Eos 350D - Sigma 18-200mm F3.5-6.3 DC - Canon EF 50mm F1.8 - Canon 430Ex - BG-E3 - SanDisk 1 Gig Ultra II drdesign.be

Comment

Hoi RonnyE

Zo spiegel je een foto in Photoshop CS en CS2:

Open het lagenpalet
      Dubbelklik op de "achtergrondlaag"
      Klik OK op het invulvenster dat dan verschijnt, de achtergrondlaag wordt een echte laag (laag 0)

Je kan ook de inhoud van de achtergrondlaag kopiëren en plakken in een nieuwe laag (CTRL+A - CTRL+C - CTRL+V) - en dan die nieuwe laag aanklikken in het lagenpalet.

Ga naar: Bewerken > transformeren > horizontaal omdraaien.
      In het Engels: Edit > transform > flip horizontal

Groetjes,
      aan mijn kleurbeheer mag je twijfelen, maar mijn pizza's zijn niet te evenaren!
      grtz
      marc-en-ciel

Comment

kijk zo simpel he ik ik wist dat niet

Bedankt
        Greetz, RonnyE

Comment

Als ik dit zo doe, draaien beide lagen bij mij. Ik wil de originele laag behouden en de gekopieerde laag spiegelen...

hoe doe ik dat dan?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door canonedward Bekijk bericht
            Als ik dit zo doe, draaien beide lagen bij mij. Ik wil de originele laag behouden en de gekopieerde laag spiegelen...

hoe doe ik dat dan?
            [Mod-LesC]Je hebt een draadje van 2005 opnieuw tot leven gewekt (), maar enfin: je vraag is valide.Het komt erop neer dat je je laag draait, niet je hele afbeelding. Het laatste (je hele afbeelding) doe je via Image>Image Rotation..., het eerste (enkel de laag) via Edit>Transform... waarbij je er zeker voor zorgt dat die laag geselecteerd is.

Maar misschien kun je ons vertellen met welke versie van Photoshop je werkt, en of je een NL of een E versie hebt. [/Mod]
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.4.1) - iPhone XR (iOS 18.4.1) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.4.1)

Comment

OKe, dank je...het is gelukt met PS CS 8.0.1...

Comment

Working...
              X