Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bestand verkleinen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Bestand verkleinen

Ik wil een JPG bestand naar een afdrukcentrale sturen
    De afmetingen zijn 50*75. Het bestand zelf is 5.2 Mb groot.
    De afdrukcentale aanvaard het niet wegens te groot.
    Hoe kan ik het best het bestand verkleinen ZONDER dat de afmetingen veranderen.
    Alvast bedankt voor de antwoorden.
    ( De afdrukcentrale is Hema Belgie)

Re: Bestand verkleinen

Persoonlijk zou ik het niet verkleinen, of je moet veel inleveren van de kwaliteit.
    Ik zou een andere centrale zoeken of een cd-rom inleveren.

Comment

Hi,

a) Hoe krijg je de 5.2 mb naar beneden : Door "save as" jpg en een grotere compressie te nemen (bvb. 6 ipv 10)
      Ik weet niet wat het nu is.

b)Andere mogelijkheid: aantal pixels langs de lange zijde verminderen en dan natuurlijk de DPI ook verminderen in verhouding.

Er zijn nog mogelijkheden.

c) WIL je dat doen ?: NEEN

Zoek een centrale die de 5.2 mb wel aanvaardt. Fotowinkels genoeg. Voor zo een grote wil je toch de beste DPI en kwaliteit ?

mvg,
      DPaul.
      DPaul - A.FIAP
      D810, nikkors and other stuff

Comment

Aangezien je het toch wil laten afdrukken zal je toch IETS moeten doen en das dus de COMPRESSIE verhogen zodat het bestand kleiner wordt bij toch een even grote resolutie (punter/afstand- DPI)

HOE?
        Tja, je geeft weinig info over de soft die je gebruikt.
        Ik stel voor om BD SIZER te gebruiken, op dit forum zijn er genoeg mensen die het kennen en er zijn al hopen vragen en antwoorden over geweest. Even zoeken via de zoekfunctie hier. Ik heb het hier op de job niet bij de hand maar het wijst zijn eigen uit.

In die BD Sizer kun je de max filesize ingeven (zie afdrukcentrale) en je zal een bestand overhouden met de max kwaliteit voor die toepassing. WEL eerst je bestand even kopieren zodat je de originele overhoudt.

Groetjes,
        JOhan
        Groetjes, Johan "Loloboy" Masschalck
        BE-Wommelgem
        .: 20D & D700 :.

Comment

Alvast bedankt allemaal.
          Ik weet het;
          elke afdrukcentrale heeft zijn voor en nadelen
          Enerzijds is het budget ook beperkt omdat we 15 posters nodig hebben van dat formaat.
          Ik ga de voorgestelde oplossingen proberen
          -Compressie verminderen via photoshop
          - BD resizer opzoeken en uitproberen

Dit sluit niet uit dat; indien iemand anders nog ideeen of commentaar heeft; ik dit graag hoor.
          Ik ga zelf ook een vraag aan Hema stellen of ik een CD kan opsturen.
          Ter info: Pixum nl aanvaard deze bestanden maar hun posters zijn zodanig opgerold in een (te kleine) rol dat ik er al twee beschadigd terug gekregen heb. (de tweede was dan wel gratis maar die was ook gekreukt en nu durf ik niet goed meer protesteren)
          Paul

Comment

run neat image er eens overheen.

Als ik 1% ruis toevoeg (om banding tegen te gaan) dan gaan mijn bestanden van ong. 1,5 MB naar 4 MB. Dus wat ruis wegnemen zal ook wel iets helpen.
            --
            Play Drakensang - a free online mmorpg

Comment

Working...
            X