Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

foto afdrukken

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• foto afdrukken

Ik ben sinds kort de gelukkige eigenaar van een Nikon D70s.Na het bewerken van enkele beelden (zwart/wit) in Photoshop Cs2 wil ik deze afdrukken (Epson photo stylus R 200). Zoals ik mij wel ergens kon voorstellen gaf dit niet het resultaat van wat ik zag op mijn scherm.Te donker......
    Na wat opzoeken ,kwam ik tot het kalibreren van het scherm tenopzichte van de printer.
    Wie kan mijn ,hieromtrent enige info geven.

Zappa
    Last edited by zappa60; 22 november 2005, 21:33. Reden: schrijffout

Re: foto afdrukken

Hallo,

doe eens een search hier op calibratie, profilering, kleurbeheer etc.

Bedenk wel dat het geen eenvoudig onderwerp is waar je aan begint, en toetsing aan de praktijk kan voor veel frustraties en slapeloze nachten zorgen.

Maar, wanneer je doorzet, in ieder geval de moeite waard.

Alvast een tip, je past je monitor niet aan naar je printer, maar zorgt dat je monitor en printer over de juiste kleurprofielen beschikken.

Dus : monitor calibreren en printer profiel (laten) aanmaken indien nodig.

Alvast succes,

En veel plezier met de D70s, prachtig toestel

Comment

Re: foto afdrukken

Ik kamp wat met hetzelfde probleem. Op het scherm zien mijn foto's er uit zoals ik het graag zou willen. Na afdruk in de centrale (zelfs zonder de gebruikelijke nabewerking) ben ik dikwijls ontgoocheld. Wat op het scherm haarscherp was, komt als een doffe foto op papier. Wat loopt er dan mis. Heb slechts 6 maand ervaring met digitale fotografie en ben nog niet achter de oplossing.
      https://www.behance.net/Lynx1966

Comment

Working...
      X