Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

concertfotografie: hoe de sfeer behouden of terug opkrikken?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• concertfotografie: hoe de sfeer behouden of terug opkrikken?

Hey,
    ik heb een reeks foto's gemaakt van een optreden. Ik deed dit met flits en kreeg hierdoor wel scherpe foto's maar de sfeer ontbreekt er. Kan ik dit op één of andere manier via photoshop toevoegen?

Re: concertfotografie: hoe de sfeer behouden of terug opkrikken?

Misschien een fotootje toevoegen als voorbeeld?

Volgende keer zonder flits zou ik zeggen, of flits beter doseren als het echt niet zonder kan, of nog beter, lichtgevoeligere lenzen bijkopen maar dat is niet voor elk budget een optie...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lacri
      Hey,
      ik heb een reeks foto's gemaakt van een optreden. Ik deed dit met flits en kreeg hierdoor wel scherpe foto's maar de sfeer ontbreekt er. Kan ik dit op één of andere manier via photoshop toevoegen?
      je kan het proberen met curves om het een en ander op te trekken, maar dat zal niet meevallen.
      persoonlijk gebruik ik nooit flits bij een podium. investeer tzt in een mooie lichtgevoelige lens, dan kun je bij slecht (soms ook mooi) licht toch met een goede sluitertijd werken.

Hier staan een paar voorbeelden :

succes
      alex
      Website : www.alextimmermans.com
      Collodion weblog : http://collodion-art.blogspot.com/
      Collodion movie : http://www.youtube.com/watch?v=mzCCjlubQ2o

Comment

Whitebalance mis-corrigeren om meer warmere kleuren te krijgen. (vb. in photoshop)
        (Ook indien geflitst, ik flash soms (bounced) met de Wb bewust op "cloudy" gezet)
        www.PhotoPC.be - BD0430BE - NiCaNolta

Comment

Working...
        X