Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foto Bewerken

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Foto Bewerken

wat bedoeld men met een foto te bewerken met USM.

GROETJES WIM
    http://www.naturewim.be

Re: Foto Bewerken

USM = UnSharp Mask. Dit is een filter in Photoshop die je kan toepassen om het beeld scherper te krijgen. De term is m.i. een beetje verwarrend, omdat het precies lijkt alsof het tegenovergestelde wordt bedoeld.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Marshy
      USM = UnSharp Mask. Dit is een filter in Photoshop die je kan toepassen om het beeld scherper te krijgen. De term is m.i. een beetje verwarrend, omdat het precies lijkt alsof het tegenovergestelde wordt bedoeld.
      Bedankt voor de uitleg Marshy
      http://www.naturewim.be

Comment

Kan iemand dit eens goed uitleggen.
        Volgens mij kun je er toch alleen mee ontscherpen, maw vager maken. Hoe krijg je de instellingen dat PS de foto verscherpt ?

Comment

Het is juist dat dat ik verwarrend vind: als ik een USM toepas op een foto, dan krijg ik "scherpe" pixels.

Comment

hoi,

dat is ook de bedoeling, in het nederlands is het verscherpen - onscherp masker, als ik me niet vergis.

de pixels worden een beetje afgelijnd, waardoor de foto scherper wordt.
            Je mag natuurlijk niet overdrijven.

Maar een foto waar USM is op toegepast is over het algemeen toch mooier om te zien.

mvg
            nikon D90 Nikon7200 Nikkor 70-300 VRII Nikor18-140VR Tamron 18-270 VC Tamron 17-50/2.8 Tamron 70-200/2.8 Tamron 150-600 nikon sb700

Comment

Unsharp mask is vertaald -> onscherpte maskeren (of verdoezelen).
              grt. Chiel
              lidnummer: BD0033NL

Comment

Wel oppassen dat je het niet overdrijft want dan word de foto er niet bepaalt beter op.

Een goede waarde om te beginnen is; Amount/hoeveelheid 60 % en 0,7 pixel de derde waarde op 0 laten staan. Deze instelling kun je wanneer gewenst ook twee keer achter elkaar toepassen, maar pas op overdaad schaad.
                Groeten Omega.

www.digiwaart.nl

Comment

Working...
                X