Bestaan er freeware of shareware fotobewerkingsprogramma's die deze Brugse toren kunnen rechtzetten ? Bedankt voor eventuele tips.

Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Perspectief correctie
Collapse
X
-
-
Re: Perspectief correctie
Zoek even op PTlens
-
Oorspronkelijk geplaatst door ajhZoek even op PTlens
Perspectief correctie kan heel gemakkellijk in Photoshop of eventueel met ImageAlign.
In Photoshop : Ctrl-A / Edit->Transform->Perspective & dan ook nog een Edit->Transform->Scale om het beeld weer wat uit te rekken.
Comment
-
Ik heb PTlens gedownload, maar de kanteling naar achter van de toren opheffen lukt me er niet mee. En de FZ5 zit in de database, trouwens ik kan veranderingen aanbrengen, helaas verslecht de foto alleen maar.
Dat het met Photoshop zal gaan, daar twijfel ik niet aan, maar ik heb daar geen honderden euro's voor over. Zou er met Paintshop Pro iets te doen zijn ?
Even off-topic: als ik hier ronddwaal over het forum bekruipt mij altijd de zin om eens een poll te starten met één vraag: hoeveel procent van de forumlezers die Photoshop gebruiken , doen dat ook legaal ? Ik vrees dat het een getal zal zijn dat je op de vingers van één hand kan tellen.BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door neteIk heb PTlens gedownload, maar de kanteling naar achter van de toren opheffen lukt me er niet mee.
Oorspronkelijk geplaatst door neteEven off-topic: als ik hier ronddwaal over het forum bekruipt mij altijd de zin om eens een poll te starten met één vraag: hoeveel procent van de forumlezers die Photoshop gebruiken , doen dat ook legaal ? Ik vrees dat het een getal zal zijn dat je op de vingers van één hand kan tellen..
Comment
-
Rest nog deze vraag: Zou er met Paintshop Pro iets te doen zijn ?
Ik ben zinnens dit programma aan te schafen.BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
Comment
-
-
Jazeker, die heeft ook een heel gemakkelijke perspectiefcorrectietool (IMHO zelfs gemakkelijker als PS)Groetjes,
FilMar, Beeldbrouwer ;-)
* Pentax K20D * smc Pentax DA 18-55 * Tamron 28-75 F2.8 * smc Pentax DA 55-300 * www.ftkm.be *
Comment
-
Om te tonen dat het ook mogelijk is met niet-PS programma's hierna een versie uitgevoerd met paint shop pro 8:
Opgelet aanpassing is niet volledig afgewerkt om 2 redenen:
1. wil geen afbreuk doen aan je originele posting
2. wil je een tussenstap tonen van de bewerking (onderkant niet volledig gecorrigeerd)
meestal werk ik met PS zodat dit hier ook voor mij een premiere is
Henri
edit: een stukje verder
opmerking: perspectief correct betekent niet altijd betere foto
HenriLast edited by kodachrome; 21 oktober 2005, 21:18.lidnummer: BD0435BE
Comment
-
Paint Shop Pro 9 : i.m.o. zeker zo goed en gebruiksvriendelijker dan PS
Tenminste voor thuisgebruik. Voor prepress toepassingen val je terug op de standaard, Adobe. BTW Paintshop Pro is nu enige tijd al eigendom van Corel,
toch ook geen beginnelingen in de grafische.
Comment
-
-
Hartelijk dank voor de waardevolle info !
NeteBD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
Comment
-
In Photoshop CS2 zit een zeer krachtige perspectiefcorrectie standaard ingebouwd.
Een aanrader!
Ik heb hiermee schilderijen die bovenaan in een kerk hingen perfect kunnen restaureren
Groetjes,aan mijn kleurbeheer mag je twijfelen, maar mijn pizza's zijn niet te evenaren!
grtz
marc-en-ciel
Comment
Comment