Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Perspectief correctie

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Perspectief correctie

Bestaan er freeware of shareware fotobewerkingsprogramma's die deze Brugse toren kunnen rechtzetten ? Bedankt voor eventuele tips.

Last edited by nete; 21 oktober 2005, 12:57.
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Re: Perspectief correctie

Zoek even op PTlens
    Groeten,

Albert Jan

Website AJH
    lidnummer: BD0371NL

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ajh
      Zoek even op PTlens
      PTLens (is deel van mijn workflow) is een lenscorrectie tool, geen perspectief correctie. De foto zou echter ongetwijfelt al heel wat beter zijn na PTLens (op voorwaarde dat toestel of lens in de database zitten).

Perspectief correctie kan heel gemakkellijk in Photoshop of eventueel met ImageAlign.
      In Photoshop : Ctrl-A / Edit->Transform->Perspective & dan ook nog een Edit->Transform->Scale om het beeld weer wat uit te rekken.

Comment

Ik heb PTlens gedownload, maar de kanteling naar achter van de toren opheffen lukt me er niet mee. En de FZ5 zit in de database, trouwens ik kan veranderingen aanbrengen, helaas verslecht de foto alleen maar.
        Dat het met Photoshop zal gaan, daar twijfel ik niet aan, maar ik heb daar geen honderden euro's voor over. Zou er met Paintshop Pro iets te doen zijn ?

Even off-topic: als ik hier ronddwaal over het forum bekruipt mij altijd de zin om eens een poll te starten met één vraag: hoeveel procent van de forumlezers die Photoshop gebruiken , doen dat ook legaal ? Ik vrees dat het een getal zal zijn dat je op de vingers van één hand kan tellen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete
          Ik heb PTlens gedownload, maar de kanteling naar achter van de toren opheffen lukt me er niet mee.
          Dat zei ik ook, PTLens doet geen perspectief correctie.

Oorspronkelijk geplaatst door nete
          Even off-topic: als ik hier ronddwaal over het forum bekruipt mij altijd de zin om eens een poll te starten met één vraag: hoeveel procent van de forumlezers die Photoshop gebruiken , doen dat ook legaal ? Ik vrees dat het een getal zal zijn dat je op de vingers van één hand kan tellen.
          Ik heb zelfs de volledige CS pro suite, legaal. Dus heb je nog 4 vingers over .

Comment

Rest nog deze vraag: Zou er met Paintshop Pro iets te doen zijn ?
            Ik ben zinnens dit programma aan te schafen.

Comment

Jazeker, die heeft ook een heel gemakkelijke perspectiefcorrectietool (IMHO zelfs gemakkelijker als PS)
              Groetjes,
              FilMar, Beeldbrouwer ;-)
              * Pentax K20D * smc Pentax DA 18-55 * Tamron 28-75 F2.8 * smc Pentax DA 55-300 * www.ftkm.be *

Comment

Om te tonen dat het ook mogelijk is met niet-PS programma's hierna een versie uitgevoerd met paint shop pro 8:
                Opgelet aanpassing is niet volledig afgewerkt om 2 redenen:
                1. wil geen afbreuk doen aan je originele posting
                2. wil je een tussenstap tonen van de bewerking (onderkant niet volledig gecorrigeerd)

meestal werk ik met PS zodat dit hier ook voor mij een premiere is

Henri

edit: een stukje verder

opmerking: perspectief correct betekent niet altijd betere foto

Henri
                Last edited by kodachrome; 21 oktober 2005, 21:18.
                lidnummer: BD0435BE

Comment

PS (postscriptum - niet PhotoShop)
                  Ik dacht dat die toren in werkelijkheid ook scheef stond...
                  "A creative man is motivated by the desire to achieve, not by the desire to beat others." (Ayn Rand)

Comment

Met elements kan u dat ook,en die kost geen 100 euro.
                    Imac en Canon... de max

Comment

Paint Shop Pro 9 : i.m.o. zeker zo goed en gebruiksvriendelijker dan PS
                      Tenminste voor thuisgebruik. Voor prepress toepassingen val je terug op de standaard, Adobe. BTW Paintshop Pro is nu enige tijd al eigendom van Corel,
                      toch ook geen beginnelingen in de grafische.
                      fotosite

Comment

Hartelijk dank voor de waardevolle info !

Nete

Comment

In Photoshop CS2 zit een zeer krachtige perspectiefcorrectie standaard ingebouwd.

Een aanrader!
                          Ik heb hiermee schilderijen die bovenaan in een kerk hingen perfect kunnen restaureren

Groetjes,
                          aan mijn kleurbeheer mag je twijfelen, maar mijn pizza's zijn niet te evenaren!
                          grtz
                          marc-en-ciel

Comment

Working...
                          X