Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fotomontage Mona Lisa

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Fotomontage Mona Lisa

Graag jullie mening over mijn meest recente fotomontage.
    Deze bestaat uit 3 afbeeldingen (2 in portret, 1 in landschap) in photoshop samengesmolten en een beetje verder bewerkt.
    Geslaagd?

Last edited by anendel; 31 oktober 2005, 22:34.
    Stijn Swinnen
    Dank u om mijn website te bezoeken - Lenske Boortmeerbeek
    I am not a gear whore showing off my glass collection

Re: Fotomontage Mona Lisa

ik vind dit een knappe en zeker heel originele bewerking

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door anendel
      Deze bestaat uit 3 afbeeldingen (2 in portret, 1 in landschap) in photoshop samengesmolten en een beetje verder bewerkt.
      Geslaagd?

Mona Lisa krijgt veel aandacht (afbeelding te zwaar om hier te plaatsen).
      Dergelijke foto hoort hier niet thuis .... wel in showcase en vandaar rechtstreeks naar de HOF
      Last edited by Guest9; 30 oktober 2005, 07:22.

Comment

kan geen kwaad.
        Ik wist niet onmiddellijk waar die in de Showcase pastte. Wou dan ook vooral feedback krijgen over de montage, ipv de foto an sich. Daarom leek 'Fotobewerking' me een betere plaats.
        Stijn Swinnen

Comment

[QUOTE=anendel]Graag jullie mening over mijn meest recente fotomontage.
          Geslaagd?[QUOTE]

Awel ik lees hier dat em voorgedragen word aan den HOF
          wel mijn steun heb je
          Knap staaltje van samenvloeien ven mooie kleur schakeringen die je gebruikt hebt (deels kleur en deels zwart)
          Dat is echt super

Grts
          Formatje

Comment

Heel mooi gedaan, mijn complimenten, ook voor de originaliteit.
            Ik ben de verschillende foto's aan het zoeken, 2 portret en 1 landscape.
            Ik kom er niet uit, erg knap.
            Olympus E-3 + Zuiko Digital 14-54 f2.8-3.5 + Zuiko 50-200 SWD f2.8-3.5 + Zuiko 50 macro + Zuiko 7-14 f4.0
            http://petermaas.blogspot.com/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door anendel
              Geslaagd?

(heb foto zelf aangepast, vdbulcke je mag foto bij u verwijderen)
              Origineel, creatief en professioneel. Excellent werk, een bekroning waard!
              Fullator
              Fotostudio Candela Zone
              website: http://www.chronax.be
              website: http://www.marquisemodels.eu

Comment

Is inderdaad héél mooi!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Peer
                  Heel mooi gedaan, mijn complimenten, ook voor de originaliteit.
                  Ik ben de verschillende foto's aan het zoeken, 2 portret en 1 landscape.
                  Ik kom er niet uit, erg knap.
                  Heb de oorspronkelijke foto's (in klein formaat, geen correcties) eventjes online gezet.
                  Klik hier. Zo krijg je een beeld op de aanpassingen.
                  Stijn Swinnen

Comment

:g :g
                    Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

Comment

Inderdaad een origineel idee, maar ...
                      als het de bedoeling is om de aandacht te trekken naar Mona Lisa, vind ik het minder geslaagd. Mijn aandacht werd onmiddellijk getrokken door de rode jas. Door de titel ben ik dan wel op zoek geweest naar Mona. Ikzelf zou de meneer met de rode jas en de mevrouw links ook zwart-wit gemaakt hebben, en eventueel het grote schilderij op de achtergrond en geleidelijk meer kleur toegevoegd naar Mona toe. Het idee van de boog als oog-geleider, vind ik wel heel goed, het is als een trechter naar haar toe als het ware. Ik heb lang getwijfeld om deze commentaar te schrijven, ik ben zelf nog maar beginner maar wel met enige notie van compo, heb dan mijn vrouw erbij gehaald, de titel op de foto bedekt en haar gevraagd wat haar onmiddellijk opviel: het was ook de rode jas.
                      Hopelijk wordt dit als opbouwende kritiek ervaren.
                      Respectvolle groet! Dé-il

Comment

Dank u voor de absoluut erg opbouwende en sterk gewaardeerde mening! Dat de aandacht óók naar die rode jas gaat is uiteraard wat ik wou.
                        Het idee achter deze foto is een blik op het hele schouwspel te richten dat zich afspeelt in deze zaal. Ik wou het contrasterende gevoel dat ik had in die zaal reconstrueren.
                        Je hebt enerzijds álle blikken die zich naar dat ene schilderij richten, de Mona Lisa. Een schilderij van vele controverses en in feite puur naar techniciteit gekeken niet eens zo speciaal, zeker niet in vergelijk met andere werken in deze zaal. Daarom dat ik die andere schilderijen ook in kleur heb gezet.
                        Dus, alle blikken op de mona lisa gericht; behalve, héél opvallend de man in zijn rode jas die omgekeerd staat, alsof het hem niets zegt. Dat contrast wou ik extra benadrukken.
                        (ok, er zijn nog andere mensen die niet naar het schilderij kijken, maar die staan compositorisch niet echt optimaal; bvb vrouw in het midden... zonder benen trouwens )
                        De enige persoon waar ik lang over heb getwijfeld, is de vrouw in de linkerbeneden hoek. Uiteindelijk de knoop doorgehakt om haar ook in te kleuren, omdat het anders net iets te leeg leek. Maar met uw mening ga ik er toch nog eens over nadenken. En misschien ook zoeken naar een betere titel...

In feite was het ook een poging om een niet 'doorsnee museum foto' te nemen. Op vele plaatsen in het Louvre ontbrak mij de pure inspiratie om iets origineels te doen. Vaak was het technisch een ramp vanwege ondermaatse belichting, geen statief en té veel volk.
                        (& merci om dat hier ook allemaal te lezen.)
                        Stijn Swinnen

Comment

Prachtig gedaan!

Ik ben het wel eens Dé-il, maar als dat de bedoeling was, is dat natuurlijk geen probleem. En als je het uitlegt, klopt het ook, maar dat is niet het eerste waaraan je denkt als je de foto ziet. Een andere titel zou misschien beter passen, maar ik zou niet wat de titel dan wel moet zijn.

Maar in elk geval zeer mooi gedaan!
                          Nikkon D7000 • Nikkor AF-S 35mm f1.8G • Nikkor 50mm f1.8D • Nikkor AF-S 18-70mm f3.5-4.5G • Sigma 70-200 F2.8 & converter 1.4x • SB-600
                          Website: http://www.matthieucalu.be - vernieuwd!

Comment

kan enkel zeggen dat ik het een hele mooie vind. Wel wat weinig aandacht voor Mona, maar ik heb het dan over de bewerking / concept / ...
                            --
                            Play Drakensang - a free online mmorpg

Comment

Ik krijg het resultaat maar niet te zien!? Iemand enig idee hoe dat kan komen? Wil het graag volgen deze topic! Lijkt mij super intressant wat iedereen hier verteld.

Comment

Working...
                              X