Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Klasfoto - een uitdaging?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Klasfoto - een uitdaging?

Hallo

Graag jullie hulp en creativiteit.
    Ik heb een klasfoto ontvangen van mijn oudste zoontje. Deze heb ik ingescand. Nu zou ik deze graag bewerken met de volgende bedoeling:
    de bewerkte foto bovenaan op een A4, met daaronder een lijst met de namen van de kindjes (bv. 1. Jan Mertens 2. Anne De Koning 3. Piet Jansen ...)

Kwestie van bewerking ben ik er nog niet uit:
    ofwel elk gezichtje of de foto wat 'vervagen' en daarop dan de nummers 1,2,3,...
    ofwel de hele klasfoto omzetten naar een soort van (zwart/wit?) tekening (met een filter) waardoor je enkel de randen (omtrekken) van de figuren ziet in soort van krijtstreep (heb dit al gezien, hoop dat de beschrijving duidelijk is ) en daarin dan telkens de nummers 1,2,3,...

Ik ben een photoshop beginner. Ik heb al zitten zoeken op bd-forum, maar in dit geval toch zelf een specifieke nieuwe topic aangemaakt.

Ik weet dat bovenstaande mogelijk zou moeten zijn, maar weet niet hoe en weet helemaal niet wat het gemakkelijkste zou zijn?

Alvast bedankt !
    BD0213 BE
    Living and learning with my Canon 350D and accessories

Re: Klasfoto - een uitdaging?

Nog bijkomend ...

Ja, ik heb er aan gedacht om de klasfoto in de topic te plaatsen. Maar gezien het feit dat ze op zijn school al vele problemen hebben gehad met foto's die in de krant, aan de schoolpoort en op de schoolwebsite stonden (privacy, geen toestemming gegeven, bla bla) wil ik geen nieuwe akkefietjes veroorzaken...

Ik wil ze ev. wel doormailen, maar mij gaat het meer om het principe. Ik zoek hier niet een slachtoffer om voor mij te bewerken. Ik zou graag weten HOE het te doen is. Ik denk dat iedere snap-shot met minstens 1 persoon op, wel als basis kan dienen? Of zie ik dat verkeerd??

Aan eenieder die hier even tijd aan besteed alvast bedankt!
    BD0213 BE

Comment

Ik heb héél snel een kleine tutorial in elkaar gestoken. Veronderstel dat je ongeveer zoiets op het oog hebt.
      Indien bepaalde zaken niet duidelijk zijn, dan vraag je het maar gerust.

Stijn

de uitleg (opgepast, zware pagina!)
      Stijn Swinnen
      Dank u om mijn website te bezoeken - Lenske Boortmeerbeek
      I am not a gear whore showing off my glass collection

Comment

Ga het seffens uitproberen maar uitleg ziet er super uit

Heel erg bedankt voor je tijd!! Dit is nog beter dan wat ik in gedachten had!!!
        BD0213 BE

Comment

Hé, de tutorial werk perfect! Alles stap voor stap ging het vanzelf
          Ik heb weer wat bijgeleerd! Intussen begin ik het in mijn vingers te krijgen, d'r zitten meer dan twintig kindjes in de klas en ik ben bijna halverwege ...

Nogmaals hartelijk bedankt!

Trouwens, aan alle lezers hier op het fotobewerkings-forum wil ik hierbij mijn nederige excuses aanbieden voor het onderschatten van jullie kennis en kunde. Blijkbaar was mijn vraag niet echt een grote uitdaging
          BD0213 BE

Comment

Als je nu gewoon een nieuwe laag boven de foto zou maken en dan zelf de randen van de personen ruwweg tekent met een penseel en dan de achtergrondlaag verbergt heb je toch ook de contouren ? En ben je even mis bij het tekenen, veeg het verkeerde lijntje weg en teken daarna terug verder. Lijkt me iets sneller voor hetzelfde effect ? Of moeten de contouren heel precies zijn ?
            Mijn fotowebsite : www.filover.be

Comment

Working...
            X